دانشگاه آزاد اسلامی
واحد رشت
دانشکده علوم انسانی
گروه آموزشی مدیریت
پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد )) M.A ((
رشته : مدیریت بازرگانی
گرایش : بازرگانی داخلی
عنوان:
رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی)
استاد راهنما:
دکتر حمیدرضا علیپور
استاد مشاور:
دکترشهرام گیلانی نیا
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
عنوان صفحه
چکیده. 1
فصل اول :کلیات
1-1)مقدمه. 3
1-2) تعریف و بیان مساله تحقیق 4
1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق 6
1-4) چهارچوب نظری. 8
1-5) اهداف تحقیق 11
1-6)سوالات تحقیق 12
1-7) فرضیه های تحقیق. 13
1-8) تعریف واژه ها و متغیرهای پژوهش 13
1-9) قلمرو پژوهش. 16
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1) مقدمه 18
2-2) محصول 26
2-3) قیمت. 28
2-4) توزیع. 28
2-5) ترویج. 29
2-6) چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابی 30
2-7) تجزیه و تحلیل آمیزه بازاریابی 31
2-8) شرکتهای دانش بنیان 32
2-9)فناوری نانو. 34
2-10) ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎیﻛﻮﭼﻚو ﻣﺘﻮﺳﻂ. 36
2-11) شرکت فناوران نانومقیاس. 36
2-12) پیشینه تحقیق. 38
فصل سوّم : روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه 42
3-2) روش تحقیق. 43
3-3) متغیرهای تحقیق 45
3-4) جامعه آماری و نمونه آماری 46
الف ) جامعه آماری 46
ب ) نمونه آماری 48
3-5) روش گردآوری اطلاعات 52
3-6) اعتبار پرسشنامه 54
3-7) روش تحقیق 55
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1)مقدمه. 58
4-2) بخش اول آمار توصیفی 59
4-2-1) توصیف متغیر جنسیت 59
4-2-2) توصیف متغیر سن مشتریان. 61
4-2-3) توصیف متغیر تحصیلات 63
4-2-4) توصیف متغیر عامل محصول. 65
4-2-5) توصیف متغیر عامل قیمت 66
4-2-6) توصیف متغیر عامل توزیع (مکان). 67
4-2-7) توصیف متغیر ترفیع. 68
4-2-8) آماره های توصیفی متغیرهای به کار رفته در تحقیق. 70
4-2-9) توصیف میزان فروش شرکت های نانوئی. 70
4-3 ) بخش دوم: آمار استنباطی. 73
4-3-1)تجزیه و تحلیل داده ها 73
4-3-2)آزمون نرمال بودن داده ها. 74
4-4)آزمون فرضیات. 75
4-4-1)فرضیه1 75
4-4-2)فرضیه 2. 76
4-4-3)فرضیه 3. 77
4-4-4)فرضیه 4. 78
4-5) مقایسه فروش شرکت ها 79
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه 82
نتایج آمار توصیفی و استنباطی
5-2) تحلیل مشخصات دموگرافیک پاسخ دهندگان. 83
5-2-1) متغیر جنسیت 83
5-2-2) متغیر سن 84
5-2-3) متغیر تحصیلات. 84
5-3) میزان فروش 86
5-4) عامل قیمت. 87
5-5) عامل توزیع (مکان) 88
5-6) عامل ترفیع 89
پیشنهاد براساس یافته های تحقیق 90
5-7) پیشنهادات تحقیقات آتی 93
5-8) محدودیت های پژوهش. 95
چکیده به زبان انگلیسی. 97
منابع و مأخذ 98
پیوست ها . 105
چکیده :
در جهان فرا رقابتی امروز، راز بقاء و موفقیت سازمانها، درک ساختار رقابتی بازار است. دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی (P4) (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار بیشترمی باشد. آمیخته بازاریابی مجموعهای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت با در هم آمیختن آنها سعی در پاسخگویی به بازار هدف دارند و در امور تصمیم گیری به مدیران کمک می کند. به عبارت دیگر آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیتهایی است که شرکت میتواند با انجام آنها بر میزان تقاضای محصولاتش اثر گذارد. دراین پژوهش به بررسی عناصر آمیخته بازاریابی بر میزان فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (شرکتهای نانویی) پرداخته شد که نهایتاً طبقه بندی فروش شرکت ها به ترتیب از کمترین به بیشترین میزان فروش به صورت زیر بدست آمد:
1.رز نخ(نخهای آنتی باکتریال)، 2.فناوران نانو مقیاس ( فیلترهای نانویی)، 3.آرتاش کامپوزیت(کامپوزیت)، 4.نانو سیستم پارس(تجهیزات نانو اسکوپ)، 5.ریف ایران (رنگهای نانویی)، 6.گروه وحید (لوله های عایق صوتی).سپس ،بعد از شناسایی معیارهای موثر بر انتخاب و خرید محصولات نانویی به کمک پرسشنامه ،[1] ووزن دهی به هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی مشخص شد چه عواملی بیشترین تاثیر را بر فروش ، بدست آوردن سهم بازار بیشتر و در نتیجه سود بیشتر شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان بررسی شده را دارند که فروش هر یک به ترتیب دارای رتبه و میانگین مذکور به دست آمده اند ؛1فناوران نانو مقیاس ( فیلترهای نانویی) 15% ، 2. نانو سیستم پارس(تجهیزات نانو اسکوپ) 17% ،3.ریف ایران (رنگهای نانویی) 18% ، 4.گروه وحید (لوله های عایق صوتی) 21% ، 5.آرتاش کامپوزیت(کامپوزیت) 16% ، 6 .رز نخ(نخهای آنتی باکتریال) 13% و در مجموع فروش بین این شش شرکت از 100% می باشد.
واژگان کلیدی : آمیخته بازاریابی ، سهم بازار ، شرکتهای نانویی
1-1) مقدمه
موقعیت استراتژیک کشور ایران به عنوان یک کشور آزاد و مستقل و اراده ملی برای افزایش تولید،بهبود توزیع ،حضور موفقیت آمیز در بازارهای بین المللی ایجاب می کند که ادبیات بازاریابی[2] مورد توجه خاص قرار گیرد. تاآن چه مورد نیاز پژوهشگران ،کارشناسان ،مدیران و کارآفرینان اقتصادی در عرصه های تولید وتوزیع است فراهم گردد تا روند حرکت استقلال طلبانه ایران در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین شرایط به موقعیت مطلوب برسد.