دانشگاه پیام نور استان فارس
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
در رشته مدیریت دولتی (گرایش مدیریت منابع انسانی)
دانشکده علوم انسانی
گروه علمی- مدیریت دولتی
عنوان:
بررسی رابطه استقرارسیستم تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی بر مدیریت عملکرد شرکت شیر و لبنیات بیستون استان کرمانشاه
استاد راهنما:
دکتر محسن جاجرمی زاده
استاد مشاور:
ملیحه نیک کار
بهمن 88
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
اگر بر این باور باشیم که مهمترین معیار در روند تولید مواد غذایی، سلامت محصول می باشد،سیستم تجزیه و تحلیل خطر ونقاط کنترل بحرانی کارآمدترین روش برای به حداکثر رسانیدن ایمنی و سلامت غذاست.در این تحقیق نحوه ی پیاده سازی سیستم تجزیه و تحلیل خطر ونقاط کنترل بحرانی به صورت گام به گام و جامع شرح داده می شود، از جمله ویژگیهای آن می توان به استفاده از فرمها و مستنداتی اشاره کرد که طراحی این سیستم را تسهیل می کنند، اما در این میان سوالی مطرح می شود که آیا استقرار این سیستم رابطه ای با بهبود مدیریت عملکرد سازمان ها داشته است یا خیر؟ در این راستا برای بررسی رابطه استقرار سیستم تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی با مدیریت عملکرد بر مبنای پژوهش های صورت گرفته ،پرسش هایی مبنی بر اینکه آیا استقرار این سیستم رضایتمندی کارکنان و مشتریان را افزایش و هزینه های تولید را کاهش داده است،مطرح گردید.برای مطالعه این موضوع که در شرکت شیر بیستون استان کرمانشاه انتخاب شده بود با مطالعه جامعه آماری در این شرکت و استفاده از نظرات جامعه آماری مشخص شد که استقرار این سیستم با مدیریت عملکرد رابطه معناداری وجود دارد بدین صورت که استقرار این سیستم با افزایش رضایتمندی مشتریان رابطه مستقیم دارد ولی با افزایش رضایتمندی کارکنان رابطه معناداری ندارد، همچنین استقرار این سیستم کاهش هزینه های تولید را به صورت توصیفی نشان میدهد.لازم به ذکر است جهت مطالعه هزینه های تولید از اسناد و مدارک موجود در شرکت استفاده شده است.
کلمات کلیدی:
تجزیه وتحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی،حدود بحرانی،اقدام اصلاحی ، مدیریت عملکرد ،اثربخشی،کارایی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل یکم-کلیات تحقیق 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مساله 3
1-3- اهمیت موضوع 4
1-4- اهداف تحقیق 6
فصل دوم- ادبیات تحقیق 8
2-1- مبانی نظری تحقیق 9
2 -1-1- مبانی نظری سیستمHaccp (تجزیه وتحلیل خطر ونقاط کنترل بحرانی) 9
2-1-1-1 مقدمه ای برHaccp 9
2-1-1-2- تاریخچه Haccp 10
2-1-1-3- اساس سیستم Haccp 12
2-1-1-4- اصول سیستم Haccp 14
2-1-1-5- نیازمندی ها و الزامات سیستم Haccp 15
2-1-1-6- مراحل اجرایی وگامهای سیستم Haccp 17
2-1-2- مبانی نظری مدیریت عملکرد 31
2-1-2-1- کلیات مدیریت عملکرد 31
2-1-2-2- پیشینه مدیریت عملکرد 31
2-1-2-3- تعریف عملکرد و مدیریت عملکرد 32
2-1-2-4- ماهیت مدیریت عملکرد 33
2-1-2-5- هدف و اصول مدیریت عملکرد 36
2-1-2-6- روشها والگوهای موجود درارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی 37
2-1-2-6-1- نظام تعالی عملکرد دمینگ 38
2-1-2-6-2- الگوی اعتبار سنجی داخلی و خارجی 39
2-1-2-6-3- الگوی بنچ مارکینگ 40
2-1-2-6-4- الگوی برنامه ریزی استراتژیک مشتری مدار 42
2-1-2-6- 5- الگوی سنجش کارایی و اثربخشی 44
2-1-2-6- 5-1 اثربخشی و مفهوم آن 48
2-1-2-6- 5-1-1 رضایت شغلی 50
2-1-2-6- 5-1-1-1 عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 51
2-1-2-6- 5-1-1-2 اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 53
2-1-2-6- 5-1-2 ارزیابی توسط موجودیتهای خارجی(رضایت مشتریان) 55
2-1-2-6- 5-2 کارایی 57
2-1-2-6- 5-2-1 هزینه 58
2-2 پیشینه تحقیق 60
2-2-1- تحقیقات داخلی 60
2-2-2- نقد تحقیقات داخلی 62
2-2-3- تحقیقات خارجی 63
2-2-4- نقد تحقیقات خارجی 64
2-3- چارچوب نظری مدل و فرضیات تحقیق 65
2-3-1 چارچوب نظری تحقیق 65
2-3-2- مدل تحقیق 67
2-3-3- فرضیه های تحقیق 68
2-3-4-متغییرها 68
فصل سوم : روش شناسی تحقیق 71
3-1- مقدمه 72
3-2-روش تحقیق 72
3-3-جامعه آماری 73
3-4-شیوه نمونه گیری وحجم نمونه 73
3-5-شیوه ها وآبزار گرداوری داده ها وارتباط آن با مدل تحقیق 74
3-6- روایی تحقیق 79
3-7- پایایی تحقیق 80
3-8-فنون تجزیه و تحلیل داده ها 83
فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده ها 85
4-1-مقدمه 86
4-2-تحلیل توصیفی 86
4-2-1 پرسش نامه مربوط به استقرار سیستم (A) Haccp 86
4-2-2- پرسش نامه مربوط به رضایت کارمندان (( B 99
4-2-3 پرسش نامه مربوط به رضایت مشتریان ((C 100
4-2-4- آزمون تفاوت میانگین هزینه ها قبل واز استقرار سیستم 104
4-3-تحلیل استنباطی 107
4 -3-1آزمون رضایت مشتریان قبل و بعد از استقرار سیستم 107
4-3-2- آزمون رضایت شغلی کارکنان با استقرار سیستم 110
4-3-3- آزمون تایید استقرار سیستم 111
4-3-4- آزمون رابطه بین رضایت کارمندان و استقرار سیستم 113
4-3-5- آزمون رابطه بین رضایت مشتریان و میزان استقرارسیستم 116
4-3-6- آزمون ابعاد مدل استقرار سیستم و تأثیرآن بر رضایت مشتریان 118
4-3-7- سهم هر یک از ابعاد مدل مدل در رضایت مشتری 122
4-3-8- آزمون ابعاد مدل استقرار سیستم و و تأثیرآن بر رضایت کارکنان 125
4-3- 9- سهم هر یک از ابعاد مدل در رضایت کارکنان 130
4-3-10 آزمون رتبه بندی ابعاد مدل سیستم HACCP 133
4-3-11- عدم تفاوت معناداری متغیرهای جمعیت شناختی (سن ، جنس،سابقه کاری و )بر استقرار سیستم 135
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات 138
5-1-نتیجه گیری از ادبیات تحقیق 139
5-1-1- نتیجه گیری از فرضیه های تحقیق 140
5-2- موانع و محددیت های پژوهش 143
5-3- پیشنهادات کاربردی محقق 144
5-4- پیشنهادات برای تحقیقات آتی 146
منابع فارسی 147
منابع انگلیسی 150
پیوست ها 151
پرسشنامه ها 152
فهرست نمودارها
نمودار شماره 2-1: اساس سیستم HACCP 13
نمودار شماره 2-2: مراحل اجرای سیستم تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی17
نمودار شماره 2-3: نمودار جریان کار بر اساس CCp(نقاط کنترل بحرانی)27
نمودار شماره 2-4: ماهیت مدیریت عملکرد.35
نمودار شماره2-5: آنالیز SWOT43