برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده————————————————————— 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه———————————————————— 3
1-2) بیان مساله——————————————————– 3
1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق——————————————— 6
1-4) اهداف تحقیق—————————————————— 7
1-5) سوالات تحقیق—————————————————– 7
1-5-1) سؤال اصلی تحقیق———————————————— 7
1-5-2) سوالات فرعی تحقیق———————————————- 8
1-6) چهارچوب نظری و مدل تحقیق—————————————– 8
1-7) فرضیههای تحقیق————————————————— 9
1-8) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق——————————– 9
1-9) قلمرو تحقیق—————————————————— 10
فصل دوم: ادبیات وسوابق تحقیق
2-1) مقدمه———————————————————— 12
2-2-1) تشریح مفهوم تعهد سازمانی—————————————— 12
2-2-1-1) ابعاد وجودی تعاریف تعهد سازمانی———————————- 18
2-2-1-2) انواع تعهد سازمانی———————————————- 20
2-2-1-3) عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی————————————— 21
2-2-1-3-1) مطالعه کوچ و استیرز——————————————- 22
2-2-1-3-2) مطالعه بارن و گرینبرگ—————————————– 26
2-2-1-3-3) مطالعات ماتیو———————————————— 27
2-2-1-3-4) مطالعه کوهن———————————————— 27
2-2-1-3-5) مطالعه برونینگ و اسنیدر—————————————- 28
2-2-1-3-6) مطالعه واندربرگ——————————————— 28
2-2-1-3-7) مطالعه مایر و اسکورمن—————————————– 29
2-1-2-4) نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی————————————- 31
2-2-2) رضایت شغلی————————————————— 32
2-2-2-1) عوامل تعیینکننده رضایت شغلی———————————— 39
2-2-2-2) نظریههای رضایت شغلی—————————————— 39
2-2-2-3) اندازهگیری رضایت شغلی—————————————– 40
2-2-3) شبکهسازی—————————————————— 41
2-2-3-1) مزایای پیوستن به شبکه——————————————- 42
2-2-3-2) رفتار شبکهسازی———————————————— 42
2-2-3-3) شبکهسازی در بنگاههای کوچک و متوسط—————————— 44
2-2-3-4) انواع شبکهسازی———————————————— 45
2-3) پیشینه تحقیق—————————————————— 46
2-3-1) تحقیقات داخلی————————————————– 47
2-3-2) تحقیقات خارجی————————————————- 48
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه———————————————————— 51
3-2) روش تحقیق—————————————————— 51
3-3) جامعه و نمونه آماری————————————————- 51
3-4) حجم نمونه——————————————————– 51
3-5) فرایند اجرای تحقیق————————————————- 52
3-6) ابزار گردآوری دادهها———————————————— 52
3-7) روایی و پایایی پرسشنامه——————————————– 53
3-7-1) روایی——————————————————— 53
3-7-2) پایایی پرسشنامه————————————————– 54
3-8) روش تجزیهوتحلیل دادهها——————————————– 55
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1) مقدمه———————————————————— 58
4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان————————— 58
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق———————————————- 61
4-3-1) توصیف متغیرهای تحقیق در حالت کلی——————————— 61
4-3-2) توصیف متغیرهای تحقیق برای گروه آماری زنان————————— 66
4-3-3) توصیف متغیرهای تحقیق برای گروه آماری مردان————————– 71
4-4) بررسی مدل تحقیق————————————————– 76
4-4-1) برازش مدل اندازه گیری——————————————– 76
4-4-2) بررسی معیار نیکویی برازش کلی مدل———————————– 77
4-4-3) بررسی مدل تحقیق———————————————— 78
4-7) آزمون فرضیه های تحقیق——————————————— 81
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه———————————————————— 84
5-2) نتیجهگیری——————————————————– 84
5-2-1) نتایج آمار توصیفی———————————————— 84
5-3) نتایج آمار استنباطی و بحث——————————————– 86
5-4) پیشنهادها کاربردی بر مبنای یافتههای تحقیق——————————– 87
5-5) محدودیتهای تحقیق———————————————— 89
5-6) پیشنهادها برای تحقیقات آتی——————————————- 90
فهرست منابع—————————————————- 91
پیوست1پرسشنـامه—————————————————— 97
پیوست2 خروجی نرم افزار———————————————— 100
آشنایی با صنعت مورد مطالعه 110
چکیده
رضایت شغلی را نگرش کلی فرد نسبت به شغلش تعریف می کنند. لذا رضایت شغلی پیششرط تعهد سازمانی است. امروزه در هر کشوری صدها شغل و حرفه وجود دارد و افرادی به آنها اشتغال دارند و از طریق آنها زندگی خود را اداره میکنند آن چه همواره موردتوجه روانشناسان و اندیشمندان علوم اجتماعی بوده، رضایت شغلی افراد و آثار این رضایت در روحیه آنها و بازدهی کارشان میباشد. این تحقیق که مطابق مدل مکینتاش و کروش (2014) طراحی گردیده، هدفش کاربردی بوده به طوری که تاکید به استفاده از شبکهسازی همکاران، شبکهسازی حرفهای و شبکهسازی مشتری با تأکید بر نقش تعدیلکنندگی جنسیت و بهکارگیری آن در افزایش رضایت شغلی و تعهد سازمانی دارد. تحقیق حاضر از حیث نحوه گردآوری دادهها، تحقیقی توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق شرکت آب و فاضلاب شهر رشت میباشد که دارای 300 پرسنل زن و مرد می باشد. با بهره گرفتن از فرمول کوکران تعداد حجم نمونه 194 به دست آمده است. در این تحقیق روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. ازاینرو پرسشنامهای شامل 22 سؤال تهیه و بین کارکنان زن و مرد آب و فاضلاب شهری رشت توزیع گردید. جهت تجزیهوتحلیل، از نرمافزارهای SPSS و v.pls1.04b1استفادهشده است. نتایج تجزیه تحلیل نشان داد که رابطه بین شبکهسازی همکاران و رضایت شغلی در بین مردان قویتر از زنان است. رابطه بین شبکهسازی حرفهای و شبکهسازی مشتری با رضایت شغلی در بین زنان قویتر از مردان است و این که درنهایت رابطه بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی نیز در زنان قویتر میباشد. در پایان نیز پیشنهادهایی بر اساس نتایج تحقیق و همچنین پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده ارائهشده است.
واژگان کلیدی: شبکهسازی همکاران، شبکهسازی حرفهای، شبکهسازی مشتری، رضایت شغلی، تعهد سازمانی.
1-1) مقدمه
امروزه در مدیریت منابع انسانی یکی از موضوعات موردتوجه، تأمین نیازهای کارکنان در جهت ایجاد انگیزه برای بالا بردن کیفیت کار آنان و بهرهگیری هر چه بیش تر از نیروی انسانی در سازمان هست. از دیرباز یکی از مهمترین دغدغههای مدیران منابع انسانی درک عوامل انگیزشی کارکنان و بهتبع آن بهبود عملکرد آنان بوده است. امروزه مدیران در هر سطحی که به اداره امور کارکنان خود میپردازند، با همکارانی سروکار دارند که حالتها، سلیقهها و روحیاتشان تأثیری گسترده بر عملکرد عمومی سازمان یا مؤسسه آنها دارد. در میان افرادی که دل به کار نمیدهند و شور و اشتیاق و انگیزهای برای انجام وظایف خود ندارند، بیش ترین آسیب را به اهداف و برنامههای مدیریت وارد میآورند، زیرا انگیزه افراد مستقیماً با تعهدات سازمانی[1] آنان ارتباط دارد. تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول سالهای گذشته موردعلاقه بسیاری از محققان رشتههای رفتار سازمانی و روانشناسی اجتماعی بوده است. این نگرش در طول سه دهه گذشته دستخوش تغییراتی شده است که شاید عمدهترین تغییر در قلمرو مربوط به نگرش چندبعدی به این مفهوم تا نگرش یکبعدی به آن بوده است. این مفهوم که امروزه جایگاه مهمی را در تحقیقات مذکور از آن خودساخته است، بیش از هر چیز ناشی از اعتقاد شدید فرد به سازمان و پذیرش اهداف آن و تلاش در جهت رسیدن به آن اهداف است. درنتیجه این دو عامل، نوعی وابستگی عاطفی و روانی در فرد شکل میگیرد که او را مایل به بقاء در سازمان میکند. باوجوداین، بایستی اذعان کرد، آگاهی از همه نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت چندانی نداشته اما بااینوجود تعهد سازمانی هرگز اهمیت خود را از دست نداده و همچنان میتواند موردتحقیق قرار گیرد. ازآنجاکه طبق تحقیقات صورت گرفته، کارکنان در سازمان میتواند متأثر از نگرشهایشان باشد. ازاینرو، آگاهی از آنها برای مدیران سازمانها ضروری به نظر میرسد.
در این فصل ابتدا به بیان مساله و سپس ضرورت و اهمیت تحقیق، اهداف، سوا لات، مدل، فرضیه و قلمرو تحقیق پرداخته میشود.