برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فصل اول 2
1-1-مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 8
1-4- اهداف پژوهش. 9
1-4-1- هدف کلی 9
1-4-2- اهداف جزئی 9
1-5- فرضیات پژوهش. 10
1-6- متغیرهای تحقیق 11
1-6-1- متغیر مستقل 11
1-6-2- متغیر وابسته. 11
1-6-3- متغیر کنترل. 11
1-7- تعاریف نظری و عملی 11
1-7-1- تعریف نظری 11
1-7-1-2. 12
1-7-2 تعاریف عملیاتی 12
1-7-2-1 آموزش گروهی انسانگرایی 13
فصل دومسیری در ادبیات تحقیق 15
2-1- مقدمه. 15
2-2- انسان گرایی 15
2-2-1- رویکرد اگزیستانسیالیست(خالق و مؤلف خودمان شویم) 19
2-2-2- کانون روان درمانی اگزیستانسیالیست. 20
2-2-3- مزلو و هنر انسان شدن. 28
2-2-4- رویکرد مراجع محور راجرز. 31
2-2-5- سایر رویکرد های مرتبط با انسانگرایی 49
2-6-گروه درمانی مبتنی بر رویکرد انسانگرایی 51
2-3- باورهای ارتباطی 53
2-3-2- نقش باورهای ارتباطی در زندگی زناشویی 58
2-3-3- ابعاد باورهای ارتباطی زوجین 60
2-4- رضایت زناشویی 61
2-4-1- عوامل موثر بر رضایت زناشویی 63
2-4-1-1- ویژگیهای شخصیتی 64
2-5- شادکامی 81
2-5-1- سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه شادکامی 84
2-5-2- اجزاء شادکامی 86
2-7-تحقیقات پیشین 93
2-7-1- مطالعات خارجی انجام شده در زمینه انسانگرایی 94
2-7-2- مطالعات انجام شده داخلی در زمینه انسانگرایی 98
2-7-3- پژوهش های انجام شده در زمینه باورهای ارتباطی 100
2-7-4- تحقیقات انجام شده در زمینه شادکامی 106
2-7-5- تحقیقات انجام شده در زمینه رضایت زناشویی 107
فصل سوم مواد و روشها 112
3-1- مقدمه. 112
3-2- طرح کلی پژوهش. 112
3-3- جامعه آماری 113
3-4- نمونه و روش نمونه گیری 113
3-5- ابزار اندازه گیری 114
3-5-1- مقیاس باورهای ارتباطی (RBI) 114
3-5-2- مقیاس شادکامی آکسفورد. 115
3-5-3- مقیاس رضایت زناشویی انریچ 116
3-6- شیوه اجرا 116
3-7- روش های توصیف و تحلیل داده ها 117
3-8- محتوای جلسات آموزشی 117
فصل چهارم آنچه حاصل شد. 120
4-1- مقدمه. 120
4-2- تجزیه و تحلیل آماری 121
4-2-1- قسمت اول: ویژگیهای جمعیت شناختی گروه های سه گانه پژوهش. 121
4-2-2- قسمت دوم : یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش. 130
4-3- خلاصه نتایج 171
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری 172
5-1- مقدمه. 173
5-2- بحث پیرامون فرضیه ها 173
5-2-1- فرضیه اول. 173
5-2-2- فرضیه دوم. 174
5-2-3- تحلیل و تفسیر پیرامون یافته های فرضیه اول و دوم. 174
5-2-4- فرضیه سوم. 178
5-2-5- فرضیه چهارم. 178
5-2-6- تحلیل و تفسیر پیرامون یافته های فرضیه سوم و چهارم. 179
5-2-7- فرضیه پنجم. 183
5-2-7- فرضیه ششم. 183
5-2-8- تحلیل و تفسیر پیرامون یافته های فرضیه پنج و ششم. 184
5-3- تبیین کلی 188
5-4- پیشنهادات 191
5-4-1- پیشنهادات پژوهشی 191
5-4-1- پیشنهادات کاربردی 191
منابع 193
1-1مقدمه
خانواده بعنوان اولین، موثرترین، مهمترین کانون رشد و تربیت و منبع کسب اطلاع در شکل گیری و ایجاد سلامت روانی نقش ارزنده ای را دارد و هیچ جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت روان