دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی مدیریت
پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه
عنوان:
بررسی تاثیر اجرای تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان
استاد راهنما:
سرکار خانم دکتر نرگس دل افروز
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 2
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 4
1-4- اهداف تحقیق 5
2-4-1- اهداف اصلی 5
2-4-2- اهداف فرعی 5
1-5- چارچوب نظری 5
1-6- فرضیه های تحقیق 7
2-6-1- فرضیه های اصلی 7
2-6-2- فرضیه های فرعی 7
1-7- متغیرهای تحقیق و تعاریف آن ها 8
1-8- قلمرو تحقیق 8
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول : ارزیابی عملکرد
2-1-1- مقدمه. 11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد. 11
2-1-3- تاریخچه ارزیابی عملکرد 13
2-1-3-1- ارزیابی عملکرد در ایران 13
2-1-4- دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 14
2-1-5- سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 15
2-1-5-1- سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد 16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری 16
2-1-5-1-2- روش ABC 17
2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی 17
2-1-5-1-4- روش های ارزیابی عملکرد افراد 18
2-1-5-2- سیستم های نوین ارزیابی عملکرد. 18
2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو 18
2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف. 19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع. 19
2-1-5-2-4- روش بالدریج 20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین 20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا 21
بخش دوم: کارت امتیازی متوازن
2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن. 24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم کارت امتیازی متوازن. 24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن. 26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول. 26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم. 27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم. 27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد. 33
2-2-5- ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد. 35
2-2-6- مدل های ارزیابی عملکرد. 35
2-2-6-1- مدل سینک و تاتل (1989) 36
2-2-6-2- ماتریس عملکرد (1989) 37
2-2-6-3- تحلیل ذینفعان (2001) 38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استیپل (2000) 39
2-2-6-5- الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد. 40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM) 40
2-2-6-7- مدل دمینگ 41
2-2-6-8- مدل مالکولم بالدریج 42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM) 42
2-2-7- کارت امتیازی متوازن مدلهای ارزیابی متوازن عملکرد. 43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم. 44
2-2-8-1- دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن. 44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی) 47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن 49
2-2-10-1- منظر مالی 50
2-2-10-2-منظر مشتری 54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار. 58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد. 63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان. 65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان. 66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان. 66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد. 68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی 68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم همسویی کارکنان. 69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم. 69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد. 70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن. 70
2-2-12-1- توازن بین سنجههای مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت) 70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان. 71
2-2-12-3- توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت. 71
2-2-12-4- توازن بین شاخصهای هادی و تابع عملکرد. 71
2-2-13- اساس موفقیت. 72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد. 72
2-2-13-2- مدیریت پروژه 72
بخش سوم : پیشینه تحقیق
2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها: 75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد) 75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان 76
2-3-4- رسالت بانک ملت. 77
2-3-5- چشم انداز- ارزشها. 78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف 78
2-3-7- فرصتها و تهدیدها 79
2-3-8- ذی نفعان 80
2-3-8 – پژوهش های داخلی 81
2-3-9- تحقیقات خارجی 83
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه. 87
3-2- روش اجرای تحقیق 87
3-2-1- روش تحقیق از نظر هدف. 87
3-2-2- روش تحقیق از نظر اجراء. 88
3-2-3- روش تحقیق از نظر نحوه جمع آوری داده ها 88
3-3-جامعه و نمونه آماری 88