برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه.1
بیان مساله 3
اهمیت و ضرورت تحقیق 5
اهداف تحقیق.7
فرضیه های تحقیق 7
تعاریف نظری و عملیاتی متغیر ها .8
تعاریف نظری متغیرها8
تعاریف عملیاتی متغیرها8
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مبانی نظری 10
مفهوم توانمندسازی 10
پیشینه توانمندسازی در جهان10
اهمیت و ضرورت توانمند سازی در سازمان ها11
اهداف توانمند سازی منابع انسانی12
موانع موجود در سازمان ها جهت اجرای توانمند سازی 14
آ
دستاوردهای حاصل از اجرای توانمندسازی در سازمان.14
دلایل توانمند سازی .14
مزایای به کار گیری توانمند سازی .16
مدل های توانمند سازی .16
پیامدهای توانمندسازی.19
مفهوم ارزیابی عملکرد .20
مقاصد و اهداف اساسی ارزیابی عملکرد 20
تعاریف ارزیابی عملکرد.20
اهداف ارزیابی عملکرد 21
منابع ارزیابی عملکرد.23
کمیته ارزشیابی.25
روش ها و فنون ارزیابی عملکرد25
کارت امتیازی متوازن31
مناظرکارت امتیازی متوازن32
مزایای کارت امتیازی متوازن.35
مدیریت کیفیت فراگیر چیست؟.38
مدیریت کیفیت فراگیر چگونه به وجود می آید؟.39
تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر 39
مفاهیم اصلی مدیریت کیفیت فراگیر 41
ب
پیش گامان مدیریت کیفیت فراگیر .41
اصول مدیریت کیفیت فراگیر.45
مزایای مدیریت کیفیت فراگیر 46
موانع مدیریت کیفیت فراگیر.46
دلایل شکست در اجرای مدیریت کیفیت فراگیر47
ب) پیشینه پژوهش :48
– پژوهش های خارج از کشور 48
– پژوهش های داخل کشور53
جمع بندی 62
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق .63
جامعه آماری63
نمونه مورد مطالعه ،حجم نمونه ،روش نمونه گیری63
ابزار جمع اوری داده ها.65
روایی و پایایی ابزار جمع اوری داده ها .67
روش اجرای تحقیق67
روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها.67
ملاحظات اخلاقی67
فصل چهارم : یافته های تحقیق
داده های توصیفی 69
یافته های استنباطی 70
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق.75
بحث و نتیجه گیری.75
محدودیت های تحقیق 81
پیشنهاد های کاربردی .82
پیشنهادهای پژوهشی.83
منابع و ماخذ84
الف) منابع فارسی .84
ب) منابع لاتین.88
پیوست ها و ضمائم
الف)پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر (TQM).
ب)پرسشنامه توانمند سازی.
ج)پرسشنامه ارزیابی عملکرد
چکیده انگلیسی .
صفحه عنوان پایان نامه به انگلیسی .
مقدمه
کارائی و توسعه سازمان ها در گرو کاربرد صحیح نیروی انسانی می باشد. نتایج بسیاری از تحقیقات بر این نکته تمرکز دارد که هیچ جامعه ای توسعه نیافته است مگر آن که به توسعه منابع انسانی خود پرداخته باشد.
توانمندسازی به صورت عام از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است. زندگی گذشته انسان و روند تکاملی آن طی تاریخ گویای این موضوع است. شیوه سکونت،ساخت سرپناه و رشد ابزارهای مورد استفاده برای گردآوری خوراک، شکار ، کشاورزی و ایجاد تغییرات و تکامل آن برای حفظ نفس و بهبود زندگی نشان از تکامل توانمندسازی بشر است. در مدیریت ،سابقه استفاده از اصطلاح توانمندسازی به دموکراسی صنعتی و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمان ، تحت عناوین مختلفی همچون تیم سازی ، مشارکت فعال و مدیریت کیفیت فراگیر بر می گردد . (صنعتی ،1386) توانمند سازی به عنوان شیوه نوین ایجاد انگیزش به یکی از داغ ترین مباحث روز مدیریت مبدل شده است، تعدادی از نظریه پردازان برای نقش قدرت در فرایند توانمندسازی کارکنان ،اهمیت بسزایی قایل شده و اصولا برای توانمندسازی غایتی جز افزایش قدرت زیردستان قائل نیستند. در عصر برتری رقابتی سازمان های یادگیرنده ،پژوهشگران و مدیران نسبت به توانمندسازی و اقدامات مدیریتی مبتنی بر آن علاقه روز افزونی از خود نشان داده اند. به دلیل این که توانمند سازی می تواند در ترویج فرهنگ یادگیری نقش مهمی ایفا کند.(حاجی کریمی ،1384) . توانمند سازی کارکنان یکی از تکنیک های موثر برای افزایش بهره وری کارکنان و استفاده بهینه از ظرفیت و توانایی های فردی و گروهی آ ن ها در راستای اهداف سازمانی است .(محمدی ،1380) توانمندسازی فرایندی است که در آن از طریق توسعه و گسترش نفوذ و قابلیت افراد و تیم ها به بهبود و