پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد مرودشت
دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی
(M.A.)
گرایش برنامه ریزی درسی
عنوان:
رابطه هوش اخلاقی و مهارتهای اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز
استاد راهنما:
ادامه خواندن
دکتر عباس قلتاش
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب:
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه. 3
بیان مسئله. 5
اهمیت و ضرورت 8
اهداف تحقیق. 11
هدف اصلی 11
اهداف فرعی 11
فرضیه های تحقیق. 11
فرضیه اصلی پژوهش. 11
فرضیه های فرعی 11
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش. 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 14
مبانی نظری پژوهش. 14
اصول ضروری هوش اخلاقی 16
ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل. 17
مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع) 17
نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی 19
انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی 21
مهارت های اجتماعی 22
مفهوم مهارت های اجتماعی 22
ویژگی های رفتاراجتماعی 26
عوامل مؤثر در اجتماعی شدن. 27
مهارت های اجتماعی پایه. 31
مراحل آماده سازی مهارت های اجتماعی 31
اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی 32
خصوصیات افراد دارای مهارت های اجتماعی 33
علل نقص در مهارتهای اجتماعی 33
روش های آموزش مهارت های اجتماعی 34
رویکرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی 35
برخی از مهارتهای اجتماعی لازم برای زندگی 37
نظر قرآن در مورد اجتماعی بودن انسان. 40
عملکردتحصیلی 42
مفهوم عملکرد تحصیلی 42
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی 42
انگیزه پیشرفت تحصیلی 45
عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی 46
نظریه های پیشرفت تحصیلی 52
پیشینه تحقیق. 53
تحقیقات داخلی 53
تحقیقات خارجی 56
جمع بندی و مدل پژوهش. 58
مدل مفهومی پژوهش. 59
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش تحقیق. 61
جامعه و نمونه آماری تحقیق. 61
اطلاعات دموگرافیک. 62
ابزارهای گردآوری داده ها 63
1- پرسشنامه هوش اخلاقی 63
2- مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون. 64
3- پرسشنامه عملکرد تحصیلی 65
روش تجزیه و تحلیل داده ها 66
ملاحظات اخلاقی 66
فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه. 68
میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه. 69
یافته های استنباطی پژوهش. 71
فرضیه اصلی پژوهش. 71
فرضیه های فرعی 73
یافته های جنبی پژوهش. 76
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه. 80
خلاصه پژوهش. 81
بحث و نتیجه گیری 82
موانع و محدودیتها 87
الف) محدودیتهای در اختیار محقق. 87
ب)محدودیت های خارج از کنترل محقق. 87
پیشنهادات 88
پیشنهادهای کاربردی 88
پیشنهادهای پژوهشی 89
منابع و مأخذ: 90
منابع فارسی 90
منابع انگلیسی 93
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (3-1) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب جنسیت 62
جدول (3-2) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب سن 62
جدول (3-3) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی 62
جدول (3-4) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی 63
جدول(3-5) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه هوش اخلاقی 64
جدول(3-6) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه مهارت اجتماعی 65
جدول(3-7) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه عملکرد تحصیلی 66
جدول (4-1) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب جنسیت 69
جدول (4-2) میانگین و انحراف هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب پایه تحصیلی 69
جدول (4-3) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی بر حسب رشته تحصیلی 70
جدول (4-4) میانگین و انحراف معیار مهارت اجتماعی بر حسب رشته تحصیلی 70
جدول (4-5) میانگین و انحراف معیار عملکرد تحصیلی بر حسب رشته تحصیلی 70
جدول (4-6) شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش. 71
جدول( 4-7) ماتریس همبستگی بین هوش اخلاقی و مهارت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان 71
جدول(4-8) ماتریس همبستگی بین ابعاد هوش اخلاقی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. 73
جدول(4-9) ماتریس همبستگی بین ابعاد مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. 74
جدول (4-10) خلاصه مدل تاثیر هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان 75
جدول (4-11) مقایسه بین جنسیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. 76
جدول (4-12) مقایسه بین پایه تحصیلی و عملکرد تحصیلی