برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده:. 1
فصل اول: مقدمه و بیان مساله
1- مقدمه و بیان مسأله. 3
1-1- مقدمه:. 3
1-2- بیان مسئله:. 5
1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش:. 6
1-4- اهداف پژوهش:. 7
1-5-فرضیهها. 7
1-6- متغیرهای پژوهش:. 7
1-7- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها:. 8
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
2- مروری بر تحقیقات انجام شده. 12
2-1- مقدمه:. 12
2-2- تعریف تفکر انتقادی. 13
2-3- تاریخچه تفکر انتقادی:. 15
2-4- عوامل بستر ساز تفکر. 18
2-5- ویژگیهای ذهنی متفکر. 19
2-6- فعالیتهای تشکیل دهنده تفکر انتقادی:. 20
2-7- خصوصیات تفکر انتقادی. 21
2-8- پنج نوع تکالیف نوشتاری برای تفکر انتقادی. 21
2-9- اهداف تفکر انتقادی. 22
2-10- مفاهیم و ابزارهای تفکر انتقادی. 22
2-11- ارتباط رشتههای علوم انسانی با ترویج تفکر انتقادی و خلاق 23
2-11-1- فلسفه. 23
2-11-2- تعلیم و تربیت. 23
2-11-3- ادبیات. 24
2-12- ترکیب نظر فلاسفه و روانشناسان در تفکر انتقادی: 25
2-13- موانع تفکر انتقادی:. 26
2-14- روشهای آموزش مهارتهای تفکر انتقادی. 27
2-15- تفکر انتقادی و فراشناخت:. 28
2-16- تفکر انتقادی و حل مسئله:. 29
2-17- تفکر انتقادی و خلاقیت:. 30
2-18- آثار شناختی تفکر انتقادی:. 31
2-19- آثار اجتماعی تفکر انتقادی:. 32
2-20- آثار روانی تفکر انتقادی:. 32
2-21- آثار علمی تفکر انتقادی:. 33
2-22- تنش میان ذهنیت و عینیت در تفکر انتقادی:. 33
2-23- نظریههای یادگیری همسو با تفکر انتقادی:. 33
2-23-1- نظریه شناختی. 33
2-23-2- نظریه ساختگرایی. 34
2-23-3- نظریه فراشناخت. 35
2-24- سلامت روانی:. 36
2-25- اصول اساسی بهداشت روانی:. 37
2-26- دو تفاوت بهداشت روان و سلامت روان:. 37
2-27- ابعاد سلامت روان:. 38
2-27-1- بعد جسمی. 38
2-27-2- بعد روانی. 38
2-27-3- بعد معنوی. 39
2-27-4- بعد اجتماعی. 39
2-28- هدف ایجاد سلامت روان. 39
2-28-2- پیشگیری ثانوی (درمان). 40
2-29- مفهوم سلامت روان از دیدگاههای مختلف. 41
2-29-1- مکتب روانکاوی:. 41
2-29-2- مکتب انسانگرایی. 44
2-29-3- مکتب رفتارگرایی. 45
2-29-4- مکتب زیست گرایی. 45
2-29-5- مکتب شناختی. 46
2-29-6- مکتب هستی گرایی. 46
2-29-7- مکتب بومشناسی. 47
2-30- مروری بر تاریخچه مدل پنج عاملی:. 47
2-31- عوامل تاریخی مؤثر در نظریههای شخصیت:. 50
2-31-1- طب بالینی:. 50
2-31-2- روانسنجی:. 51
2-31-3- رفتارگرایی:. 51
2-31-4- روانشناسی گشتالت:. 51
2-35- عوامل زیستی شخصیت:. 52
2-35-1- نقش جنس:. 52
2-35-2- نقش سن:. 53
2-36- عوامل اجتماعی شخصیت:. 53
2-36-1- فرایند اجتماعی شدن:. 53
2-37-2- نقش اولین سالهای زندگی:. 54
2-38- رویکردهای مطالعه شخصیت:. 54
2-38-1- نظریههای بیولوژیک: 54
2-38-2- نظریه:. 54
2-38-3- رویکرد روانکاوی:. 55
2-38-4- رویکرد انسانگرایی:. 55
2-38-5- رویکرد صفات:. 56
2-39- شخصیت و سلامت روان:. 57
2-40- شخصیت و تفکر انتقادی:. 58
2-41- تفکر انتقادی و سلامت روان:. 59
2-42- پیشینه پژوهش:. 60
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
3- روش اجرای پژوهش. 65
3-1-طرح پژوهش:. 65
3-2- جامعه پژوهش:. 65
3-3- نمونه و نمونهگیری:. 65
3-4 ابزارهای پژوهش. 66
3-4-1 پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28):. 66
3-4-2 پرسشنامه پنج عاملی نئو:. 66