واحد ساری گروه روانشناسی بالینی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسیارشد در رشته روانشناسی بالینی )M.A)
عنوان:
مدل ساختاری نقش متغیرهای اضطراب، افسردگی، خشم، خودپنداره و خودناتوان سازی بر اختالل خوردن و BMI
استاد راهنما :
ادامه خواندن
دکتر بهرام میرزائیان
استاد مشاور :
دکتر جواد ستاره
بهار 95
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
-1-1 مقدمه 3
-2-1 بیان مسأله 4
-3-1 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7
-4-1 اهداف پژوهش. 8
-1-4-1 هدف اصلی:. 8
-2-4-1 اهداف فرعی:. 9
-5-1 متغیرهای پژوهش 10
-1-5-1 متغیرمستقل:. 10
-2-5-1متغیرهای وابسته: 10.
-6-1فرضیه های پژوهش 10
-7-1تعریف واژه ها و اصطالحات. 12
-1-7-1تعاریف نظری )مفهومی( 12.
-2-7-1تعاریف عملیاتی )عملی(. 13
ح
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
-1-2 مقدمه 16
-2-2 مبانی نظری پژوهش 16
-1-2-2 اضطراب اجتماعی 16
-1-1-2-2 معنای اضطراب. 17
-2-2-2 ویژگی های اضطراب اجتماعی 18
-3-2-2 جنبه های اضطراب اجتماعی 19.
-1-3-2-2 جنبه های ادراکی 19.
-2-3-2-2 جنبه های رفتاری. 21
-3-3-2-2 جنبه های فیزیولوژیکی 22
-4-2-2 انواع اضطراب از نظر روان شناسان. 23
-5-2-2 دیدگاه های نظری درباره مفهوم اضطراب 23.
-6-2-2 افسردگی. 26
-7-2-2 خشم. 29
-8-2-2 خودپنداره 32
-9-2-2 خودناتوان سازی 35
-10-2-2 اختالل خوردن 39.
-11-2-2 شاخص توده بدنی 41.
-3-2 پیشینه پژوهش. 42
ط
-1-3-2 پژوهش های انجام شده در داخل کشور 42
-2-3-2 پژوهش های انجام شده در خارج از کشور 46
-4-2 خالصه و جمع بندی 48
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
-1-3مقدمه. 51
-2-3روش پژوهش 51
-3-3 جامعه ی آماری 51
-4-3 حجم نمونه و روش نمونه گیری 52
-5-3 ابزار گردآوری داده ها 52
-6-3 روایی و اعتبار ابزار پژوهش. 54
-7-3 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
-1-4 مقدمه 58
-2-4 تجزیه و تحلیل توصیفی متغیر ها 58
-3-4 تجزیه و تحلیل استنباطی متغیر ها. 59
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
-1-5 خالصه. 78
-2-5 بحث و نتیجه گیری 78
-3-5 محدودیت ها. 93
-4-5 پیشنهادات. 93
-1-4-5 پیشنهاد پژوهشی. 93
-2-4-5 پیشنهاد کاربردی. 94
منابع فارسی 95
منابع غیرفارسی 102
پیوست ها
پرسشنامه اضطراب، افسردگی و استرس 108. )DASS(
مقیاس صفت خشم اسپیلبرگر 109
آزمون مفهوم خویشتن یا خود پنداره– بک و استیر Beck Self – Concept 1978 (BSCT)
110 Test (BSCT
مقیاس خودناتوان سازی جونز و رودوالت 119
مقیاس تشخیص اختالل خوردن 121. EDDS
چکیده انگلیسی 134
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول:1-4 محاسبه شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش 59.
جدول :2-4 محاسبه میزان تأثیر اضطراب بر شاخص توده بدنی 59
جدول :3-4 محاسبه میزان تأثیر افسردگی بر شاخص توده بدنی 60
جدول :4-4 محاسبه میزان تأثیر خشم بر شاخص توده بدنی. 60
جدول :5-4 محاسبه میزان تأثیر خودپنداره بر شاخص توده بدنی. 61
جدول :6-4 محاسبه میزان تأثیر خود ناتوان سازی بر شاخص توده بدنی 62 .
جدول :7-4 شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر 63
جدول :8-4 محاسبه میزان تأثیر اضطراب بر بی اشتهایی عصبی. 64
جدول :9-4 محاسبه میزان تأثیر افسردگی بر بی اشتهایی عصبی 65
جدول :10-4 محاسبه میزان تأثیر خشم بر بی اشتهایی عصبی. 65
جدول :11-4 محاسبه میزان تأثیر خودپنداره بر بی اشتهایی عصبی 66
جدول :12-4 محاسبه میزان تأثیر خود ناتوان سازی بر بی اشتهایی عصبی 66 .
جدول :13-4 شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر 68.
جدول :14-4 محاسبه میزان تأثیر اضطراب بر پراشتهایی عصبی 68
جدول :15-4 محاسبه میزان تأثیر افسردگی بر پراشتهایی عصبی 69
جدول :16-4 محاسبه میزان تأثیر خشم بر پراشتهایی عصبی 69.
ل
جدول :17-4 محاسبه میزان تأثیر خودپنداره بر پراشتهایی عصبی 70
جدول :18-4 محاسبه میزان تأثیر خود ناتوان سازی بر پراشتهایی عصبی 70 .
جدول :20-4 محاسبه میزان تأثیر اضطراب بر اختالل پرخوری 72
جدول :21-4 محاسبه میزان تأثیر افسردگی بر اختالل پرخوری 73
جدول :22-4 محاسبه میزان تأثیر خشم بر اختالل پرخوری 73
جدول :23-4 محاسبه میزان تأثیر خودپنداره بر اختالل پرخوری 74
جدول :24-4 محاسبه میزان تأثیر خود ناتوان سازی بر اختالل پرخوری 74
جدول:25-4 شاخصهای برازش مدل اندازهگیری متغیر 76
فهرست نمودارها
عنوان شماره