برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
چکیده هدف پژوهش حاضر مقایسه دانشجویان دارای سبکهای یادگیری متفاوت از لحاظ هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت در شهر اهواز بود. جامعهی آماری این پژوهش تمام دانشجویان مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر خوزستان بود که در سال تحصیلی 94-1393 به تحصیل اشتغال داشتند. از این جامعهی آماری، نمونهای به تعداد 200 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامهی سبک های یادگیری کلب، هوش هیجانی شات و انگیزه پیشرفت هرمنس استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانشجویان دارای سبکهای یادگیری متفاوت از لحاظ هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت در شهر اهواز، تفاوت معنیداری وجود دارد (001/0p=). به علاوه، نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانشجویان برای متغیر انگیزه پیشرفت معنیدار است (214/4F=، 007/0P=). بین دانشجویان برای متغیر هوش هیجانی معنیدار است (816/238F=، 001/0p=). همچنین تحلیل واریانس چند راهه نشان داد که دانشجویان دارای سبکهای یادگیری متفاوت از لحاظ مؤلفههای هوش هیجانی، تفاوت معنیداری (001/0p=) وجود دارد. و تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین مؤلفهی ابراز هیجانی و سبکهای مختلف یادگیری تفاوت معنیداری (001/0p=) وجود دارد.تحلیل یک راهه نشان داد که بین مؤلفه تنظیم هیجانی و سبکهای مختلف یادگیری تفاوت معنیداری (001/0p=) وجود دارد. و در نهایت تحلیل واریانس یک راهه نشان میدهد که بین مؤلفه بهره برداری از هیجان و سبکهای مختلف یادگیری تفاوت معنیداری (001/0p=) وجود دارد. |
عنوان صفحه
فهرست مطالب I
فهرست جدولها. VI
فهرست شکلها. VIII
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه.2
بیان مسئله3
اهمیت و ضرورت موضوع .5
هدف کلی پژوهش.7
اهداف جزیی پژوهش.7
فرضیه های تحقیق.8
تعریفهای مفهومی و عملیاتی متغیرها.9
تعریف مفهومی سبک یادگیری.9
تعریف مفهومی سبک یادگیری همگرا9
تعریف مفهومی سبک یادگیری واگرا.10
تعریف مفهومی سبک یادگیری جذب کننده10
تعریف مفهومی سبک یادگیری انطباق یابنده10
تعریف عملیاتی سبک یادگیری11
تعریف عملیاتی سبک یادگیری همگرا11
تعریف عملیاتی سبک یادگیری واگرا.11
تعریف عملیاتی سبک یادگیری جذب کننده11
تعریف عملیاتی سبک یادگیری انطباق یابنده11
تعریف مفهومی هوش هیجانی12
تعریف عملیاتی هوش هیجانی12
تعریف مفهومی ارزیابی و ابراز هیجان12
تعریف عملیاتی ارزیابی و ابراز هیجان13
تعریف مفهومی تنظیم هیجان13
تعریف عملیاتی تنظیم هیجان.13
تعریف مفهومی بهره برداری از هیجان13
تعریف عملیاتی بهره برداری از هیجان14
تعریف مفهومی انگیزه پیشرفت.14
تعریف عملیاتی انگیزه پیشرفت.14
فصل دوم: پیشینهی پژوهش
مقدمه16
سبک های یادگیری16
تعریف سبک های یادگیری.16
انواع سبک های یادگیری.18
سبک های شناختی یادگیری.18
الف) سبکهای وابسته به زمینه و نابسته به زمینه.19
ب)سبکهای تکانشی و تأملی21
ج) سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده.23
د) سبکهای عمقی و سطحی.30
سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی31
ویژگیهای اساسی سبکهای یادگیری36
هیجان37
هوش هیجانی.38
تاریخچه هوش هیجانی39
تعاریف هوش هیجانی.43
مدل های هوش هیجانی.45
مدل توانایی.45
مدل هوش هیجانی دانیل گلمن48
مدل شخصیتی بار – آن49
انگیزه پیشرفت51
تعریف انگیزه پیشرفت.51
انگیزش درونی و بیرونی برای پیشرفت52
نظریه های موجود در زمینه انگیزش52
- انگیزش و نظریه یادگیری رفتاری52
- انگیزش و نظریه انسانگرا.53
- انگیزش و نظریه اسناد53
- انگیزش و نظریه فرهنگی اجتماعی.54
ارتباط جو مدرسه، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان.55
پیشینه داخلی56
پیشینه خارجی57
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه64
طرح پژوهش64
جامعهی آماری و روش نمونهگیری.64
ابزارهای پژوهش65
روش تجزیه تحلیل داده ها.71
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
مقدمه .73
یافته های توصیفی.73
یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش74
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
مقدمه 84
تبیین فرضیههای پژوهش.84
محدودیتهای پژوهش 89
پیشنهادهای پژوهش.89