استاد راهنما :دکتر علی رجب زاده
پایان نامه یا رساله برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات
گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
دی ماه 1390
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده[1] فارسی
تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین جنبه های نوآوری در انجام فرآیندهای کسب و کار، توسط سازمان ها و شرکتهای زیادی در سطح جهان به کار گرفته شده است. شرکت های کوچک و متوسط نیز به عنوان بخش عمده اقتصادی هر کشوری، نقش اساسی در بهبود و ارتقاء شاخص های اقتصادی دارند و به همین دلیل اتخاذ روشها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرآیندها و امور کسب و کار مانند تجارت الکترونیکی، نقش مهمی در موفقیت این گونه سازمانها خواهد داشت.مساله اصلی در این تحقیق،بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک درشرکت های کوچک و متوسط می باشد.با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که اینترنت وارد کسب و کار صنایع کوچک ایرانی شده است و هر یک از این صنایع در مراحل مختلف توسعه تجارت الکترونیکی به سرمی برند، بنابراین هدف از این تحقیق اینست که بلوغ تجارت الکترونیک در هریک ازاین شرکتها بررسی شود و در نتیجه عواملی که باعث ارتقاء سطح تجارت الکترونیک می شوند پیشنهاد گردد.
واژگان کلیدی: بلوغ، تجارت الکترونیک، شرکت های کوچک و متوسط
[1] Abstract
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1– مقدمه14
1-2- تعریف مساله.14
1-3- ضرورت واهمیت .15
1-4- اهداف پژوهش.16
1-5- سوالات پژوهش 16
1-6- روش تحقیق. .17
1-7- مخاطبان پژوهش. 17
1-8- ساختار پژوهش.17
1-9- تعریف واژه و اصطلاحات.18
فصل دوم :مروری بر ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه.20
2-2- تجارت الکترونیک20
2-2-1- تعریف تجارت الکترونیک 20
2-2-2-مدل های تجارت الکترونیک.22
2-2-3-نفوذ تجارت الکترونیک در ایران و جهان23
2-3-بلوغ الکترونیک.25
2-3-1- تعریف بلوغ الکترونیک25
2-3-2-روش شناسی آمادگی الکترونیکی26
2- 4-مدل های پذیرش تجارت الکترونیک در مطالعات پیشین29
2-4-1-مدل های نظری 29
2-4-1-1- مدل کا پی ام جی29
2-4-1- 2-مدل شرکت مشاوره امیساری30
2-4-1- 3-مدل لوی و پاول.30
2-4-1- 4-مدل شورای بهره وری هنک کنگ31
2-4-1- 5-مدل مارتین و ماتلای.31
2-4-1-6- مدل کوپر و برگس.32
2 -4-1-7-مدل کاندال32
2-4-1-8-مدل گروه گارتنر.33
2-4-1-9-مدل میسرا و دینگرا.34
2-4-1- 10-مدل دلویت و تاچ.35
2-4-1-11مدل دموکراسی الکترونیک.36
2-4-1-12مدل سازمان ملل.36
2-4-2-مدل های عملی..41
2-4-2-1-تجارب خارجی.41
2-4-2- 1-1-پیاده سازی تجارت الکترونیک در سنگاپور..41
2-4-2-1-2-پیاده سازی تجارت الکترونیک در استرالیا..42
|