پایان نامه روانشناسی گرایش تربیتی: بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری دردانشجویان ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع واحد علوم و تحقیقات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه روان شناسی تربیتی و بالینی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی “M.A” گرایش تربیتی عنوان: بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان استاد راهنما: دکتر حسن اسدزاده برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده 1 فصل اول: کلیات. 2 1-مقدمه. 3 1-2- بیان مسئله. 6 1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7 1-4- اهداف پژوهش 8 1-5- سؤالات تحقیق: 8 1-6- فرضیههای تحقیق: 9 1-7- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش 9 فصل دوم: ادبیات پژوهش 11 2-1- سبک های شناختی 12 2-1- 1 – سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 13 2-1-2- سبک های تکانش و تاملی: 16 2-1-3 – سبک های یادگیری فلدر و سولمان. 16 1.فراگیرن فعال و فراگیران فکور. 16 2. فراگیران حس گرا و فراگیران شهودی 17 3. فراگیران بصری و فراگیران کلامی 17 4. فراگیران مرحله گرا و فراگیران کل گرا 17 2-1-4- سبک یادگیری فیس چر. 17 فراگیر گام به گام. 17 فراگیر شهودی 17 فراگیر یک حسی 18 فراگیر چند حسی 18 فراگیر تعاملی 18 فراگیر ساختار روشن 18 فراگیر انتخابی 19 2-1-5- سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده، و انطباق یابنده 19 تجربهی عینی 19 مشاهدهی تأملی 20 مفهومسازی انتزاعی 20 آزمایشگری فعال. 20 2-2- یادگیری خودتنظیمی 25 2-2-1- مولفه های خودتنظیمی 26 2-2-2- ویژگی های یادگیرنده خود تنظیم. 27 2-2-3- ریشه های خود تنظیمی و شکل گیری آن. 29 2-2-4- نظریه های خودتنظیمی 30 2-2-4-الف- نظریه های کنشگر. 31 2-2-4-ب- پدیدار شناسان و خودتنظیمی 31 2-2-4-ج- دیدگاه های پردازش اطلاعات درباره ی یادگیری خودتنظیم. 32 2-2-4-د- نظریه اراده گرایان. 33 2-2-4-و- تقسیم بندی مبتنی بر نظریه ویگوتسکی 33 2-2-4-هـ نظریه شناختی- اجتماعی 34 2-3- پیشینه نظری دست برتری 37 2-4-پیشینه پژوهش 40 2-4-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 40 فصل سوم: روش اجرای پژوهش 49 مقدمه. 51 3-1- روش پژوهش 51 3-2- جامعه آماری 51 3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری 52 3-4- ابزارهای پژوهش. 52 3-6- شیوه ی اجرا و گردآوری داده ها: 57 3-7- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: 57 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 58 مقدمه. 59 4-1- اطلاعات توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی 59 4-2- شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی 63 4-3- فرضیههای پژوهش. 65 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 73 5-1- بحث و نتیجه گیری 75 5-2- محدودیت های پژوهش. 77 5-3- پیشنهادها 77 منابع و مآخذ. 79 پیوست ها 85 چکیده انگلیسی 91 فهرست جداول جدول2-1: تعیین کننده های خودگردانی (خودتنظیمی) در یادگیری (زیمرمن، 1990 به نقل از طلایی، 79) 36 جدول (1-4 ) توزیع فروانی طبقهای و نمودار میلهای و دایرهایِ متغیر جنسیت در نمونه مورد پژوهش 60 جدول (2-4 ) توزیع فروانی طبقهای و نمودار میلهای و دایرهایِ متغیر سن در نمونه مورد پژوهش 61 جدول (3-4 ) توزیع فروانی طبقهای، نمودار میلهای و دایرهایِ متغیر سطح تحصیلات در نمونه مورد پژوهش 62 جدول (4-4 ) شاخصه های آمار توصیفی و برآوردِ فاصلهای متغیرخود تنظیمی 64 جدول (5-4 ) شاخصههای آمار توصیفی و نمودار پراکنش رابطه بین دو متغیر. 65 جدول (6-4 ) شاخصههای آمار استنباطی برای محاسبه خی دوبین دو متغیر. 66 جدول (7-4 ) شاخصههای آمار توصیفی و نمودار میله ای خود تنظیمی در بین راست دستها و چپ دستها 67 جدول (8-4 ) شاخصههای آمار استنباطی مورد استفاده برای محاسبهی آزمون t مستقل 68 جدول (9-4 ) شاخصههای آمار توصیفی و نمودار میله ای خود تنظیمی با توجه به سبک شناختی 68 جدول (10-4 ) شاخصههای آمار استنباطی مورد استفاده برای محاسبهی تجزیه و تحلیل واریانس یک راهه. 69 جدول (11-4 ) شاخصههای آمار توصیفی و نمودار میله ای دست برتری با توجه به سبک شناختی 70 جدول (12-4 ) شاخصههای آمار استنباطی مورد استفاده برای محاسبهی تجزیه و تحلیل واریانس یک راهه. 70 جدول(13 -4) بررسی مقایسه میانگین متغیر دست برتری در دانشجویان با سبکهای شناختی مختلف به صورت جفتی از طریق آزمون تعقیبی شفه 71 فهرست اشکال و نمودارها شکل 2-1 الگوی یادگیری تجربی (اقتباس از کلب و ادامه خواندن