برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
عنوان شماره صفحه
چکیده.1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه .3
1-2- بیان مسئله3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-4- اهداف پژوهش .6
1-5- سوالات پژوهش6
1-6- فرضیه های پژوهش .6
1-7- قلمرو مکانی، زمانی و موضوعی پژوهش7
1-8- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها 7
1-9- خلاصه فصل یک و اقداماتی که در فصل های بعد انجام خواهد گرفت 11
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه 13
2-2- تاریخچه شکل گیری پنج اس 14
2-3- پنج اس 17
2-4- تاریخچه نظام آراستگی .25
2-5- نظام آراستگی در مدیریت سازمان ها و کارکنان .27
2-6- مراحل پیاده سازی نظام پنج اس .28
2-7- پنج اصل آراستگی در محیط کار و زندگی 29
2-8- دستاوردهای اجرای نظام پنج اس .33
2-9- آثار روانی آراستگی محیط کار 36
2-10- هدف های نظام آراستگی 37
2-11- بهبود بهره وری با نظام پنج اس .38
2-12- دیدگاه ها در مورد پنج اس39
2-13- عملکرد کارکنان.46
2-14- تعریف عملکرد.47
2-15- ارزیابی عملکرد.47
2-16- مدیریت عملکرد سازمان51
2-17- اهمیت موضوع ارزیابی عملکرد .54
2-18- همسو سازی عملکرد کارکنان با استراتژی سازمان .55
2-19- ارزشیابی عملکرد کارکنان پروژه .56
2-20- ارزیابی عملکرد کارکنان 57
2-21- معیارهای ارزیابی عملکرد .58
2-22- روش های مختلف ارزیابی عملکرد .59
2-23- هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 62
2-24- دیدگاه های راجب عملکرد کارکنان .63
2-25- پیشینه تحقیق 68
2-26- مدل مفهومی پژوهش .71
2-27- تاریخچه و معرفی مکان پژوهش. 72
2-28- خلاصه اقدامات فصل دو و اقداماتی که در فصل سه انجام خواهدگرفت.73
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه .75
3-2- روش تحقیق .75
3-3- جامعه آماری. .75
3 –4- حجم نمونه 75
3-5- ابزار پژوهش 76
3-6- روایی و پایایی .77
3-7- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات 79
3-8- خلاصه اقدامات فصل سه و اقداماتی که در فصل چهار انجام خواهد گرفت79
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه .81
4-2- آمار توصیفی .81
4-3- آمار استنباطی 85
4-4- خلاصه اقدامات فصل چهار و اقداماتی که در فصل پنج انجام خواهد گرفت. 97
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه .99
5-2- نتایج پژوهش 99
5 –3- پیشنهادهای پژوهش .101
5-4- پیشنهادات برای پژوهش های آینده .102
5-5- محدودیت های پژوهش 102
5-6- خلاصه اقدامات انجام گرفته در فصل پنجم 103
منابع
منابع فارسی .104
منابع انگلیسی107
پیوست ها 108
چکیده انگلیسی114
چکیده
آشنایی با نظام آراستگی در واقع آشنایی با چگونگی مدیریت مطلوب محیط کار است. هدف از پژوهش حاضر تبیین تاثیر نظام آراستگی بر عملکرد کارکنان در شرکت پتروشیمی مبین می باشد. روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی است و از لحاظ روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان پتروشیمی مبین واقع در عسلویه می باشد. که تعداد آنها حدود 1300 نفر می باشد. حجم نمونه 190 نمونه می باشد و با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه آماری مورد نیاز برای این پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد سنجش عملکرد کارکنان کاندری (2005) و پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش نظام آراستگی پنج اس می باشد. نتیجه اصلی به دست آمده از پژوهش حاکی از تاثیر گذاری نظام آراستگی بر عملکرد کارکنان می باشد. همچنین تمامی ابعاد پنج گانه نظام آراستگی نیز بر عملکرد کارکنان تاثیرگذار است.
واژگان کلیدی: نظام آراستگی پنج اس، عملکرد کارکنان، پتروشیمی مبین.
- مقدمه
نظم و ترتیب و ایمنی از مهمترین عوامل دستیابی به موفقیت در سازمان ها است. نقش نظم و ترتیب به گونه ای است که در تمامی الگوها و استاندارد های مدیریتی و تعالی سازمانی در نظر قرار گرفته است. با توجه به منافع نظم و انضباط، سازمان های سرآمد اقدامات جدی و موثری در این باره انجام داده اند. امروزه اجرا و بومی سازی الگوهای تعالی در سازمان ها به طور چشمگیری باعث افزایش توانایی حوزه های مختلف در سازمان ها شده است. افزایش بهره وری و تعالی سازمانی از جمله مفاهیمی است که همواره تمامی سازمان ها به دنبال آن بوده و در هر مرحله از تاریخ به گونه ای آن را بیان نموده اند. کاهش خطاها، اشتباهات، حوادث و افزایش راندمان کاری، افزایش روحیه و انگیزه کارکنان و عملکرد مدیریت، به دلیل قابل رویت شدن مشکلات، کاهش هزینه ها و کاهش مصرف انرژی و دوباره کاری ها از آثار اجرای نظام آراستگی است.
آشنایی با نظام آراستگی در واقع آشنایی با چگونگی مدیریت مطلوب محیط کار است. این نظام در سازمان های تولیدی و خدماتی بسیاری از کشورهای جهان استقرار یافته و نتایج با ارزشی در ساماندهی و مرتب کردن محیط های کاری و ایجاد عادت های مطلوب و فرهنگ مشتری گرایی داشته است. این سیستم در برخی از سازمان های تولیدی و خدماتی کشور ما به اجرا در آمده است.
- بیان مسئله
“پنج اس” برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن شکل گرفت، اصولی که حاصل نبوغ و استعداد ژاپنی ها نیست، بلکه ایده اولیه این سیستم از روش خانه داری صنعتی[1] آمریکایی گرفته شده است. ژاپنی ها ایده اولیه را از آمریکایی ها گرفته و