برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان.صفحه
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1 مقدمه.1
1-2 بیان مسئله2
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق5
1-4 اهداف7
4-1-1 هدف کلی.7
4-1-2 اهداف اختصاصی 7
1-5 فرضیه ها.7
6-1 متغیرهای پژوهش.7
7-1 تعاریف مفهومی8
7-1-1راهبردهای مدیریت رفتار خود.8
7-1-2 ناتوانی یادگیری.8
7-1-3عملکرد انجام تکلیف8
7-2 تعریف عملیاتی.9
7-2-1 راهبرد مدیریت خود .9
7-2-2 ناتوانی یادگیری.9
7-2-3 عملکرد انجام تکلیف.9
فصل دوم :ادبیات پژوهش
2-1 پیش درآمد.10
2-2 اختلال یادگیری10
2-3 طبقه بندی12
2-4 نظریه های ناتوانی یادگیری14
2-4-1 نظریه های ادراکی-حرکتی14
2-4-2 نظریه های زبان .14
2-4-3 نظریه های عصب شناختی.15
2-4-4 نظریه های یادگیری مبتنی بر مغز15
2-4-5 نظریه های رفتاری .16
2-4-6 روانشناسی تحولی.16
2-4-7 نظریه های شناختی شامل پردازش روان شناختی و مدل پردازش اطلاعات.17
2-5 ناتوانی یادگیری و مشکلات یادگیری .17
2-6 ویژگی کودکان با ناتوانی یادگیری 18
2-6-1 مشکلات پیشرفت تحصیلی .18
2-6-2 اشکال در زبان گفتاری .19
2-6-3 مشکلات ادراکی، ادراکی-حرکتی و هماهنگی کلی.19
2-6-4 اختلال توجه و بیش فعالی.19
2-6-5 مدت زمان انجام تکلیف.20
2-6-6 مشکلات حافظه ای، شناخت و فرا شناخت 21
مشکلات فراشناختی این دانش آموزان عبارتند از: .21
2-6-7 مشکلات هیجانی- اجتماعی21
2-6-8 مشکلات انگیزشی.22
2-7 برآورد درصد و شیوع22
2-8 سبب شناسی.24
2-8-1 عوامل ژنتیکی25
2-8-2 عوامل ارگانیکی و بیولوژیکی.25
2-8-3 عوامل محیطی.26
2-9 ارزیابی و تشخیص.27
2-10 انواع اختلال یادگیری.28
2-10-1 اختلال خواندن28
2-10-2 اختلال نوشتن 29
2-10-3 اختلال ریاضی 29
2-11 درمان شناختی-رفتاری.30
2-12 مدل درمانگری شناختی-رفتاری.32
2-13 ویژگی کلی درمان شناختی-رفتاری.34
2-14 برخی از ویژگی های رویکرد شناختی-رفتاری عبارتند از: .34
2-15 درمان شناختی- رفتاری برای کودکان .36
2-16 اصول اولیه درمان شناختی رفتاری .37
2-17 مدیریت رفتار خود.37
2-18 خود کنترلی رفتار 39
2-19 مزایایی خود مدیریتی.41
2-20 کاربردهای خود مدیریتی.42
2-21 مواردی که در آموزش خود مدیریتی به دانش آموزان باید رعایت کرد: .43
2-22 روش های خود مدیریتی44
2-22-1 تعیین رفتار هدف 44
2-22-2 خود نظارتی.45
2-22-3 کاربردهای خود نظارتی در موقعیتهای کلاسی.46
2-22-3-1 خود نظارتی توجه 46
2-22-3-2 خود نظارتی بر عملکرد تحصیلی47
2-22-4 خود ارزیابی48
2-22-5 خود تقویت دهی48
2-23 خود تنظیمی.49
2-24 نظریه های خود تنظیمی.50
2-24-1 نظریه فعالیت51
2-24-2 نظریه پردازش اطلاعات52
2-24-3 نظریه ساخت گرایی اجتماعی . 53
2-24-4 نظریه شناختی ـ اجتماعی53
2-25 پیشینه تجربی .55
2-25-1 تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی در رابطه با متغیرهای مورد پژوهش.55
2-26 جمع بندی .66
فصل سوم :روش شناسی پژوهش
3-1 پیش در آمد .67
3-2 افراد شرکت کننده در پژوهش و نحوه انتخاب آنها67
3-2-1 آزمودنی اول(زهرا) 68
3-2-2 آزمودنی دوم(علیرضا) .69
3-2-3 آزمودنی سوم: امیر رضا.71
3-2-4 آزمودنی چهارم: محمد .72
3-2-5 آزمودنی پنجم: امیر حسین.74
3-3 معرفی موقعیت پژوهش.75
3-4 طرح پژوهش و منطق استفاده از آن .75
3-5 سازمان دهی اجرای مداخلات درمانگری.78