پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: بررسی رابطه بین برنامه درسی اجرا شده، محیط حمایتی دانشکده و مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان ارسال شده در 1 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی عنوان: بررسی رابطه بین برنامه درسی اجرا شده، محیط حمایتی دانشکده و مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز استاد راهنما: دکتر مهدی محمدی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: فصل اول: کلیات پژوهش 1 مقدمه 2 1-1-بیان مسأله 4 1-2-ضرورت و اهمیت پژوهش. 11 1-3-اهداف پژوهش. 14 1-3-1-اهداف کلی. 14 1-3-2- اهداف جزئی. 15 1-4-سؤالات پژوهش. 16 1-4-1- سؤالات کلی. 16 1-4-2- سؤالات جزئی. 16 1-5-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها. 17 1-5-1-تعاریف مفهومی. 17 1-5-2-تعاریف عملیاتی. 19 فصل دوم: پیشینه پژوهش. 21 2-1- مبانی نظری. 22 2-1-1- برنامه درسی. 22 2-1-1-1- تعاریف برنامه درسی. 22 2-1-1-2- سطوح یا انواع برنامه درسی. 27 2-1-2- محیط حمایتی دانشکده. 31 2-1-3- مهارتهای سطوح برتر تفکر. 35 2-2-پیشینه پژوهش. 41 2-3- نتیجهگیری کلی. 52 فصل سوم: روش شناسی 54 مقدمه 55 3-1- روش پژوهش. 55 3-2- جامعه آماری. 56 3-3 – روش نمونه گیری و حجم نمونه 56 3-4- ابزار پژوهش. 56 3-5- روایی و پایایی. 57 3– 6– روشهای جمع آوری اطلاعات. 60 3-7- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات 61 سؤالات جزئی. 62 فصل چهارم: یافته های پژوهش 63 مقدمه 64 4-1-بررسی سئوالات پژوهش. 65 4-1-1- سئوالات کلی. 65 1-کیفیت برنامه درسی اجرا شده از دیدگاه دانشجویان به چه میزان است؟ 65 2-کیفیت محیط حمایتی دانشکده از دیدگاه دانشجویان به چه میزان است؟ 66 3- مهارتهای سطوح برتر تفکر از دیدگاه دانشجویان به چه میزان است؟. 67 4-آیا رابطه معناداری بین کیفیت برنامه درسی اجرا شده، کیفیت محیط حمایتی دانشکده و مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز وجود دارد؟ 68 5- آیا کیفیت برنامه درسی اجرا شده، پیشبینی کننده معنادار مهارتهای سطح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز میباشد؟. 69 6- آیا کیفیت محیط حمایتی دانشکده پیشبینی کننده معنادار مهارتهای سطح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز میباشد؟. 71 7- آیا کیفیت برنامه درسی اجرا شده و محیط حمایتی دانشکده به طور همزمان پیشبینی کننده معنادار مهارتهای سطح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز میباشند؟. 72 4-1-2- سئوالات جزئی. 74 سؤال 1: آیا تفاوت معناداری بین ادراک دانشجویان زن و مرد از کیفیت برنامه درسی اجرا شده وجود دارد؟74 سؤال 2: آیا تفاوت معناداری بین ادراک دانشجویان زن و مرد دانشگاه شیراز از کیفیت محیط حمایتی وجود دارد؟. 75 سؤال 3: آیا تفاوت معناداری بین مهارتهای سطح برتر تفکر دانشجویان زن و مرد دانشگاه شیراز وجود دارد؟ 76 سؤال 4: آیا تفاوت معناداری بین ادراک دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه شیراز از کیفیت برنامه درسی اجرا شده وجود دارد؟ 78 سؤال 5: آیا تفاوت معناداری بین ادراک دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه شیراز از کیفیت محیط حمایتی وجود دارد؟.81 سؤال 6: آیا تفاوت معناداری بین مهارتهای سطح برتر تفکر دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاه شیراز وجود دارد؟83 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری. 86 مقدمه 87 5-1- بحث و نتیجه گیری. 87 5-1-1- تعیین کیفیت برنامه درسی اجرا شده از دیدگاه دانشجویان. 87 5-1-2- تعیین کیفیت محیط حمایتی دانشکده از دیدگاه دانشجویان. 89 5-1-3- تعیین کیفیت مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان. 90 5-1-4- بررسی رابطه بین کیفیت برنامه درسی، محیط حمایتی دانشکده و مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان 91 5-1-5- بررسی معناداری میزان توانایی کیفیت برنامه درسی درسی اجرا شده در پیش بینی مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان. 92 5-1-6- بررسی میزان توانایی کیفیت محیط حمایتی دانشکده در پیش بینی مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان. 96 5-1-7- بررسی قدرت برنامه درسی اجرا شده و محیط حمایتی دانشکده، به صورت همزمان در پیش بینی مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان. 97 5-1-8- بررسی معناداری تفاوت بین ادراک دانشجویان زن و مرد از کیفیت برنامه درسی اجراشده.98 5-1-9- بررسی معناداری تفاوت بین ادراک دانشجویان زن و مرد، از کیفیت محیط حمایتی دانشکده.99 5-1-10- بررسی معناداری تفاوت مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان زن و مرد. 101 5-1-11- بررسی معناداری تفاوت بین ادراک دانشجویان رشتههای مختلف از کیفیت برنامه درسی اجرا شده102 5-1-12- بررسی معناداری تفاوت ادراک دانشجویان رشتههای مختلف از محیط حمایتی دانشکده ها. 103 5-1-13- بررسی معناداری تفاوت بین مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان رشتههای مختلف. 104 نتیجهگیری کلی. 107 5-2- محدودیتها. 109 5-2-1- محدودیتهای اجرایی. 109 5-2-2- محدودیتهای پژوهشی. 109 5-3- پیشنهادها. 110 5-3-1- پیشنهادهای پژوهشی. 110 5-3-2- پیشنهادهای کاربردی. 110 فهرست منابع. 112 چکیده: هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین برنامه درسی اجرا شده و محیط حمایتی دانشکده با مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 91-90 بود. با بهره گرفتن از روش نمونه گیری خوشهای مرحلهای، تعداد 367 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس محقق ساخته کیفیت برنامه درسی اجرا شده، زیر مقیاس محیط دانشکده از پرسشنامه تجارب دانشجویان دانشکده (پیس و کوه، 2002) و مقیاس محقق ساخته مهارتهای سطوح برتر تفکر بود که پس از محاسبه روایی و پایایی بین افراد نمونه توزیع و داده ها با بهره گرفتن از روشهای آماری ضریب رگرسیون چند متغیره، آزمون مقدار تی مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که 1- کیفیت برنامه درسی اجرا شده از سطح کفایت قابل قبول بالاتر و از سطح کفایت مطلوب پایینتر میباشد. 2- کیفیت محیط حمایتی دانشکده از سطح کفایت قابل قبول بالاتر و از سطح کفایت مطلوب پایینتر میباشد. 3- برخی مهارتهای سطوح برتر تفکر پایینتر از سطح کفایت قابل قبول و برخی در حد کفایت قابل قبول میباشند. 4- رابطه معناداری بین کیفیت انواع برنامه درسی اجرا شده، محیط حمایتی دانشکده و مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان وجود دارد. 5- کیفیت برنامه درسی عمومی، تخصصی و عملی پیش بینی کننده معنادار مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان میباشد. 6- کیفیت محیط حمایتی دانشکده پیش بینی کننده معنادار مهارتهای سطوح برتر تفکر دانشجویان میباشد. 7- در رابطه همزمان کیفیت محیط حمایتی دانشکده و کیفیت برنامه درسی اجرا شده، محیط حمایتی از قدرت بالاتری برای پیش بینی مهارت های سطوح برتر تفکر برخوردار میباشد. ادامه مطلب