پایان نامه روانشناسی گرایش مشاوره: تدوین و هنجاریابی پرسشنامه سنجش “رشد خود” (خود پویی) و تعیین ویژگیهای روانسنجی آن. ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش مشاوره و راهنمایی عنوان: تدوین و هنجاریابی پرسشنامه سنجش “رشد خود” (خود پویی) و تعیین ویژگیهای روانسنجی آن. استاد راهنما: دکتر ابوالفضل کرمی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده 1 1-فصل اول – کلیات پژوهش_ 2 1-1-مقدمه 3 1-2-بیان مساله 7 1-3-هدفهای پژوهش_ 8 1-4-اهمیت موضوع پژوهش_ 9 1-5-پرسشهای پژوهش_ 9 1-6-تعریف واژهها و اصطلاحات_ 9 2-فصل دوم – ادبیات پژوهش_ 12 2-1-بخش اول – بررسی خود 13 2-1-1-شناخت انسان_ 13 2-1-2-شخصیت_ 14 2-1-3-نظام شخصیت از دیدگاه فروید 14 2-1-3-1-من_ 15 2-1-4-روانشناسی من_ 16 2-1-4-1-جین لوینگر_ 16 2-1-5-روانشناسی خود 17 2-1-6-تاریخچه مطالعه خود 18 2-1-7-مفهوم خود 20 2-1-8-تعریف خود 21 2-1-9-خود از دیدگاههای متفاوت_ 21 2-1-9-1-ویلیام جیمز (1910-1842) 21 2-1-9-2-ویلیام مک دوگال (1938-1871) 22 2-1-9-3-کارل گوستاو یونگ (1961-1875) 22 2-1-9-4-هری سالیوان (1949-1892) 23 2-1-9-5-گوردن آلپورت (1967-1897) 24 2-1-9-6-کارل راجرز (1987-1902) 24 2-1-9-7-هینز کوهات (1981-1913) 25 2-1-9-8-دیوید پ. آزوبل (2008-1918) 26 2-1-9-9-بوبان چاندرا ماهاپاترا (معاصر) 26 2-1-10-مقایسه زیرساختهای خود به عنوان موضوع و خود به عنوان کارگزار یا عامل_ 26 2-1-11-ارتباطهای همسو و غیرهمسو مفهوم “خود” با “من” 28 2-1-12-تفاوتهای “روانشناسی خود” با “روانشناسی من” 28 2-1-13-بررسی پایه روانشناسی-عصبی خود 30 2-2-بخش دوم – مشاور و مشاوره 31 2-2-1-مقدمه 31 2-2-2-تعریف مشاوره 32 2-2-3-خصوصیات و ویژگیهای مشاور_ 32 2-2-4-مشاور در فرایند مشاوره 35 2-2-5-خصوصیات مشاور موفق_ 35 2-2-6-رشد فردی مشاور_ 36 2-3-بخش سوم – خانه سلامت وابسته به شهرداری_ 40 2-4-بخش چهارم – آزمونهای مرتبط با موضوع_ 40 2-5-بخش پنجم – آزمون سازی_ 41 2-5-1-مقدمه 41 2-5-2-تعریف اندازهگیری_ 41 2-5-3-آزمون_ 41 2-5-4-پایایی_ 41 2-5-5-روشهای تعیین پایایی_ 42 2-5-5-1-روش بازآزمایی_ 42 2-5-5-2-همسانی درونی_ 42 2-5-6-روایی_ 42 2-5-6-1-روایی محتوایی_ 43 2-5-6-2-روایی محتوایی منطقی_ 43 2-5-6-3-روایی سازه 43 2-5-7-تجزیه و تحلیل سوالها آزمون_ 43 2-5-8-تحلیل عاملی_ 44 2-5-9-هنجاریابی_ 44 2-5-10-نکات اساسی در اجرا و نمرهگذاری آزمونها 44 2-6-پیشینههای پژوهش_ 45 2-6-1-پیشینههای پژوهش در داخل کشور_ 45 2-6-2پیشینههای پژوهش در خارج از کشور_ 45 3-فصل سوم – روش پژوهش_ 49 3-1-مقدمه 50 3-2-جامعه آماری_ 50 3-3-روش نمونهگیری_ 50 3-4-ابزار پژوهش_ 50 3-5-روش نمرهگذاری_ 51 3-6-شیوه ساخت پرسشنامه 51 3-6-1-تدوین پرسشنامه مقدماتی_ 51 3-6-2-گام اول (روایی محتوایی منطقی) 51 3-6-3-گام دوم (روایی محتوایی صوری) 51 3-6-4-گام سوم (پایایی اولیه) 52 3-6-5-گام چهارم (روش تحلیل عاملی لوپ) 52 3-6-6-گام پنجم (پایایی به روش بازآزمایی) 52 3-6-7-گام ششم (روایی ملاک) 52 3-7-روشهای تجزیه و تحلیل دادهها 53 3-7-1آمار توصیفی_ 53 3-7-2-آمار استنباطی_ 53 4-فصل چهارم – یافتههای پژوهش_ 54 4-2-آزمودن پرسشنامه (101 سوالی) 55 4-2-1-بررسی توصیفی دادهها 55 4-2-2-بررسی استنباطی و تحلیل روانسنجی دادهها 57 4-2-2-1-روایی ملاکی_ 57 4-2-2-2-همسانی درونی_ 58 4-2-2-3-پایایی به روش دو نیمه کردن_ 59 4-2-2-4-ساختار عاملی_ 59 4-3-سنجش فرم نهایی پرسشنامه (72 سوالی) 65 4-3-2-ضریب پایایی پرسشنامه نهایی_ 65 4-3-3-ضریب پایایی پرسشنامه به تفکیک عاملها 66 4-3-4-پایایی به روش دو نیمه کردن_ 66 4-3-6-جدول هنجاری برای هر دو جنس_ 71 5-فصل پنجم – بحث و نتیجهگیری_ 72 5-1-خلاصه یافتههای پژوهش_ 73 5-1-1-سوال اول_ 73 5-1-2-سوال دوم 74 5-1-3-سوال سوم 74 5-1-4-سوال چهارم 75 5-1-5-سوال پنجم 76 5-1-6-سوال ششم 76 5-2-محدودیتهای پژوهش_ 77 5-3-پیشنهادهای پژوهش_ 77 5-3-1-پیشنهادهای کاربردی_ 77 5-3-2-پیشنهادهای پژوهشی_ 78 6-منابع_ 80 6-1-منابع فارسی_ 81 6-2منابع لاتین_ 84 7-پیوستها 87 7-1-ویژگیهای جامعه شناختی_ 88 ادامه خواندن