(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اوّل: کلیات پژوهش
مقدمه. 2
بیان مسئله. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
اهداف پژوهش. 8
سؤالات پژوهش. 8
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها. 9
فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
ادبیات پژوهش. 11
انگیزش. 11
مفهوم انگیزش. 12
انگیزه به عنوان سازه علمی. 13
انگیزه درونی و بیرونی. 14
انگیزه پیشرفت. 15
انواع انگیزه پیشرفت. 17
تقسیم بندی هدف گرا. 17
تقسیم بندی بر اساس منبع انگیزش. 18
طبقه بندی انگیزه پیشرفت بر اساس نظرالیزر. 19
تاریخچه انگیزه پیشرفت. 20
نظریههای فیزیولوژی انگیزش. 22
نظریه نیاز به پیشرفت مورای. 24
نظریه ارزش انتظار. 25
نظریه اتکینسون. 26
نظریه اسناد. 29
عوامل مؤثر بر انگیزه پیشرفت. 33
1- نقش والدین در انگیزه پیشرفت. 33
2- نوع فرزندپروری در انگیزه پیشرفت. 34
3- وضعیت اجتماعی- اقتصادی. 35
4- محیط آموزشی ادراک شده فرد. 36
انگیزه پیشرفت تحصیلی. 38
برخی عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت تحصیلی. 39
ادارک از رفتار معلم. 39
خودپنداره تحصیلی. 39
پیشینه پژوهش. 41
تحقیقات داخلی. 41
تحقیقات خارجی. 54
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه. 64
طرح پژوهش. 64
جامعه و نمونه آماری. 64
نمونه پژوهش. 65
1- نمونه ساخت آزمون. 65
ابزار گردآوری اطلاعات. 66
مقیاس مقدماتی انگیزه پیشرفت تحصیلی. 66
آماده کردن و اجرای پرسشنامه مقدماتی. 66
پرسشنامه عوامل مؤثر بر انگیزه پیشرفت تحصیلی. 68
روش اجرا. 68
روش تجزیه و تحلیل داده ها. 68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
تجزیه و تحلیل داده ها. 71
تحلیل عوامل مقیاس مقدماتی انگیزه پیشرفت تحصیلی 71
نام گذاری عوامل. 75
ویژگیهای روانسنجی مقیاس انگیزه پیشرفت تحصیلی 77
الف) پایایی مقیاس انگیزه پیشرفت تحصیلی. 77
الف- یافته های توصیفی. 78
ب- یافته های استنباطی. 78
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه. 83
بحث و نتیجه گیری در خصوص فرضیه های پژوهش. 86
محدودیت های پژوهش. 92
پیشنهادهای پژوهشی. 93
منابع. 89
منابع فارسی. 95
منابع انگلیسی. 101
پیوست. 102
مقدمه
واقعیت مهم آن است که همه پیشرفتهای شگفت انگیز انسان در دنیای امروز زاییده یادگیری است. انسان بیشتر توانایی های خود را از طریق یادگیری به دست می آورد.و نیز، از طریق یادگیری، رشد فکری پیدا می کند و تواناییهای ذهنی[1]اش فعالیت می یابد. بنابراین چنین می توان نتیجه گرفت که همه پیشرفت های بشر در نتیجه یادگیری به دست می آید (مولوی، رستمی، فدایی نائینی، محمدنیا و رسول زاده، 1386). یکی از مسیرهای رسیدن به یادگیری، انگیزه[2] است. انگیزه که متشکل از فرایندهای درونی و مشوقهای بیرونی است، می تواند از درون یا از خارج نشأت گیرد و میزان تلاش ، فعالیتهایی که فرد شروع و ادامه می