بررسی رابطه هوش معنوی و اخلاق حرفه ای با اثر بخشی مدیران
استاد راهنما:
آقای دکتر علی اکبر امین بیدختی
استاد مشاور:
آقای دکتر محمد علی نعمتی
پاییز 1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش معنوی و اخلاق حرفه ای با اثر بخشی مدیران مدارس راهنمایی شهر مشهد میباشد به این منظور، کلیه مدارس راهنمایی دولتی و غیر انتفاعی مشهد به عنوان جامعه آماری (435 نفر مدیر،953 نفر معاون) 1388N= در نظر گرفته شد تعداد 200 نفر (حجم نمونه N=200 نفر) از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. سرانجام برای جمع آوری اطلاعات پرسش نامه های هوش معنوی کینگ (2008)، پرسش نامه اخلاق حرفه ایی و اثر بخشی میان نمونه مورد نظر توزیع شد و از طریق نرم افزار Lisrel & spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده از طریق آزمون معادلات ساختاری تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی حاکی از آن بود که بین هوش معنوی و اخلاق حرفه ای با اثر بخشی مدیران رابطه معناداری وجود دارد، به طوری که عامل اخلاق حرفه ای تأثیر مثبت 0.39 و معنا دار 11.02 و عامل هوش معنوی نیز تأثیر مثبت 0.65 و معنا دار 12.52 با اثر بخشی دارد. همچنین یافته های حاصل از مدل ساختاری در حالت تخمین استاندارد نیز نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار میان ابعاد اخلاق حرفه ای (فعالیت گروهی، صداقت رفتاری، رفتار حرفه ای، مسئولیت حرفه ای، تعهد علمی، مسئولیت مالی) و هوش معنوی (تفکر انتقادی، تولید معنای شخصی، توسعه آگاهی و آگاهی) با اثر بخشی میباشد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1.مقدمه 2
2-1.بیان مسئله 3
3-1.اهمیت و ضرورت تحقیق 14
4-1.اهداف تحقیق: 16
1-4-1.اهداف اصلی: 16
2-4-1. اهداف فرعی: 16
5-1.سؤالات تحقیق. 17
1-5-1.سؤال اصلی: 17
2-5-1.سؤالهای فرعی: 17
6-1.تعاریف متغیرها تحقیق 18
1-6-1 .تعاریف مفهومی: 18
7-1.خلاصه فصل 23
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
1-2. مقدمه 25
2-2.بخش اول:چهارچوب نظری 25
1-2-2.هوش معنوی 25
1-1-2-2.تعریف هوش 25
2-1-2-2. معنویت 26
3-1-2-2. هوش معنوی 28
4-1-2-2.هوش معنوی و مؤلفه های آن 29
5-1-2-2. نقش عصب شناسی در هوش معنوی 35
6-1-2-2. دیدگاه های مؤلفان مختلف درباره هوش معنوی 36