برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوانصفحه
فصل اول : (کلیات تحقیق) . 1
مقدمه 2
1-1بیان مسئله تحقیق. .2
1-2اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن . .3
1-3هدفهای تحقیق. .5
1-4سوالات یا فرضیه های تحقیق. 5
1-5 مبانی نظری اوقات فراغت . .5
الف-تعریف لغوی .6
ب-تعاریف عملیاتی 7
فصل دوم (مبانی نظری و پیشینه تحقیق)
بخش اول
مقدمه 9
2-1 انواع اوقات فراغت 11
2-2 مقایسه مفهوم اوقات فراغت با چند واژه دیگر. .13
2-3 فواید اوقات فراغت .15
2-4 کارکردهایی که با گذران اوقات فراغت محقق می شود. .17
2-5 تاریخچه اوقات فراغت 21
2-5-1روند فراغت در جامعه ایران .23
2-5-2فراغت در ایران قبل از اسلام 23
عنوان صفحه
2-5-3ارزش و اهمیت اوقات فراغت از دیدگاه اسلام ومکاتب دیگر24
2-5-4فراغت در ایران بعد از اسلام.27
2-5-5 فراغت در ایران معاصر.28
2-5-6 فراغت در حال حاضر29
2-6 نگاهی کوتاه به سیر تحول چگونگی گذران اوقات فراغت.29
2-6-1اوقات فراغت در دوران باستان32
2-6-2 رم باستان33
2-6-3 ایران باستان34
2-6-4 جوامع سنتی.35
2-6-5 دوران صنعتی.37
2-6-6 دوران فوق صنعتی42
2-6-7 شباهتها.44
2-6-8 تفاوتها.44
بخش دوم
مقدمه.46
2-7 عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی47
2-8 نقش تربیت بدنی و اهمیت آموزش آن 52
2-9 اهداف درس تربیت بدنی در دوره متوسطه.55
2-10 نقش زبان انگلیسی در پیشرفت تحصیلی58
2-11اوقات فراغت و عوامل اجتماعی مؤثربر آن 62
2-12 نقش و عملکرد فعالیتهای فوق برنامه:64
عنوان صفحه
الف-پیشگیری وکاهش آسیب های اجتماعی 64
ب-غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان66
2-13اوقات فراغت ونیازمندی های نوجوانان67
2-14اصول مهم در برنامه ریزی برای اوقات فراغت فعالیتهای فوق برنامه68
2-15بررسی آراء و اندیشه های صاحب نظران .70
2-16پژوهشهای انجام شده در داخل کشور درباره اوقات فراغت وپیشرفت تحصیلی.72
2-17پژوهشهای انجام شده در خارج کشور درباره اوقات فراغت وپیشرفت تحصیلی.76
2-18نتیجه گیری.80
فصل سوم ( روش شناسی تحقیق)
مقدمه.82
3-1 طرح و روش تحقیق.82
3-2 جامعه آماری.82
3-3 نمونه.83
3-4 روش نمونه گیری.84
3-5 ابزار گردآوری داده ها.84
3-6 روایی و پایایی85
3-7 روش گردآوری اطلاعات.86
3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها.86
فصل چهارم ( یافته های تحقیق)
مقدمه.89
عنوان صفحه
4-1 یافته های توصیفی.90
4 -2 یافته های استنباطی . .99
فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادها )
مقدمه 116
5-1 پاسخ به سوالات وتحلیل داده ها. .116
5-2 بحث وتفسیر نتیجه گیری.120
5-3 پیشنهادات وراهکارها 124
5-4 پیشنهاد محقق به آینده126
5-5 محدودیتهای پژوهش :126
الف: محدودیتهای تحت کنترل محقق .26
ب: محدودیتهای خارج از کنترل محقق. .127
– فهرست منابع فارسی .128
– نشریات .131
– فهرست منابع انگلیسی. 132
-پیوستها (ضمائم) 134
– پرسشنامه ها 135
– چکیده انگلیسی .138
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر نحوه گذران اوقات فراغت بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان ورامین است. بدین منظور تعداد 350 نفر از دانش آموزان جامعه مورد نظر به روش طبقه ای– تصادفی جهت پاسخگوئی انتخاب شدند. پژوهش حاضر از حیث هدف آن، تحقیق کاربردی و از حیث موضوع و سئوالات پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته جهت بررسی نحوه گذران اوقات فراغت می باشد. ضمن اینکه، اندازه گیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با استناد بر نتایج امتحانات پایانی نیمسال اول 93-1392 صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با بهره گیری از آزمونهای t گروه های مستقل، تحلیل واریانس و ضریب همبستگی اسپیرمن صورت گرفته. براساس یافته های تحقیق دانش آموزان دوره متوسطه که از کلاسهای زبان انگلیسی آموزشگاههای خصوصی استفاده می کنند، به طور معناداری از پیشرفت