عنوان:
تاثیر آموزش مهارت مدیریت هیجان منفی بر افکار اضطرابی و باورهای غیرمنطقی والدین کودکان اختلالات رشد فراگیر شهرهمدان
30 شهریور 1393
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مساله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت. 7
1-4- اهداف. 9
1-4-1- هدف کلی 9
1-4-2- اهداف جزئی 9
1-5- فرضیه ها 9
1-6- متغیرها 9
1-7- تعاریف. 10
1-7-1- تعاریف مفهومی 10
1-7-2- تعاریف عملیاتی: 10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه. 13
2-2- اوتیسم 14
2-2-1- کودک اوتیسم و خانواده 16
2-3- هیجان 18
2-3-1- هیجان منفی، هیجان مثبت و انواع هیجان 20
2-3-2- چه چیزی موجب هیجان میشود؟. 22
2-3-3- هیجانهای اصلی: 22
2-3-3-1- ترس 22
2-3-3-2- خشم 23
2-3-3-3- نفرت. 23
2-3-3-4- غم 23
2-3-3-5- شادی 24
2-3-3-6- علاقه. 24
2-4- الگوی شناختی باور غیر منطقی 27
2-5- باورهای غیر منطقی 27
2-6-طبقه بندی باورهای غیرمنطقی: 29
2-7- انواع باورهای غیرمنطقی: 30
2-7-1- باور غیرمنطقی انتظار تایید دیگران: 30
2-7-2- باور غیرمنطقی انتظار بیش از حد از خود: 31
2-7-3- باورهای غیرمنطقی سرزنش کردن خود: 32
2-7-4- باور غیرمنطقی واکنش به ناکامی: 33
2-7-5- باور غیرمنطقی بی مسئولیتی عاطفی: 34
2-7-6- باور غیرمنطقی نگرانی زیاد توام با اضطراب: 35
2-7-7- باور غیرمنطقی اجتناب از مشکل: 35
2-7-8- باور غیر منطقی وابستگی: 37
2-7-9- باور غیرمنطقی درماندگی برای تغییر: 37
2-7-10- باور غیر منطقی کمال گریی: 38
2-8- افکار اضطرابی 39
2-9- والدین کودکان دارای اختلالات طیف فراگیر رشد. 44
2-10- مروری بر ادبیات تحقیق 48
2-10-1- تحقیقات مرتبط داخلی: 49
2-10-2- تحقیقات مرتبط خارجی: 50
2-11- جمع بندی 56
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- روش تحقیق 61
3-2- جامعه پژوهشی 61
3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری 62
3-4- ابزارهای اندازه گیری 62
3-4-1- پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز(IBI): 62
3-4-2- پرسشنامه افکار اضطرابی ولز. 63
3-5- مراحل اجرای پژوهش 63
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 65
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- توصیف داده ها 69
4-1-1- آمارههای توصیفی متغیرهای مورد مطالعه در مرحله پیش آزمون به تفکیک والدین در جدول زیر آورده شده است. 69
4-1-2- آمارههای توصیفی متغیرهای مورد مطالعه در مرحله پس آزمون به تفکیک والدین در جدول زیر آورده شده است. 71
4-2- تحلیل داده ها 73
4-2-1- بررسی فرضیههای اصلی پژوهش: 73
4-2-2- بررسی فرضیههای جانبی پژوهش: 75
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5- 1- بحث و نتیجه گیری در یافتههای پژوهش 81
5-2- محدودیتهای پژوهش 86
5- 3- پیشنهادهای پژوهشی 86
5- 4- پیشنهادهای کاربردی 87
منابع فارسی 91
منابع انگلیسی 95
جدول 4-1: آمارههای توصیفی متغیرهای مورد مطالعه در پیش آزمون به تفکیک والدین 69
جدول 4-2: آمارههای توصیفی متغیرهای مورد مطالعه در پس آزمون به تفکیک والدین 71
جدول 4-3: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس آزمون باورهای غیرمنطقی والدین 73
جدول4-4: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس آزمون افکار اضطرابی والدین 74
جدول 4-5: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس آزمون باورهای غیرمنطقی مادران 75
جدول 4-6: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس آزمون باورهای غیرمنطقی پدران 76
جدول 4-7: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس آزمون افکار اضطرابی مادران 77
جدول 4-8: آزمون تی وابسته برای نمرات پیش آزمون و پس