پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی(گرایش تحول)
عنوان:
بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط شهرکهای صنعتی شرق استان مازندران
استاد راهنما:
دکتر مهرداد مدهوشی
استاد مشاور:
دکتر میثم شیرخدایی
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
در دنیای در حال تحول امروز،شرایط اقتصادی،صنعتی،اجتماعی و فرهنگی به گونهای است که حل مشکلات و تنگناها، راهحلهای جدید و متفاوتی را طلب می کند. درچنین فضایی و با توجه به افزایش عدم اطمینان محیطی،تغییرمداوم و چالشهای زیاد دنیا،اکثر سازمانها به ویژه کسب وکارهای کوچک و متوسط برای اینکه بتوانند در صحنه رقابت باقی بمانند و خود را با تحولات سریع انطباق دهند بایستی گرایش به سمت کارآفرینی داشته باشند.گرایشکارآفرینانه یک پدیده در سطح سازمانها میباشد که به کلیه اقدامات، فرایندها و فعالیتهای تصمیم گیری اشاره دارد که منجر به ورود به فعالیت های جدید و پشتیبانی از فعالیتهای کارآفرینانه میشود.
لذا با توجه به اهمیت رشد و توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط ، در این پژوهش سعی شده به بررسی رابطه بین گرایشکارآفرینانه و عملکرد این کسب و کارها پرداخته شود. هدف این تحقیق تعیین رابطه بین نوآوری،
استقلالگرایی،پیشگامی، رقابت تهاجمی و ریسک پذیری به عنوان ابعاد تشکیل دهنده گرایش کارآفرینانه با عملکرد
میباشد. این تحقیق از نوع توصیفی- کاربردی میباشد و جامعه آماری این پژوهش را کلیه کسب و کارهای کوچک و متوسط شرق مازندران تشکیل می دهند. ابزار جمع آوری اطلاعات روش کتابخانهای و پرسشنامه بوده و به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارهای SPSS16 و LISREL8.5 در نهایت یافته های حاصل از این پژوهش بیانگر این است که کلیه ابعاد گرایش کارآفرینانه به جز استقلالگرایی بر عملکرد تاثیر دارند.
واژههای کلیدی:کارآفرینی،کارآفرینیشرکتی،گرایشکارآفرینانه، عملکرد ،کسب وکارهایکوچک و متوسط.
فهرست مطالب
عنوان————— صفحه
فصل اول : (کلیات تحقیق)
1-1- مقدمه.
1-2- بیان مساله 4
1-3- اهمیت و ضرورت. 5
1-5- اهداف تحقیق 6
1-6- فرضیه های تحقیق. 7
1-7- قلمرو تحقیق. 7
1-7-تعریف واژهها و اصطلاحات .8
1-7-1-تعریف مفهومی 8
1-7-2-تعریف عملیاتی مفاهیم و شاخصها9
1-8 محدودیتهای تحقیق.12
فصل دوم : (ادبیات نظری تحقیق)
2-1- مقدمه 15
2-2-کارآفرینی 16
2-3- سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی .18
2-4-دیدگاه های مختلف در مورد کارآفرینی .20
2-4-1-کارآفرینی از دیدگاه اقتصاددانان 20
2-4-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان علوم رفتاری .21
2-5- انواع کارآفرینی 22
2-6- کارآفرینی شرکتی 26
2-7 – کارآفرینی و گرایش کار افرینانه .29
2-8 – گرایش کارآفرینانه 30
2-9- ابعاد گرایش کارآفرینانه .32
2-9-1- نوآوری .33
2-9-2- استقلالگرایی 38
2-9-3- ریسکپذیری .41
2-9-4- پیشگامی .44
2-9-5- رقابت تهاجمی 46
2-10- گرایش کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط 48
2-11- عملکرد .49
2-11-1- عملکرد کسب و کار .49
2-11-2- ارزیابی عملکرد در تحقیقات کارافرینی52
2-11-3-رقابت پذیری 53
2-12- گرایش کارآفرینانه و تاثیر آن بر عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط 59
2-13- صنایع کوچک و متوسط در ایران 56
2-14- تحقیقات انجام گرفته مرتبط با موضوع تحقیق در داخل کشور .61
2-15- تحقیقات انجام گرفته مرتبط با موضوع تحقیق در خارج از کشور 62
فصل سوم : (روش شناسی تحقیق)
3-1- مقدمه.63
3-2- فرایند تحقیق 63
3-3- چارچوب مفهومی و فرضیات تحقیق63
3-4- روش تحقیق65