پایان نامه روانشناسی گرایش برنامه ریزی درسی: کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی عنوان: کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند استاد راهنما: دکتر محسن آیتی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: -1 مقدمه. 2 1-2 بیان مسأله 3 1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 5 1-4 اهداف 6 1-4-1 هدف کلی 6 1-4-2 اهداف جزئی. 7 1-5 سؤالات 7 1-5-1 سؤال کلی 7 1-5-2 سؤالات جزئی. 7 1-6 فرضیه های پژوهش 7 1-7 تعریف اصطلاحات پژوهش 8 1-7-1 تعاریف نظری 8 1-7-2 تعاریف عملیاتی. 10 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 2-1 مقدمه 12 2-2 تعاریف و مبانی نظری. 13 2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش. 13 2-2-2 مفاهیم پایه در مدیریت دانش. 14 2-2-3 مفهوم داده. 14 2-2-4 مفهوم اطلاعات. 14 2-2-5 مفهوم دانش 15 2-2-6 انواع دانش. 16 2-3 معناسازی و دانش آفرینی. 17 2-4 مفهوم مدیریت دانش 20 2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش 22 2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش 22 2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش 23 2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش 24 2-6 شیوه های (مؤلفههای) مدیریت دانش. 24 2-7 ابعاد مدیریت دانش 27 2-7-1 مدیریت دانش سازمانی 27 2-7-2 مدیریت دانش شخصی. 28 2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی 30 2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی 33 2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامه ریزی درسی و فعالیتهای آموزشی اعضای هیأت علمی. 35 2- 11 مرور پیشینه پژوهش 40 2- 12 نتیجهگیری 43 فصل سوم: روششناسی پژوهش 3-1 مقدمه 46 3-2 نوع و روش پژوهش. 46 3-3 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری 46 3-4 ابزار و روشهای گردآوری اطلاعات 48 3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات . 49 3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 50 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش 4-1 مقدمه 52 4-2 دادههای جمعیتشناختی. 52 4-2-1 مدرک تحصیلی 53 4-2-2 جنسیت 53 4-2-3 رتبه دانشگاهی. 54 4-2-4 دانشکده 55 4-2-5 سابقه کار 56 4-2-6 فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی. 57 4-3 تحلیل داده ها. 58 4-3-1 ارائه اطلاعات توصیفی. 58 4-3-1-1 پاسخ به پرسش 1 (شکل گیری دانش) 58 4-3-1-2 پاسخ به پرسش 2 (سازماندهی دانش) 61 4-3-1-3 پاسخ به پرسش 3 (تبادل و انتشار دانش) 62 4-3-1-4 پاسخ به پرسش 4 (کاربرد دانش). 63 4-3-2 تحلیل استنباطی داده ها. 64 4-3-2-1 آزمون فرضیه اول . 64 4-3-2-2 آزمون فرضیه دوم 64 4-3-2-3 آزمون فرضیه سوم . 65 4-3-2-4 آزمون فرضیه چهارم 66 4-3-2-5 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک رتبه دانشگاهی. 68 4-3-2-6 بررسی تفاوت مدیریت دانش اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت 71 فصل پنجم: نتیجهگیری و بحث 5-1 مقدمه 73 5-2 خلاصه پژوهش. 73 5-3 خلاصه نتایج حاصل از پاسخ به سؤالات و آزمون فرضیه های پژوهش 74 5-3-1 پرسشها 74 5-3-2 خلاصه نتایج فرضیه های پژوهش . 75 5-4 بحث و نتیجهگیری 76 5-4-1 بحث و بررسی نتایج مربوط به کل دانشگاه 76 5-4-2 بحث و بررسی مؤلفههای مدیریت دانش در دانشکدهها. 84 5-4-2 بحث و بررسی فرضیه ها 87 5-5 پیشنهادات 90 5-6 محدودیتها 91 فهرست منابع الف. منابع فارسی. 93 ب. منابع انگلیسی 95 پیوستها. 100 پیوست یک: پرسشنامه 101 چکیده انگلیسی 110 صفحه عنوان انگلیسی. 111 فهرست جدول ها جدول2-1 گاهشمار مدیریت دانش. 14 جدول2-2 کاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند تحقیق و پژوهش 37 جدول2-3 کاربرد و مزایای مدیریت دانش برای فرایند ایجاد برنامه درسی 38 جدول2-4 کاربرد و مزایای مدیریت دانش برای خدمات دانشجویان و فارغالتحصیلان. 39 جدول3-1 توزیع جامعه آماری پژوهش بر مبنای دانشکده و رتبه علمی استاد. 47 جدول4-1 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس مدرک تحصیلی 53 جدول4-2 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس جنسیت. 53 جدول4-3 تعداد اعضای هیأت علمی به تفکیک جنسیت و مدرک تحصیلی 54 جدول4-4 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی بر اساس رتبه دانشگاهی. 54 جدول4-5 توزیع فراوانی اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده. 55 جدول4-6 توزیع فراوانی اعضای هیأت به تفکیک فعالیت در حوزه تحصیلات تکمیلی. 57 جدول4-7 سهم منابع استفاده شده توسط اعضای هیأت علمی در اکتساب دانش 58 جدول4-8 بررسی چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی ادامه خواندن