دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران مرکزی
دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، گروه علوم تربیتی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)
گرایش : مدیریت آموزشی
عنوان :
بررسی رابطه سلامت سازمانی مدارس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی منطقه 8 شهر تهران
استاد راهنما :
دکتر مهدی شریعتمداری
استاد مشاور :
دکتر مهدی دوایی
زمستان 1391
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اوّل : کلیات پژوهش
مقدمه .2
1-1 بیان مسئله. .4
2-1 اهمیت و ضرورت پژوهش .5
3-1 اهداف پژوهش .6
4–1 فرضیه ها و سوالات جانبی پژوهش .7
5-1 تعاریف نظری .7
6-1 تعاریف عملیاتی. 9
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 12
1-2 مفهوم سلامت 12
2-2 مفهوم سازمان 13
3-2 مفهوم سلامت سازمانی. 13
4-2 تاریخچه سلامت سازمانی. 14
5-2 تعاریف سلامت سازمانی 15
6-2 مولفه های سلامت سازمانی. 16
7-2 سلامت سازمانی از دیدگاه نظریه پردازان 19
8-2 اهمیت سلامت سازمانی در آموزش و پرورش 24
9-2 سلامت سازمانی در مدرسه. 25
10-2 مشخصه های فضاهای کاری سالم 27
11-2 پیشرفت تحصیلی 28
12-2 پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر آن. 31
13-2 خانواده و پیشرفت تحصیلی 43
14-2 پیشینه داخلی تحقیق. 44
15-2 پیشینه خارجی تحقیق. 46
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
مقدمه: . 50
1-3روش تحقیق. 50
2-3 جامعه آماری 50
3-3 حجم نمونه آماری 51
4-3 ابزار اندازه گیری داده ها. 51
5-3 تعیین روایی و پایایی داده ها 52
6–3 روش تجزیه و تحلیل داده ها. 53
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه. 55
1-4 ویژگیهای جمعیتشناختی. 56
2-4 شاخص های توصیفی پژوهش59
3-4 یافته های استنباطی60
4-4 تحلیل رگرسیون پیشرفت تحصیلی67
5-4 یافته های جانبی.69
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه. 82
1-5 خلاصه پژوهش. 82
2-5 نتیجه گیری کلی. 82
3-5 فرضیه ها و نتایج آن. 83
4-5 نتایج یافته های جانبی. 85
5-5 محدودیت ها. 89
6-5 پیشنهادات. 89
منابع و مأخذ. 99
پیوست ها و ضمائم 100
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-3: جامعه آماری 51
جدول 2-3: سوالات مربوط به هر یک از فرضیه ها در پرسشنامه. 53
جدول 3-3: جدول آلفای کرونباخ هر یک از متغیرها. 54
جدول 1-4: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک مدرک تحصیلی 57
جدول 2-4: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک سابقه کار 58
جدول 3-4: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک رشته تحصیلی 59
جدول 4-4: شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش 60
جدول 5-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونوف برای بررسی نرمال بودن توزیع یگانگی نهادی.61
جدول 6-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه یگانگی نهادی با پیشرفت تحصیلی . 62
جدول 7-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن توزیع ملاحظه گری 62
جدول 8-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه ملاحظه گری با پیشرفت تحصیلی . 62
جدول 9-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن توزیع ساختدهی 63
جدول 10-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه ساخت دهی با پیشرفت تحصیلی 63
جدول 11-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن توزیع 64
جدول 12-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه پشتیبانی منابع با پیشرفت تحصیلی. 64
جدول 13-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن توزیع تاکید علمی 65
جدول 14-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه تاکید علمی باپیشرفت تحصیلی. 65
جدول 15-4: نتایج مقدار کلموگروف اسمیرونف برای بررسی نرمال بودن توزیع روحیه. 66
جدول 16-4: نتایج ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه روحیه باپیشرفت تحصیلی 66
جدول 17-4: خلاصه تحلیل رگرسیون پیشرفت تحصیلی 67
جدول 18-4: نتایج تحلیل واریانس یکراهه مربوط به عوامل پیشرفت تحصیلی . 68
جدول 19-4: ضرایب رگرسیون پیشرفت تحصیلی..68
جدول 20-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه یگانگی نهادی70
جدول 21-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه ملاحظه گری70
جدول 22-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه ساخت دهی 71
جدول 23-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه پشتیبانی 71
جدول 24-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه تاکید علمی72
جدول 25-4: میزان t و سطح معناداری آن در مولفه روحیه73
جدول 26-4: نتایج آزمون اثرات بین گروهی تحلیل واریانس یکراهه مدارک تحصیلی و مولفه های سلامت سازمانی.73
جدول 27-4: نتایج آزمون اثرات بین گروهی تحلیل واریانس یکراهه رشته تحصیلی و مولفه های سلامت سازمانی74