برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فصل اول: مقدمه و کلیات پژوهش
1-1. مقدمه 2
1-2. بیان مسأله. 5
1-3. اهمیت و ضرورت پژوهش 9
1-4. اهداف پژوهش 9
1-4-1. هدف اصلی. 9
1-4-2. اهداف ویژه 10
1-5. پرسشهای پژوهش. 10
1-6. تعاریف عملیاتی پژوهش 11
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینهی پژوهش
2-1. مقدمه. 14
2-2. مبانی نظری 14
2-2-1. مروری بر مفاهیم اطلاعات، فناوری و فناوری اطلاعات 14
2-2-1-1. تعریف داده 14
2-2-1-2. تعریف اطلاعات 15
2-2-1-3. تعریف فناوری 17
2-2-1-4. تعریف فناوری اطلاعات. 18
2-2-2. تاریخچه فناوری اطلاعات. 20
2-2-3. تاریخچه کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانهها 26
2-2-4. مزایای فناوری اطلاعات 27
2-2-5. انواع فناوریهای اطلاعاتی موجود در کتابخانهها. 29
2-2-5-1. رایانهها 29
2-2-5-2. اینترنت. 29
2-2-5-3. اینترانت 30
2-2-5-4. نرمافزارهای کتابخانهای 32
2-2-5-5. وبسایتهای کتابخانهها 33
2-2-5-6. منابع الکترونیکی 34
2-2-6. کتابخانه عمومی 35
2-2-6-1. تعریف. 35
2-2-6-1. تاریخچه شکل گیری کتابخانههای عمومی. 35
2-2-6-3. اهداف. 36
2-2-7. ضرورت استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی در کتابخانههای عمومی 37
2-2-8. مزایای بهکارگیری فناوری اطلاعات در کتابخانههای عمومی. 39
2-2-9. اهداف کتابخانههای عمومی از بهکارگیری فناوری اطلاعات 41
2-2-10. تأثیر فناوریهای اطلاعاتی بر کتابخانههای عمومی. 42
2-2-10-1. تأثیر فناوری اطلاعات بر درونداد. 44
2-2-10-1-1. فراهمآوری منابع اطلاعاتی 44
2-2-10-2. تأثیر فناوری اطلاعات بر برونداد. 46
2-2-10-2-1. دسترسپذیری و بازیابی اطلاعات 46
2-2-10-2-2. واحد امانت. 47
2-2-10-2-3. اشاعهی اطلاعات گزینشی و آگاهیرسانی جاری. 48
2-2-10-2-4. خدمات تحویل مدرک و امانت بین کتابخانهای 49
2-2-10-3. تأثیر فناوری اطلاعات بر نقش و وظایف کتابداران. 50
2-2-11. نگرش به فناوری اطلاعات 52
2-2-12. عوامل فردی مؤثر بر نگرش افراد به فناوری اطلاعات 54
2-3. پیشینه پژوهش 54
2-3-1. پیشینه پژوهش در خارج از ایران. 55
2-3-2. پیشینه پژوهش در ایران. 63
2-3-3. جمعبندی پیشینهها 71
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1. مقدمه. 73
3-2. روش پژوهش. 73
3-3. جامعهی آماری پژوهش 73
3-4. نمونهی آماری و روش نمونهگیری 73
3-5. ابزار گردآوری دادهها 75
3-6. روایی ابزار گردآوری داده ها 76
3-7. پایایی ابزار گردآوری داده ها. 77
3-8. روش تجزیه و تحلیل دادهها 78
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1. مقدمه. 80
4-2. بررسی ویژگیهای جمعیتشناختی 80
4-2-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 80
4-2-2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن. 81
4-2-3. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات. 82
4-2-4. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی. 83
4-2-5. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تجربهی استفاده از فناوری اطلاعات 83
4-2-6. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقهی کار. 84
4-2-7. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرکت در دورههای آموزشی فناوری اطلاعات 85
4-3. یافته های مربوط به پرسشهای پژوهش. 86
4-3-1. نگرش کتابداران عمومی استان خوزستان نسبت به فناوری اطلاعات چگونه است؟ 86
4-3-2. آیا بین عوامل کارآیی فناوری اطلاعات، عملکرد کاری، پذیرش ، اعتماد به استفاده و نگرانی در کتابداران عمومی استان خوزستان با
نگرش آنان نسبت به فناوری اطلاعات رابطهای وجود دارد؟. 110
4-3-3. آیا بین هر یک از پیشبینهای جنسیت، سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، تجربهی استفاده از فناوری اطلاعات، سابقهی کار
در کتابخانه و شرکت در دورههای آموزشی پیرامون فناوری اطلاعات با نگرش کتابداران عمومی استان خوزستان نسبت به فناوری اطلاعات
رابطهای وجود دارد؟. 112
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1. مقدمه 126
5-2. بحث و نتیجهگیری در مورد پرسشهای پژوهش 126
5-3. پیشنهادهای پژوهش. 144
5-4. پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده 145
فهرست منابع. 147
پیوستها. 162