برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
چکیده 1
فصلاول : کلیاتتحقیق
مقدمه. 3
۱-۱- بیانمسئله. 6
۱-۲- ضرورتواهمیتپژوهش. 8
۱-۳- اهدافپژوهش. 9
۱-۳-۱- هدفکلی 9
اهدافجزئی 9
۱-۴- فرضیهها 10
۱-۴-۱- فرضیهکلی 10
۱-۴-۲- فرضیههایاختصاصی 10
۱-۵- سوالپژوهش. 10
۱-۶- متغیرهایپژوهش. 10
۱-۶-۱- تعاریفمتغیرها 11
فصلدوم : پیشینهوادبیاتپژوهش
۲-۱- شخصیت 14
۲-۲- تعریفویژگیهایشخصیتیوشخصیت 16
۲-۳- هرکسیشخصیتیدارد. 17
۲-۴- ابعادشخصیت 18
۲-۵- عواملاجتماعیشخصیت 20
۲-۵-۱- تعلیموتربیت 20
۲-۵-۲-نقشاولیهسالهایزندگی 20
۲-۶- شکلگیریشخصیت 20
۲-۷- مراحلتحولشخصیت 21
۲-۸- نظریههایتیپبندیشخصیت 22
۲-۸-۱- ساختارشخصیتازدیدگاهفروید. 23
۲-۸-۱-۱-نهاد. 23
۲-۸-۲-۲- خود. 23
۲-۸-۲-۳- فراخود. 23
۲-۹- پویاییشناسیشخصیت 24
۲-۱۰- اختلالاتشخصیت 25
۲-۱۰-۱- اختلالاتطبقهاول. 26
۲-۱۰-۲- اختلالاتطبقهدوم. 26
۲-۱۰-۳- اختلالاتطبقهسوم. 27
۲-۱۱- اهمیتتجاربشخصیدررشدشخصیت 27
۲-۱۱-۱- A,Bویژگیهایشخصیتیوتمایزتیپ 28
۲-۱۲- رابطهفرهنگوشخصیت 30
۲-۱۳- رویکردهایمهمشخصیت 30
۲-۱۳-۱- روانکاوی 30
۲-۱۳-۲- رویکردرفتارگرایی 31
۲-۱۳-۳- رویکردانسانگرایی 32
۲-۱۳-۴- رویکردشناختی 32
۲-۱۳-۴-۱- نظریاتدربابشخصیت 33
رشدروانی- جنسیفروید. 33
نظریهآلفردآدلر. 34
تیپسلطهگر. 35
تیپگیرنده 35
تیپاجتنابکننده 35
تیپسودمنداجتماعی 35
۲-۱۳-۴-۲- نظامهایشخصیتازنظریونگ. 35
نظریهکارلیونگ. 35
نگرشهاازدیدگاهیونگ. 36
۲-۱۳-۴-۳- تیپهایروانشناختییونگ. 36
– تیپبرونگرایمتفکر. 36
– تیپبرونگرایحسی 37
-تیپدرونگرایمتفکر. 37
– تیپدرونگرایحسی 37
– تیپدرونگرایشهودی 37
۲-۱۳-۵-ساختارشخصیت 38
نظریهگوردونآلپورت 38
نظریهکتل 39
نظریهآیزنکدربارهیشخصیت 40
برونگرایی 41
۲-۱۴- روانرنجورخویی (ثبات – بیثباتی) 42
۲-۱۵- روانپریشخویی 42
۲-۱۶- الگویپنجعاملیدرصفاتشخصیت 43
۲-۱۵-۱- عصبیتیاروانرنجورخویی-N 44
۲-۱۵-۲- برونگرایی-E. 44
۲-۱۵-۳- پذیرابودنیاگشودگینسبتبهتجربه-O 45
۲-۱۵-۴- سازگارییامطبوعبودن-A 45
۲-۱۵-۵- مسئولیتپذیرییاوظیفهشناسی-C. 45
۲-۱۶- پرورشوایجادمهارتتفکرانتقادی 45
۲-۱۷- تفکرچیست؟. 46
۲-۱۷-۱- تعریفتفکرانتقادی 46
۲-۱۷-۲- نظریاتدربابتفکرانتقادی 47
۲-۱۷-۳- هدفتفکرانتقادی 50
۲-۱۷-۴- اهمیتتفکرانتقادی 50
۲-۱۷-۵- ویژگیهایتفکرانتقادی 51
۲-۱۷-۶- بررسیفرایندتفکرانتقادی 52
۲-۱۷-۷- فرقبینتفکرانتقادیوتفکرعادی 53
۲-۱۷-۸- تفکرانتقادیازبعدمهارتهاونگرشها 54
ششمهارتتفکرانتقادیهمراهباخردهمهارتهایآن. 55
۲-۱۷-۹- مبانیتفکرانتقادی 56
۲-۱۸- صلاحیتاجتماعیچیست؟. 59
۲-۱۹- ویژگیهایشایستگی 61
درارتباطباشغل. 61
۲-۱۹-۱- قابلارزیابیوآموزش. 61
۲-۱۹-۲- وجوهمختلفشایستگیاجتماعی 64
۲-۱۹-۳- خودخواهیوابرازوجود. 65
۲-۱۹-۴- تکنیکهایخاصجراتآموزی(ابرازوجود) 66
۲-۱۹-۵- همدلی 68
۲-۱۹-۵-۱- حوزههایمهمهمدلی 69
۲-۱۹-۵-۲- تحملابهام. 70
۲-۲۰- پژوهشهایانجامشدهدرداخلایران. 71
۲-۲۰-۱- پژوهشهایداخلی 71
۲-۲۰-۲- پژوهشهایخارجی 91
فصلسوم : روشتحقیق
۳-۱- مقدمه. 97
۳-۲- نوعروشتحقیق. 97
۳-۳- جامعهآماری 98
۳-۴- نمونهوروشنمونهگیری 98
۳-۵- ابزارپژوهش. 99
۳-۵-۱- پرسشنامه شخصیتی پنج عاملیNEO-FFI 99
عوامل پنج گانه شخصیت 100
روش نمره گذاری وتفسیر. 100
۳-۵-2- پرسشنامه تفکرانتقادی کالیفرنیا 103
۳-۵-3- پرسشنامه کفایت اجتماعی 106
۳-6- روش اجرا 108
۳-7- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 108
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل دادهها
۴-۱- مقدمه. 111
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
مقدمه. 125
۵-1- محدودیتهایپژوهش. 133
۵-2- پیشنهادهای پژوهش. 133
۵-3- پیشنهادهای کاربردی 134
منابع ومآخذ. 135
چکیده لاتین. 153
چکیده
هدف از پژوهش حاضر،بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی وتفکر انتقادی با صلاحیت اجتماعی در دانشجویان روانشناسی دانشگاه رودهن بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد رودهن بودکه در سال 1394-1393 مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد مطالعه