واحد علوم و تحقیقات هرمزگان
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت اجرایی (M.A)
گرایش: برنامه ریزی استراتژیک
موضوع :
بررسی کارایی درونی مدارس کاردانش شهر اهواز در سال تحصیلی 90 – 1389
استاد راهنما :
دکتر مجید اسماعیل پور
استادمشاور :
دکتر پرویز حاجیانی
سال تحصیلی 1391-1390
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده . 1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1-مقدمه 3
1-2- بیان و تشریح مسأله پژوهش 3
1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش.5
1-4- اهداف پژوهش .6
1-4-1- اهداف کلی پژوهش .6
1-4-2- اهداف کاربردی پژوهش .6
1-5- سؤالات پژوهش 7
1-6- فرضیات پژوهش 9
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها .10
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده
2-1- مقدمه .11
2-2- تاریخچه آموزش مهارت در ایران 12
2-3- معرفی شاخه تحصیلی کاردانش 12
2-4- شاخه کاردانش، ویژگی ها، اهداف و ساختار آن 13
2-5- ضرورت ایجاد شاخه کاردانش.14
2-6- مزایای شاخه کاردانش15
2-7- کاردانش و آینده فارغ التحصیلان 16
2-8- کاردانش و توسعه 17
2-9- کیفیت نظام آموزشی 18
2-10- تعریف کارایی .19
2-11- سابقه کارایی 19
2-12- کارایی از نظر صاحبنظران 20
2-12-1- کارایی از نظر فردریک تیلور (نظریه مدیریت علمی) .20
2-12-2- کارایی از نظر هنری گانت .20
2-12-3- کارایی از نظر هنری دنیسون 21
2-12-4- کارایی از نظر فرانک و لیلیان گیلبرت 21
2-12-5- کارایی از نظر ماکس وبر 22
2-12-6- کارایی از نظر رنسیس لیکرت 22
2-12-7- کارایی از نظر مکتب روابط انسانی .22
2-12-8- کارایی از نظر التون مایو 22
2-12-9- کارایی از نظرجرج هومنز (نظریات گروهی) .23
2-13- رابطه کارآیی با بهرهوری و اثربخشی .24
2-14- عوامل مؤثر در کارآیی .24
2-14-1- عوامل درون سازمانی .24
2-14-2- عوامل برون سازمانی 25
2-15- ارزیابی کارایی نظام آموزشی .25
2-16- زمینه های تشخیص عوامل نظام آموزشی 26
2-16-1- زمینه های تشخیص عوامل درونی نظام آموزشی 26
2-16-2- زمینه های تشخیص عوامل بیرونی نظام آموزشی 26
2-17- ابزار تشخیص نارسایی های نظام آموزشی .27
2-17-1- محاسبه نرخ ها 27
2-17-2- محاسبه نسبت ها .27
2-17-3- تجزیه و تحلیل یک گروه سنی (کوهرت) .28
2-17-4- محاسبه نابرابری ها 28
2-18- انواع کارایی در نظام آموزشی .28
2-18-1- کارایی کمی 28
2-18-2- کارایی ظاهری .28
2-18-3- کارایی واقعی 28
2-18-4- کارایی کیفی 28
2-18-5- کارایی درونی .29
2-18-6- کارایی بیرونی.29
2-19- شاخص های ارزیابی نظام آموزش و پرورش .30
2-20- جایگاه شاخصهای کارایی درونی در ارزیابی نظام آموزش وپرورش31
2-21- تشریح شاخصهای اصلی کارایی درونی .33
2-21-1- میانگین طول تحصیل .33
2-21-2- نسبت اتلاف 34
2-21-3- ضریب کارایی 34
2-21-4- درصد قبولی و مردودی 35
2-21- 5- نسبت هنرجو به هنرآموز 35
2-21- 6- نسبت هنرجو به کارگاه 35
2-21-7- نرخ ارتقاء 35
2-21-8- نرخ تکرار پایه 36
2-21-9- نرخ ترک تحصیل 36
2-21-10- نرخ بقا، ماندگاری 36
2-22- بررسی پژوهشهای انجام شده 37
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه .47
3-2- نوع و روش پژوهش .47
3-3- جامعه آماری پژوهش .47
3-4- نمونه پژوهش.47
3-5- قلمرو پژوهش .48
3-6- ابزار پژوهش 49
3-6-1- میانگین طول دوره تحصیل 49
3-6-2- نرخ قبولی
3-6-3- نسبت هنرجو به هنرآموز .49
3-6-4 – نسبت هنرجو به کارگاه 49
3-6-5- نسبت اتلاف .49
3-6-6- ضریب کارایی 50
3-7- روایی پرسشنامه 51
3-8- پایایی پرسشنامه 51
3-9- روشهای تجزیه و تحلیل دادهها . .51
3-9-1- آزمون همبستگی پیرسون.52
3-9-2- آزمون فریدمن.53
3-9-3- آزمون T Test53
فصل چهارم : نتایج
4-1- مقدمه 55
4-2- نتایج محاسبات مربوط به شاخصهای کارایی درونی .55
4-2-1 – میانگین طول دوره تحصیل (فارغ التحصیلان 90 – 1389) 55
4-2-2- نرخ قبولی در سال تحصیلی 90- 1389 (مدارس کاردانش دولتی و غیردولتی) 56
4-2-3- نسبت هنرجو به هنرآموز در سال تحصیلی 90- 1389(مدارس دولتی) .57
4-2-4- نسبت هنرجو به مساحت کارگاه در سال تحصیلی 90- 1389(مدارس کاردانش دولتی) 58