پایان نامه روانشناسی گرایش بالینی: مقایسه ی مؤلفه های ذهن آگاهی و صبر در افراد افسرده، مضطرب و بهنجار ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش بالینی عنوان: مقایسه ی مؤلفه های ذهن آگاهی و صبر در افراد افسرده، مضطرب و بهنجار استاد راهنما: جناب دکتر فرهاد خرمایی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: فصل اول: کلیات 1-1-مقدمه.2 1-2-بیان مسأله4 1-3-اهداف پژوهش6 1-4-ضرورت و اهمیت پژوهش6 1-5-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها8 1-5-1-افسردگی8 1-5-1-1-تعریف مفهومی8 1-5-1-2-تعریف عملیاتی8 1-5-2-اضطراب8 1-5-2-1-تعریف مفهومی8 1-5-2-2-تعریف عملیاتی9 1-5-3-مؤلفههای ذهنآگاهی9 1-5-3-1-تعریف مفهومی9 1-5-3-2-تعریف عملیاتی.10 1-5-4-مؤلفههای صبر10 1-5-4-1-تعریف مفهومی10 1-5-4-2-تعریف عملیاتی.11 فصل دوم: چهارچوب نظری و پیشینه پژوهش 2-1-مبانی نظری.13 2-1-1-افسردگی13 2-1-2-اضطراب منتشر14 2-1-3-تفاوتهای بین افسردگی و اضطراب15 2-1-4-ذهنآگاهی.16 2-1-4-1-ریشه های تاریخی ذهنآگاهی16 2-1-4-2-انتقال ذهنآگاهی به روانشناسی.18 2-1-4-3-ذهنآگاهی در روانشناسی بالینی:موج سوم رفتاردرمانی.21 2-1-4-3-1-موج اول رفتاردرمانی21 2-1-4-3-2-موج دوم رفتاردرمانی22 2-1-4-3-3-موج سوم رفتاردرمانی23 2-1-4-3-3-1-مداخلات مبتنی بر آموزش ذهنآگاهی24 2-1-4-3-3-2-مداخلاتی که ذهنآگاهی مؤلفه کلیدی آنهاست.26 2-1-4-4-تعاریف ذهنآگاهی.29 2-1-4-5-مفهومسازی ذهنآگاهی در روانشناسی بالینی.31 2-1-4-6-رابطه ذهنآگاهی با مراقبه36 2-1-4-7-سازههای مرتبط با ذهنآگاهی38 2-1-4-7-1-شیوه های پردازشگری ذهنی.38 2-1-4-7-2-اشکال هشیاری رفلکسی40 2-1-4-8-رابطه بین ذهنآگاهی، شناخت ضمنی و آشکار43 2-1-5-مبانی نظری صبر.46 2-1-5-1-مفهوم صبر.46 2-1-5-2-انواع صبر49 2-1-5-3-رابطه صبر با مفاهیم مشابه50 2-1-5-4-صبر در عرفان اسلامی.51 2-1-5-5-مفهوم صبر در قرآن.53 2-1-5-6-زمینه های صبر در قرآن55 2-1-5-7-صبر و سایر مفاهیم در قرآن59 2-1-5-8-نشانگان صبر60 2-1-5-9-پیامدهای صبر.63 2-1-5-10-صبر در روانشناسی65 2-1-5-11-کارکردهای صبر.66 2-1-5-12-پایه های روانشناختی صبر69 2-2-پیشینه پژوهش.75 2-2-1-ذهنآگاهی75 2-2-2-صبر.78 2-3-سؤالات پژوهش.79 فصل سوم: روش و ابزارهای پژوهش 3-1-مقدمه81 3-2-جامعه آماری، نمونه و روش نمونهگیری81 3-2-1-دادههای توصیفی نمونه82 3-3-ابزارهای پژوهش.84 3-3-1-آزمون افسردگی بک.84 3-3-2-آزمون اضطراب پنهان و آشکار اشپیلبرگر84 3-3-3-پرسشنامه صبر.85 3-3-3-1-روایی پرسشنامه.85 3-3-3-2-پایایی پرسشنامه.86 3-3-4-پرسشنامه پنج مؤلفه ذهنآگاهی.87 3-3-4-1-روایی پرسشنامه.87 3-3-4-2-پایایی پرسشنامه.91 3-4-روش اجرا92 3-5-روش آماری92 فصل چهارم: یافتهها 4-1-مقدمه94 4-2-یافته های توصیفی.95 4-2-1-یافته های توصیفی مربوط به مؤلفههای ذهنآگاهی.95 4-2-2-یافته های توصیفی مربوط به مؤلفههای صبر.96 4-3-آمار استنباطی.97 4-3-1-یافته های مربوط به سؤال اول.97 4-3-2-یافته های مربوط به سؤال دوم.102 فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 5-1-مقدمه.108 5-2-بحث و نتیجهگیری در مورد سؤال اول پژوهش108 5-3-بحث و نتیجهگیری در مورد سؤال دوم پژوهش.112 5-4-محدودیتها114 5-5-پیشنهادات.114 فهرست منابع منابع فارسی116 منابع لاتین121 پیوستها پرسشنامه پنج مؤلفه ذهنآگاهی135 ادامه خواندن