پایان نامه ارشد رشته مدیریت: بررسی تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خردهفروشیها ارسال شده در 1 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم و فنون مازندران پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته تحصیلی کارشناسی ارشد: MBA موضوع: بررسی تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خردهفروشیها استاد راهنما: دکتر بلوریان تهرانی استاد مشاور: دکتر مهدوی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده فارسی ۴ فصل اول: مقدمات و کلیات. ۱۳ ۱-۱- مقدمه. ۱۴ ۱-۲- تعریف مسئله. ۱۷ ۱-۳- فناوریهای نوین. ۱۹ ۱-۳-۱- سیستمهای همیار خرید. ۱۹ ۱-۳-۲- آینه هوشمند. ۲۲ ۱-۳-۳- RFID . ۱-۴- جنبه نوآوری تحقیق. ۲۵ ۱-۵- پیشینهی تحقیق. ۲۶ ۱-۶- توجیح ضرورت انجام طرح. ۳۰ ۱-۷- هدف از اجرا . ۳۱ ۱-۷-۱- هدف اصلی. ۳۱ ۱-۷-۲- اهداف فرعی. ۲۸ ۱-۸- فرضیات مساله. ۳۲ فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق. ۳۳ ۲-۱- وضعیت RFID در گذشته وحال. ۳۴ ۲-۲- RFID چگونه کار میکند؟. ۳۶ ۲-۳- RFID، فناوری و روش های دسته بندی کردن ۳۷ ۲-۴- استاندرهای شناسهگذاری. ۴۴ ۲-۵- مزایای استفاده از RFID . ۲-۵-۱- در خردهفروشیها. ۴۸ ۲-۵-۲- در خط تولید. ۴۹ ۲-۵-۳- در مراکز درمانی. ۵۰ ۲-۵-۴- مدیریت انبار. ۵۲ ۲-۵-۵- کنترل تردد. ۵۲ ۲-۵-۶- ردیابی و تشخیص حیوانات. ۵۳ ۲-۵-۷- سیستمهای هوشمند. ۵۴ ۲-۶- موانع در انتشار و پیادهسازی فناوری. ۵۵ ۲-۶-۱- چالشهای فناوری. ۵۶ ۲-۶-۲- هزینهی تگها و پیادهسازی. ۵۸ ۲-۶-۳- استانداردسازی. ۶۰ ۲-۶-۴- حریم خصوصی و پذیرش مصرفکننده ۶۲ ۲-۶-۴-۱- دستور از بینبردن. ۶۵ ۲-۶-۴-۲- تگ بلاک شده . ۶۶ ۲-۶-۵- پذیرش کارمندان. ۶۷ ۲-۶-۶- بارکد (کد میلهای) . ۶۸ ۲-۷- پیشبینی وضعیت RFID از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱۶۹ ۲-۸- مدل پذیرش فناوری. ۷۲ ۲-۹- مدل پذیرش فناوری . ۷۳ ۲-۱۰- ویژگیهای شخصیتی ِ موثر بر پذیرش فناوری ۷۵ ۲-۱۰-۱-ارتباط شغلی. ۷۶ ۲-۱۰-۲- اثبات نتایج. ۷۷ ۲-۱۰-۳- سازگاری با فناوری. ۷۹ ۲-۱۰-۴- جنسیت. ۸۱ ۲-۱۰-۵- تجربه. ۸۳ ۲-۱۰-۶- فرهنگ. ۸۴ ۲-۱۱- رضایتمندی. ۸۵ ۲-۱۲- قصد استفاده از فناوری. ۸۶ ۲-۱۴- مدل تحقیق. ۸۷ فصل سوم: روش تحقیق. ۸۹ ۳-۱- روش تحقیق. ۹۰ ۳-۲- ابزارهای جمعآوری اطلاعات. ۹۰ ۳-۳- طراحی مطالعه. ۹۰ ۳-۴- طراحی نمونه. ۹۱ ۳-۵- گردآوری اطلاعات. ۹۳ ۳-۶- طراحی پرسشنامه . ۹۳ ۳-۷- اعتبار دادههای تحقیق. ۹۵ ۳-۸- جامعهی آماری. ۹۵ ۳-۹- روش نمونهگیری و حجم جامعه ۹۵ ۳-۱۰- روش کار و تجزیه و تحلیل دادهها۹۶ ۳-۱۱- نرم افزارهای مورداستفاده .۹۸ فصل چهارم: محاسبات و یافتههای تحقیق ۹۹ ۴-۱- نمونهی آماری پرسشنامه . ۱۰۰ ۴-۲- مشاهدات توصیفی. ۱۰۰ ۴-۳- روایی و پایایی. ۱۰۲ ۴-۳-۱- روایی . ۱۰۲ ۴-۳-۲- پایایی. ۱۰۴ ۴-۴- آزمون فرضهای تحقیق ۱۰۶ ۴-۴-۱- بررسی ِ آزمونِ فرضهایی که برروی درک سودمندی تاثیرگذارند.۱۰۶ ۴-۴-۲- بررسی ِ آزمون فرضهایی که بر روی درک سهولت استفاده از فناوری موثرند . ۱۰۸ ۴-۴-۳- بررسی آزمون فرض میانجی بودن سازگاری با فناوری بین جنسیت و درک سودمندی و سهولت استفاده از فناوری. ۱۱۰ ۴-۴-۴- بررسی آزمون فرضهای ۷-۱ و ۷-۲. ۱۱۱ ۴-۵- بررسی گزارههای پژوهش. ۱۱۲ فصل پنجم: نتیجهگیری و ارائهی پیشنهادات ۱۱۳ ۵-۱- مقدمه. ۱۱۴ ۵-۲- مباحثه . ۱۱۴ ۵-۲-۱- فناوریهای جدید. ۱۱۴ ۵-۲-۲- مدل پذیرش فناوری. ۱۱۸ ۵-۲-۳- ارتباط شغلی. ۱۲۱ ۵-۲-۴- قابلیت شرح نتایج. ۱۲۱ ۵-۲-۵- نگرانی استفاده از فناوری. ۱۲۲ ۵-۲-۶- فرهنگ . ۱۲۳ ۵-۲-۷- جنسیت. ۱۲۳ ۵-۲-۸ تجربه. ۱۲۵ ۵-۳- نتیجهگیری. ۱۲۷ ۵-۴- محدودیتها. ۱۳۱ ۵-۵- پیشنهادات برای مطالعات آتی ۱۳۳ منابع و مآخذ. ۱۳۵ پیوستها. ۱۴۰ پیوست ۱: پرسشنامه. ۱۴۰ پیوست ۲: فروشگاههای جامعهی آماری. ۱۴۴ چکیدهی انگلیسی. ۱۴۹ چکیده: در سالهای اخیر، اهمیت تجربهی خرید لذتبخش در محیط فروشگاه برای مشتریان نیز افزایش یافته است. در این مطالعه فناوریهایی را که رفتار خرید مشتریان در داخل از فروشگاه را تغییر میدهند بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این تاثیرات چند جنبهی کلی دارند. (۱) ظاهر فروشگاه و نقطهی پایان فروش را دستخوش تغییر قرار میدهند. (۲) از طریق کمک و المانهای جذاب مشتریان بیشتری را جذب کرده و در نتیجه روند خرید را بهبود میبخشند. (۳) رفتار خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار میدهند. پس از بررسی فناوریهای روز دنیا به این مسئله برخورد کردیم که برای پیادهسازی فناوری در هر سازمان یا فروشگاهی کارمندان سازمان/فروشگاه باید اجرای آن فناوری را قبول کنند. درادامه به بررسی ِ فناوری RFID پرداختیم. با توجه به اشاعهی این فناوری در محصولات، نیاز به بررسی پذیرش آن توسط کارمندان احساس میشود. به منظور پاسخگویی به این سوال که کدام ویژگی شخصیتی کارمندان در پذیرش RFID موثر است، یک بازدید از کارکنان فروشگاههایی که RFID را اجرا کرده اند انجام شد. از این رو این مقالهی حاضر با بهره گرفتن از مدل پذیرش فناوری (TAM) به بررسی تاثیر۶ متغیر خارجی (ارتباط شغلی، قابلیت شرح نتایج، فرهنگ، نگرانی در استفاده از فناوری، تجربه و جنسیت) بر درک سهولت و سودمندی استفاده از RFID پرداخته است. بدین منظور پرسشنامهی تهیه شده در میان اعضای جامعهی آماری خردهفروشیهای تهران توزیع شده و دادههای جمعآوری شده با بهره گرفتن از روش رگرسیون خطی ِ چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده حاکی از اهمیت بالای فرهنگ درک شده در سطح جامعه، میزان ارتباط شغلی با فناوری و قابلیت شرح نتایج ِ استفاده از این فناوری را دارد. این تحقیق میتواند به مدیران، سازمانها و شرکتهای ارائه دهندهی خدمات RFID کمک شایانی نماید و توسعهی این فناوری را در کشور تسهیل نمایند. ادامه مطلب