برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده | 1 |
فصل اول : کلیات پژوهش | |
1-1)مقدمه | 3 |
2-1)بیان مسئله | 7 |
3-1)ضرورت و اهمیت پژوهش | 12 |
4-1)سوالات پژوهش | 13 |
5-1)اهداف پژوهش | 13 |
6-1)فرضیه های پژوهش | 14 |
7-1)متغیرهای پژوهش | 14 |
8-1)تعاریف پژوهش | 15 |
1-8-1)تعاریف مفهومی متغیرها | 15 |
2-8-1)تعاریف عملیاتی متغیرها | 17 |
فصل دوم : مروری بر مبانی نظری و پیشینه پژوهش | |
1-2)مقدمه | 19 |
2-2)نیازها و اهداف | 19 |
3-2)اهداف پیشرفت | 20 |
4-2)انگیزش پیشرفت | 21 |
5-2)جهتگیری هدف | 22 |
6-2)جهتگیری هدف عملکردی و تبحری | 23 |
7-2)عوامل مؤثر بر جهتگیری هدف | 26 |
8-2)جهتگیری هدف و متغیرهای عاطفی | 27 |
عنوان صفحه
9-2)رابطه جهتگیری هدف و پیشرفت تحصیلی | 28 |
10-2)خودتنظیمی | 30 |
11-2)یادگیری | 30 |
12-2)یادگیری خودتنظیمی | 31 |
13-2)الگوهای یادگیری خودتنظیمی | 33 |
1-13-2)الگوی پنتریچ | 33 |
2-13-2)الگوی چرخهای یادگیری خودتنظیمی – تحول زیمرمن | 34 |
3-13-2)نظریه پنتریچ و دیگروت | 35 |
4-13-2)الگوی انگیزش – انتظار اکلس و پنتریچ | 36 |
14-2)پیشرفت تحصیلی | 38 |
1-14-2)سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی | 44 |
15-2)پیشینه پژوهش | 44 |
1-15-2)پژوهشهای خارجی | 46 |
2-15-2)پژوهشهای داخلی | 53 |
16-2)جمعبندی | 66 |
فصل سوم : روش پژوهش | |
1-3)روش و طرح پژوهش | 70 |
2-3)جامعه آماری | 70 |
3-3)روش نمونه گیری و حجم نمونه | 70 |
4-3)ابزار پژوهش | 71 |
1-4-3)پرسشنامه جهتگیری هدف AGQ | 72 |
1-1-4-3)شیوه نمرهگذاری | 72 |
2-1-4-3)ویژگیهای روانسنجی 73
عنوان صفحه
2-4-3)پرسشنامه راهبردهای خودانگیخته برای یادگیری MSLQ | 73 |
1-2-4-3)نامگذاری عاملها | 74 |
2-2-4-3)شیوه نمرهگذاری | 75 |
3-2-4-3)ویژگیهای روانسنجی | 75 |
5-3)روش جمعآوری اطلاعات | 77 |
6-3)روش اجرای اصل پژوهش | 78 |
7-3)روش تجزیه و تحلیل داده ها | 78 |
فصل چهارم: تحلیل آماری داده ها | |
1-4)توصیف داده ها | 80 |
2-4)تحلیل داده ها | 82 |
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری | |
1-5)بحث و نتیجهگیری | 91 |
2-5)محدودیتها و مشکلات پژوهش | 96 |
3-5)پیشنهادهای پژوهش | 96 |
1-3-5)پیشنهادهای کاربردی | 97 |
منابع فارسی | 98 |
منابع لاتین | 105 |
پیوستها | 109 |
چکیده انگلیسی | 112 |
چکیده
این پژوهش با هدف ” مقایسه جهتگیری هدف، پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی (باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم) در دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی با مدرک کارشناسی مرتبط و غیرمرتبط ” انجام شد. بدین منظور به روش تصادفی مرحلهای از کلیه واحدهای دانشگاهی مناطق 8 و 12 دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهایی که دارای مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بودند مشخص و از میان آنها سه دانشگاه به تصادف