برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1 ) مقدمه. 3
1-2 ) بیان مساله. 4
1-3 ) سوال تحقیق 5
1-4 ) اهمیت موضوع. 6
1-5 ) اهداف تحقیق 7
1-6 ) چهارچوب نظری تحقیق 8
1-7 ) فرضیه های تحقیق 9
1-8 ) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ی تحقیق 9
1-9) قلمرو تحقیق 11
فصل دوم- مروری بر ادبیات تحقیق
بخش اول)اطلاعات بازار
2-1-1) مقدمه.14
2-1-2 ) تشریح مفهوم بازار. 14
2-1-3) مفهوم اطلاعات بازار. 15
2-1-4) منابع اطلاعات بازار. 15
2-1-5) کاربرد اطلاعات بازار. 16
2-1- 6 ) مزیت. 17
2-1-7) تعریف مزیت رقابتی 17
2-1-8) نظریههای موجود در خصوص مزیت رقابتی 19
2-1-8-1) نظریه سازمان صنعتی 19
2-1-8-2 ) نظریه منبع محور. 21
بخش دوم) ارزش ویژه برند
2-2-1) مقدمه.25
2-2-2)تشریح مفهوم برند. 25
2-2-3)چهارچوب شناسایی برند. 26
2-2-4) ارزش ویژه برند. 27
2-2-5 ) مزایای ارزش ویژه برند. 29
2-2-6) دیدگاه های مطالعه ارزش ویژه برند. 30
2-2-7-1) مدل ارزش ویژه برند 32
2-2-7-2) مدل ارزش ویژه برند کلر. 42
بخش سوم) پیشینه تحقیق
2-3-1) مقدمه. 47
2-3-2) پیشینه داخلی 47
2-3-3) پیشینه خارجی 49
بخش چهارم) آشنایی با صنعت لوازم خانگی
2-4-1) مقدمه. 55
2-4-2) صنایع لوازم خانگی ایران. 55
2-4-3)اهداف و برنامه های وزارت صنعت،معدن و تجارت در بخش صنعت لوازم خانگی 58
2-4-4) بررسی آثار رفع تحریم ها بر صنایع لوازم خانگی ایران. 62
2-4-5 ) آمار صادرات و واردات لوازم خانگی ایرانی 63
فصل سوم – روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 68
3-2) روش تحقیق 68
3-3) فرایند اجرای تحقیق 68
3-4) جامعه و نمونه آماری 68
3-5) روش و ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات. 69
3-6) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 71
3-6-1) روایی 71
3-6-2) پایایی 71
3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات. 72
فصل چهارم- روش تجزیه تحلیل داده ها
4-1) مقدمه. 77
4- 2 ) توصیف مشخصه های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. 78
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق.84
4-4) آزمون مدل و فرضیه ها 89
4-4-1) تحلیل عاملی تائیدی مدل اندازه گیری تحقیق 89
4-4-2) آزمون مدل های تحقیق: 93
4-4-3) نتایج آزمون مدل. 94
4-4-4)بررسی قدرت تبیین مدل. 96
4-4-5) تحلیل مسیر های مستقیم و غیر مستقیم حاصل از مدل ساختاری تحقیق 96
4-4-6)نتایج آزمون فرضیه های تحقیق 97
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
5-1) مقدمه. 99
5-2) نتیجه گیری 99
5-2-1) نتایج بررسی توصیفی داده ها 99
5-2-2) نتایج آمار استنباطی 100
5-3) پیشنهادات تحقیق 101
منابع. 103
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین اطلاعات بازار و ارزش ویژه برند در بازار محصولات لوازم خانگی استان گیلان پرداخته به طوری که رابطه بین متغیر های مزیت اطلاعات ، تصویر برند و آگاهی برند با ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار می گیرد. این تحقیق از لحاظ روش و اجرا ،توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی است . جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرف کنندگان محصولات لوازم خانگی در بازار استان گیلان می باشند و از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس استفاده شده است. اطلاعات لازم با بهره گرفتن از پرسشنامه جمع آوری گردیده و با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد . نتایج تحقیق نشان می دهد بین مزیت اطلاعات و ارزش ویژه برند رابطه مثبتی وجود ندارد اما بین اطلاعات بازار و مزیت اطلاعات و هم چنین بین مزیت اطلاعات با تصویر برند و آگاهی برند و هم چنین بین ارزش ویژه برند با تصویر برند و آگاهی برند رابطه مثبت وجود دارد.
واژگان کلیدی : ارزش ویژه برند ، اطلاعات بازار ، مزیت اطلاعات ، آگاهی برند ، تصویر برند
1-1 ) مقدمه
در سال های اخیر، کسب و کارها با بحران های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی گوناگونی در بازار رو به رو شده اند و کاهش اطمینان مشتریان[1] به کسب و کارها از نتایج این بحران هاست. یکی از استراتژی های بسیار کاربردی در شرایط بحران ، برندسازی[2] است. برندسازی یک استراتژی برای خلق تمایز در کسب و کارهای خدماتی و تولیدی محسوب می شود و در دنیای امروز کسب وکارها ، نه تنها در پی رقابت [3] برای به دست آوردن بازار محصولات و خدمات هستند، بلکه تلاش بسیاری در جهت ایجاد هم سویی ادراکات ذهنی مشتریان با خودشان (محصول/ برند/ شرکت) انجام می دهند (حمیدی زاده و همکاران،1391،ص36). یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند[4] است. ارزش ویژه برند یکی از ارزش مندترین دارایی هایی است که یک شرکت می تواند داشته باشد. ارزیابی و مدیریت ارزش ویژه برند از حوزه های مهم دانشگاه و صنعت می باشند. محققان دریافته اند درک سازمان از دارایی های خود در بازار ، در ایجاد ارزش برتر برای مشتری نقش مهمی دارد. اطلاعات بازار به عنوان منبع بالقوه ایجاد ارزش افزوده و منبع نیرومندی که می تواند در سیاست گذاری شرکت، مورد استفاده قرار بگیرد دیده شده است (Slater & Narver,2000,p 122).
در این تحقیق تلاش شده است تا رابطه بین ارزش ویژه برند و اطلاعات بازار شناسایی گردد. در این فصل پس از بیان مساله و شرح اهمیت و ضرورت اهداف تحقیق ، به بیان چهارچوب نظری و سوالات و فرضیه ها پرداخته و در خاتمه نیز به تعاریف عملیاتی تحقیق پرداخته می شود.
1-2 ) بیان مساله
برای بقا در محیط اقتصادی چالش برانگیز، شرکت ها باید خود را