پایان نامه روانشناسی گرایش مشاوره: رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین دارای کودکان عادی و مرزی 12-7 ساله شهرستان الشتر ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد«M.A» گرایش مشاوره و راهنمایی عنوان: رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین دارای کودکان عادی و مرزی 12-7 ساله شهرستان الشتر استاد راهنما: دکتر حسن امیری برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: چکیده 1 فصل اول:کلیات پژوهش 1-1 مقدمه. 3 1-2 بیان مسأله. 5 1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 5 1-4 اهداف تحقیق 6 1-4-1 اهداف اصلی: 6 1-4-2- اهداف فرعی 6 1-5- متغیرهای پژوهش حاضر عبارتند از: 6 1-6 فرضیه های پژوهش. 7 1-7 بیان مفاهیم و اصطلاحات. 7 فصل دوم:ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1 مبانی نظری و یافتههای پژوهشی: 10 2-1-1 خود کارآمدی 10 2-1-1-1 تعریف خود کارآمدی 12 2-1-1-2 انواع خودکار آمدی 14 2-1-1-3 تفاوت خود کار آمدی با سایر انواع باورهای خود. 15 2-1-1-4 ابعادخودکارآمدی ادراک شده 17 2-1-1-5 منابع باورهای خود کارآمدی 18 2-1-1-6 خودکارآمدی بالاوپایین 21 2-1-1-7 خودکارآمدی ،انگیزش واسناد. 22 2-1-1-8 جنسیت وخود کارآمدی 24 2-1-1-9 خودکارآمدی وپیشرفت تحصیلی 25 2-1-1-10 تأثیرزمینه های فرهنگی واجتماعی روی باورها ی خودکارآمدی 26 2-1-1-11 نقش باورهای خود کارآمدی در انگیزش رفتار و انتخاب اهداف آگاهانه. 27 2-1-1-12 تحلیل تحولی باورهای خودکارآمدی در گستره زندگی 28 2-1-1-13 رشدخودکارآمدی به واسطه تجارب مرحله گذر نوجوانی 31 2-1-1-14 خودکارآمدی مرتبط با بزرگسالی 31 2-1-1-15 ارزیابی مجدد خودکارآمدی با افزایش سن 31 2-1-1-16 راهبردهای بهبود خودکارآمدی 32 2-2- سلامت روان. 34 2-2-1 سلامت روانی 35 2-2-2 تعریف سلامت روانی 35 2-2-3 تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف 37 2-2-4 اصول بهداشت روانی 39 2-2-5 خصوصیات افراد دارای سلامت روانی 40 2-2-6 عوامل موثر در تامین سلامت روان. 42 2-2-7 نقش خانواده در تامین سلامت روان. 42 2-2-8 نظریات مرتبط با سلامت روانی 43 2-2-9 نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی 46 2-3 عقب ماندگی ذهنی 47 2-4 عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ( EMR): 48 2-5 ویژگیهای کودک استثنایی 48 2-6 نیازهای والدین کودکان استثنایی 48 2-7 احساسات والدین کودکان استثنایی 49 2-8 پیشینه تحقیق 50 2-8-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 50 2-8-2 تحقیقات انجام شده در خارج کشور. 59 فصل سوم:روش شناسی پژوهش 3-1 مقدمه. 66 3-2 روش پژوهش. 66 3-3 جامعه آماری 66 3-4 نمونه و روش نمونه گیری 66 3-5 ابزار پژوهش. 66 3-6 روش اجراء. 68 3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها 69 3-8 پایایی پرسشنامه .69 فصل چهارم:یافته های پژوهش 4-1 مقدمه. 72 4-2 آمار توصیفی 72 4-3 بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات. 73 4-4 بررسی آمار توصیفی متغیرهای مربوط به والدین کودکان عادی 73 4-5 آزمون نرمال بودن دادهها 74 4-6 تحلیل استنباطی داده ها 75 4-7 بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق 75 4-7-1 بررسی وضعیت مؤلفه سلامت روانی 76 4-7-2 بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی 77 4-7-3- بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی 78 4-8 بررسی فرضیه های تحقیق 79 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ادامه خواندن