برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقبق
1-1 مقدمه 2
1-2 بیان مسئله . 3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق . 4
1-4 اهداف تحقیق .6
1-4-1 هدف کلی .6
1-4-2 اهداف ویژه .6
1-5 فرضیه های تحقیق .6
1-5-1 فرضیهی کلی .6
1-5-2 فرضیه های ویژه 6
1-6 تعاریف عملیاتی واژهها و اصطلاحات7
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
2-1 خودکارآمدی .8
2-1-1 مراحل رشد و الگوگیری خودکارآمدی12
2-1-2 ارزیابیهای خودکارآمدی در سنین مختلف13
2-1-3 احساس خودکارآمدی14
2-1-3-1 سن وتفاوتهای جنسیت .15
2-1-3-2 ظاهر جسمانی.15
2-1-4 مراحل رشد سرمشقگیری و احساس کارآیی.15
2-1-4-1 کودکی 15
2-1-4-2 نوجوانی15
2-1-4-3 بزرگسالی15
2-1-4-4 پیری.16
2-1-5 منابع ارزیابیهای خودکارآمدی18
2-1-6 احساس خویشتن.19
2-1-7 چگونه به تفکر و تخیل فعال دست یابیم.19
2-1-8 افراد دارای خودکارآمدی بالا20
2-1-9 مردم با خودکارآمدی پایین20
2-1-10 راهکارهایی برای رسیدن به خودکارآمدی بالا.21
2-2 شخصیت .22
2-2-1 شخصیت شما تابع اندیشههای شماست23
2-2-2 ابعاد شخصیت از نظر آیزنک 24
2-2-2-1 برونگرایی، درونگرایی.25
2-2-2-2 روانرنجورخویی.25
2-2-3 اصول شخصیت شناسی.26
2-2-3-1 ثبات بین فرهنگی . 26
2-2-3-2 ثبات عوامل 26
2-2-4 عوامل به وجود آورنده شخصیت .27
2-2-4-1 عوامل رفتار 27
2-2-4-2 عوامل زیستی شخصیت .31
2-2-4-2-1 عوامل جنسیت 31
2-2-4-2-2 عوامل سن .33
2-2-5 عوامل موثر بر شکل گیری شخصیت .33
2-2-5-1 عامل وراثت.33
2-2-5-2 عامل محیط.34
2-2-5-3 عامل یادگیری35
2-2-5-4 عامل والدین .35
2-2-5-5 عامل رشد35
2-2-5-6 عامل هوشیاری35
2-2-5-7 عامل ناهوشیار.36
2-2-6 نظریه های مرتبط با صفات و سنخهای شخصیت و خودکارآمدی 36
2-2-6-1 اصول شخصیت شناسی موری37
2-2-6-2 صفات شخصیت 38
2-2-6-3 رویکرد کتل به صفات شخصیت.39
2-2-6-4 نظریه های خلق و خوی باس و پلامین40
2-2-6-5 درماندگی آموخته شدهی سلیگمن41
2-2-7 ساخت شخصیت در اسلام .42
2-3 پیشینه تحقیق.44
2-3-1 تحقیقات داخلی.44
2-3-2 تحقیقات خارجی.46
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه .49
3-1 روش پژوهش49
3-2 جامعه آماری، نمونه آماری، روش نمونه گیری.49
3-3 ابزارهای جمعآوری اطلاعات.51
3-3-1 پرسشنامه خودکارآمدی شرر51
3-3-2 پرسشنامه شخصیت نئو53
3-3-2-1 حیطهها و جنبههای پرسشنامه شخصیت NEO.55
3-4 نحوهی اجرای پرسشنامهها.60
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه61
4-1 آمار توصیفی61
4-2 آمار استنباطی63
4-3 آزمون فرضیه های پژوهش64
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
مقدمه69
5-1 بحث و نتیجهگیری.69
5-3 محدودیتهای پژوهش71
5-4 پیشنهادات پژوهش. 71
منابع مآخذ . 72
فهرست منابع فارسی 72
فهرست منابع انگلیسی .75
پیوستها .78
چکیده انگلیسی 91
چکیده
هدف از ای پژوهش بررسی رابطه بین خودکارآمدی و سنخهای شخصیت در معلمان میباشد. جامعه آماری این پژوهش معلمان شهرستان عنبرآباد به تعداد 1500 نفر میباشند که 150نفر از آنان به عنوان نمونه آماری به روش طبقه بندی و در درون هر طبقه تصادفی منظم انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه شخصیت نئو، (NEO)، با روایی72/. وتست خودکارآمدی عمومی شرر با روایی 81/. است. داده ها با بهره