دانشگاه شیراز
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
پایاننامه کارشناسی ارشد
در رشته مدیریت آموزشی
بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با نقش واسطهگری جوسازمانی در دانشگاه کابل
استاد راهنما
دکتر رحمت اله مرزوقی
بهمن 1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
1-1- کلیات. 2
1-2- بیان مساله. 8
1-3-اهمیت و ضرورت مساله. 14
1-4- اهداف پژوهش 18
1-4-1- هدف کلی: 18
1-4-2- اهداف فرعی پژوهش: 18
1-5- سؤالات پژوهش 19
1-6-تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 19
1-6-1- تعاریف نظری 19
1-6-1-1- فرهنگسازمانی: 19
1-6-1-2- جوسازمانی: 20
1-6-1-3- رفتار شهروندی سازمانی: 20
1-6-2- تعاریف عملیاتی متغیرها 21
1-6-2-1- فرهنگسازمانی: 21
1-6-2-2- جوسازمانی: 21
1-6-2-3- رفتار شهروندی سازمانی: 21
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- پیشینه نظری 23
2-1-1- فرهنگسازمانی: 23
2-1-1-1-تعاریف فرهنگسازمانی 24
2-1-1-2-سطوح فرهنگسازمانی: 26
2-1-1-3- مدلهای فرهنگسازمانی 27
1) فرهنگسازمانی فرهمند: 35
2) فرهنگسازمانی وسواسی: 35
3) فرهنگسازمانی پرهیزکننده: 35
4) فرهنگسازمانی سیاسی شده: 35
5) فرهنگسازمانی دیوان سالارانه: 35
2-1-1-4- ابعاد فرهنگ سازمانی 37
2-1-1-5- ویژگی فرهنگسازمانی 38
2-1-1-6- عوامل مؤثر بر شکلگیری فرهنگسازمانی 38
10-1-1-7- کارکردهای فرهنگسازمانی 39
2-1-2- جوسازمانی 41
2-1-2-1- تعاریف جوسازمانی: 42
2-1-2-2- انواع جوسازمانی 44
2-1-2-3- ابعاد جوسازمانی 45
2-1-2-4- رویکردها و مدلهای جوسازمانی 46
2-1-3- رفتار شهروندی سازمانی 50
2-1-3-1- سیر تحول مفهوم رفتار شهروندی سازمانی 50
2-1-3-2- تعاریف رفتار شهروندی سازمانی: 52
2-1-3-3- ویژگیهای رفتار شهروندی سازمانی: 55
2-1-3-4- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی 56
2-1-3-5- عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی 59
2-1-3-6- پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی: 61
2-2- پیشینه پژوهشی 62
2-2-1- فرهنگسازمانی 62
2-2-1-1- پژوهشهای خارجی 62
2-2-1-2- پژوهشهای داخلی: 63
2-2-2- جوسازمانی 66
2-2-2-1- پژوهشهای خارجی 66
2-2-2-2- پژوهشهای داخلی 67
2-2-3- رفتار شهروندی سازمانی: 69
2-2-3-1- پژوهشهای خارجی: 69
2-2-3-2- پژوهشهای داخلی: 73
2-3-آموزش عالی در افغانستان 75
3-1-2- دانشگاه کابل 78
4-2- جمعبندی 80
فصل سوم: روش شناسی
مقدمه. 85
3-1- روش پژوهش 85
3-2- جامعه آماری، حجم نمونه و شیوه نمونهگیری: 85
3-3- ابزار پژوهش: 86
3-3-1- مقیاس سنجش فرهنگسازمانی: 86
3-3-2- مقیاس جوسازمانی: 87
3-3-3- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی: 87
3-5- روایی و پایایی ابزار پژوهش: 88
3-5-1- روایی و پایایی مقیاس سنجش فرهنگسازمانی 89
3-5-2- روایی و پایایی مقیاس جوسازمانی 89
جدول شماره (3-3) روایی و پایایی مقیاس سنجش جو سازمانی پلاس دلتا(2011). 89
3-5-3- روایی و پایایی مقیاس رفتار شهروندی سازمانی 90
3-6- روش جمعآوری اطلاعات: 91
3-7- روش تجزیهوتحلیل دادهها: 92
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافتهها
مقدمه. 95
4-1-یافتههای توصیفی 95
4-1-1- تحلیل توصیفی ویژگیهای افراد موردبررسی 95
4-1-1-1- توزیع فراوانی و درصد جنسیت افراد نمونه نسبت بهکل جامعه. 95
4-1-1-2- توزیع فراوانی و درصد سطح تحصیلات افراد نمونه نسبت بهکل جامعه. 96
4-1-2- شاخصهای آمار توصیفی متغیرهای پژوهش 97
4-1- 3- ماتریس همبستگی 98
4-2- یافتههای استنباطی 103
4-2-1-مدل معادلات ساختاری 103
4-2-1-1- آیا بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی اعضای هیئتعلمی دانشگاه کابل رابطه معناداری وجود دارد؟ 104
4-2-1-2- آیا بین فرهنگسازمانی و جوسازمانی دانشگاه کابل رابطه معناداری وجود دارد؟ 106
4-2-1-3- آیا بین جوسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی با کنترل متغیر فرهنگسازمانی رابطه معناداری وجود دارد؟ 108
4-2-1-4- آیا جوسازمانی در رابطه بین فرهنگسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی نقش واسطهگری را ایفا میکند؟ 110
4-2-1-5- سهم واسطه گری 112