برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
با توجه به حساسیت موضوع منابع و قابلیتها، پژوهش حاضر با عنوان (فرضیه اصلی) بررسی میزان تأثیر نقش منابع و قابلیتها در تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی هتل به دنبال پاسخ به این سؤال بوده است که آیا نقش منابع و قابلیتها در تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی هتل تأثیرگذار است؟ این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا توصیفی – پیمایشی با رویکرد همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 55 نفر از کارکنان، مدیران و کارشناسان هتلهای اصفهان بوده که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با تعداد 30 سؤال بوده که روایی آن با بهره گرفتن از نظر اساتید راهنما، متخصصان و صاحب نظران مدیریت و پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ معادل 952/0 به دست آمده است. اطلاعات جمعآوری شده به وسیله نرم افزار اس پی اس اس از طریق آزمونهای آماری در دو سطح توصیفی (جداول فراوانی، نمونههای آماری) و استنباطی (آزمون کلموگروف و اسمیرنوف، آزمون رگرسیون خطی ساده، آزمون رگرسیون چندگانه، آزمون فریدمن و آزمون تحلیل واریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون تحلیل مسیر و آزمون رگرسیون همه فرضیههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد منابع تجربی در تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی کمترین تأثیر و ایجاد روابط در تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی بیشترین تأثیر را نسبت به سایر متغیرهای ( منابع مالی، منابع فیزیکی، تکنولوژی ، چشم انداز )بر تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی هتل میگذارند.
واژگان کلیدی: قابلیتهای سازمانی, منابع سازمانی, استراتژیهای بازاریابی, استراتژیهای بازاریابی محیطی، هتل
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2-بیان مسئله. 3
1-3-اهمیت موضوع. 6
1-4-هدف (های) پژوهش 7
1-4-1- هدف اصلی 7
1-4-2-اهداف فرعی 8
1-5- متغیرهای پژوهش 8
1-5-1- متغیر مستقل. 8
1-5-2- متغیر وابسته. 9
1-6-فرضیات پژوهش 9
1-6-1-فرضیه اصلی: 9
1-6-2-فرضیههای فرعی: 9
1-7-قلمرو پژوهش 9
1-7-1-قلمرو زمانی پژوهش 9
1-7-2-قلمرو مکانی پژوهش 10
1-7-3-قلمرو موضوعی پژوهش 10
1-8-جامعه آماری و روشهای نمونهگیری 10
1-9-کاربردهای متصور از تحقیق 10
1-10- روش جمعآوری اطلاعات 11
1-11- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات 11
1-12-تعریف اصطلاحات کلیدی پژوهش 11
1-13-خلاصه فصل 13
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 14
2-1- مقدمه. 15
2-2-استراتژی بازاریابی محیطی 15
2-2-1- استراتژی 15
2-2-1-1-تعاریف استراتژی 16
2-2-1-2-اهمیت موضوع استراتژی 17
2-2-2- بازاریابی سبز. 18
2-2-2-1 تعریف بازاریابی سبز. 18
2-2-2-2-دلایل سبز بودن. 19
2-2-2-3-سطوح بازاریابی سبز. 21
2-2-2-4-تاریخچه بازاریابی سبز. 22
2-2-3- استراتژیهای بازاریابی سبز. 24
2-3-تئوری منبع محور. 27
2-3-1- منابع سازمانی 31
2-3-2-مؤلفههای منابع سازمانی 33
2-3-2-1منابع ملموس 33
2-3-2-2منابع ناملموس 34
2-3-3- قابلیت سازمانی 37
2-3-3-1-تعریف قابلیت 37
2-3-3-2-گروهبندی قابلیتها 39
2-3-3-3 مؤلفههای قابلیت سازمانی 39
2-3-3-4-مدل مفهومی پژوهش 49
2-4- پیشینه پژوهش 49
2-4-1- پیشینه پژوهش خارجی 49
2-4-2- پیشینه پژوهش داخلی 51
2-5-خلاصه فصل53
فصل سوم: روش تحقیق 54
3-1- مقدمه. 55
3-2- روش تحقیق 55
3-3- جامعه آماری 56
3-4-روش نمونهگیری و تعیین حجم نمونه. 56
3-5-نحوه گردآوری اطلاعات 57
3-6- ابزار گردآوری اطلاعات 57
3-7- ابزار اندازهگیری روایی و پایایی 59
3-7-1 روایی پرسشنامه. 59
3-7-2-پایایی پرسشنامه. 59
3-8- ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 61
3-8-1- آزمون کلموگروف – اسمیرنوف 61
3-8-2- رگرسیون خطی 61
3-9- خلاصه فصل. 62
فصل چهارم: یافتههای تحقیق 63
4-1- مقدمه. 64
4-2- آمار توصیفی 64
4-2-1- سن. 64
4-2-2- جنسیت 65
4-2-3- تحصیلات 66
4-2-4- وضعیت تأهل. 67
4-3- آمار استنباطی: 69
4-3-1- بررسی فرضیهها با بهره گرفتن از تحلیل رگرسیون. 69
4-3-1-1-بررسی فرضیه اصلی با بهره گرفتن از تحلیل رگرسیون.69
4-3-1-2-بررسی فرضیه های فرعی بااستفاده از تحلیل رگرسیون.70
4-3-2- مقایسه متغیرهای پژوهش بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی 76
4-3-2-1-درگروه سن. 76
4-3-2-2-درگروه جنس.78
4-3-2-3-در گروه تحصیلات80
4-3-2-4در گروه تاهل.82
4-3-3رتبه بندی متغیرها با بهره گرفتن از آزمون فریدمن84
4-4-خلاصه فصل.85
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات 86
5-1- مقدمه. 87
5-2- خلاصه. 87
5-3- تحلیل یافتههای جانبی تحقیق: تأثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر نتایج تحقیق 88
5-4- نتایج آزمونهای استنباطی 89
5-4-1- نتایج آزمون فرضیهها 89
5-4-2- نتایج جانبی پژوهش 91
5-5- بحث و بررسی و مقایسه نتایج با سایر تحقیقات 93
5-6- پیشنهادات 97
5-6-1-پیشنهادات بر اساس فرضیات پژوهش 97
5-7- محدودیتهای پژوهش 98
5-8- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 99
5-9-خلاصه فصل.100
پیوستها 101
فهرست منابع105
Abstract 113
مقدمه
بازاریابی سبز فرایندی اجتماعی است که افراد و گروهها از طریق فرایند مبادله محصولات و ارزش آنها، نیاز و خواسته خود را از طریق یک روش اخلاقی که اثرات منفی بر محیط زیست را حداقل کند برآورده میکنند. به عبارتی دیگر به گفته پولانسکی[1] (1994) بازاریابی سبز شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواستههای بشری طراحی میشود به طوری که این ارضاء نیازها و خواستهها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند. به ندرت فعالیتهای زیست محیطی در همه معیارهای شرکتها جای میگیرد. علاوه بر این بسیاری از شرکتها معیارهای سنتی کسب و کار را برای ارزیابی موفقیت نوآوریهای سبز به کار میبرند. هر شرکت، استراتژی بازاریابی مخصوص خود را دارد.
امروزه بازاریابی سبز بیشتر به عنوان یک مفهوم عمومی مطرح میشود. بازاریابی سبز به توسعه و بهبود قیمتگذاری، ترفیع و توزیع محصولاتی اطلاق میشود که به محیط زیست آسیب نمیرسانند. سالمون و استوارت[2] بازاریابی سبز را یک استراتژی بازاریابی میدانند که از طریق ایجاد مزایای قابل تشخیص محیطی بر اساس آنچه که مشتری انتظار آن را دارد از محیط حمایت میکند.
روند بلندمدت گذشته، نشان دهنده سلطه روزافزون مردم بر طبیعت بوده است؛ ولی به تازگی مردم به محدودیت منابع طبیعی پی بردهاند. حفاظت از محیط زیست مسئلهای اخلاقی پنداشته میشود و آسیب به آن، عواقب بسیار نامطلوبی برای
پایان نامه تأثیر نقش منابع و قابلیتها در تحقق استراتژیهای بازاریابی محیطی هتل در اصفهان