برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
Contents
چکیده. 1
فصل اول : مقدمه
بیان مسأله. 3
اهداف پژوهش. 6
فرضیههای پژوهش. 6
سؤال پژوهش. 7
تعریف عملیاتی متغیرها. 7
فصل دوم : پیشینه پژوهش
پیشینه پژوهش. 9
تاریخچهی مواجهی با نابینایی در جهان و ایران 11
یکپارچه سازی. 18
جایگزینی. 19
جنبههای اجتماعی جایگزینی. 19
عزت نفس. 20
تاریخچهی عزت نفس. 20
تعریف عزت نفس. 22
اهمیت عزت نفس. 24
تفاوت عزت نفس و خودپنداره. 25
فرآیند رشد عزت نفس. 26
عوامل مؤثر بر عزت نفس. 26
ویژگیهای افراد باعزت نفس بالا و پایین 27
ابعاد عزت نفس. 28
نظریههای عزت نفس. 32
پنج مؤلفهی عزت نفس از دیدگاه جامع نگر اینرونر (1982) 33
دیدگاه مکاتب مختلف دربارهی عزت نفس 35
جنسیت و عزت نفس. 36
وراثت و عزت نفس. 38
عزت نفس در کودکان با نیازهای ویژه 38
پژوهشهای انجام شده در زمینه عزت نفس 39
یکپارچهسازی و عزت نفس کودکان با نیازهای آموزشی ویژه 44
انگیزش(تعریف و مفهوم). 46
انگیزش پیشرفت. 46
تفاوت انگیزش و انگیزه. 47
انواع انگیزه. 48
انگیزش و نیاز. 49
رویکردهای مختلف انگیزشی. 51
دسته بندیهای جدید انگیزشی. 56
نظریههای انگیزش پیشرفت. 60
پیشرفت و تفاوتهای جنسی. 66
پژوهشهای انجام شده در زمینهی انگیزش پیشرفت 67
تعریف رشد اجتماعی. 69
فرآیند رشد اجتماعی. 70
انواع مهارتهای اجتماعی. 72
ارتباط سازگاری و رشد اجتماعی. 73
عوامل مؤثر بر رشد اجتماعی فرزندان 74
رشد اجتماعی دانشآموزان نیمه بینا 78
پژوهشهای انجام شده در زمینه رشد اجتماعی 79
ارتباط بین رشد اجتماعی و عزت نفس 83
جمع بندی. 86
فصل سوم : روش پژوهش
روش پژوهش. 88
جامعه و نمونه. 88
ویژگیهای جمعیت شناختی گروههای مورد مطالعه 89
ابزارهای پژوهش. 90
شیوه ی جمعآوری دادهها. 96
روش تجزیه و تحلیل دادهها. 97
فصل چهارم : توصیف دادهها
توصیف دادهها. 99
تجزیه و تحلیل استنباطی فرضیههای پژوهش 100
فرضیهها. 100
سؤال پژوهش. 102
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
نتایج سؤالات پژوهش. 110
محدودیتهای پژوهش. 111
پیشنهادهای پژوهش. 111
منابع
ضمائم
فهرست جداول
عنوان | صفحه |
Table of Contents
جدول 3-1- توزیع آزمودنیها به تفکیک پایه تحصیلی. 89
جدول 3-2- توزیع آزمودنیها به تفکیک سن. 90
جدول 4-1- میانگین، انحراف معیار و همبستگی بین متغیرهای پژوهش (رشد اجتماعی، عزت نفس، انگیزش پیشرفت) در کل دانشآموزان نیمه بینای مدارس عادی و ویژه. 99
جدول 4-2- تفاوت میانگین دانشآموزان نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر عزت نفس. 100
جدول 4-3- تفاوت میانگین دانشآموزان نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر انگیزش پیشرفت. 101
جدول 4-4- تفاوت میانگین دانشآموزان نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر رشد اجتماعی. 101
جدول 4-5- تفاوت میانگین دانشآموزان دختر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر عزت نفس. 102
جدول 4-6- تفاوت میانگین دانشآموزان دختر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر انگیزش پیشرفت. 102
جدول 4-7- تفاوت میانگین دانشآموزان دختر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر رشد اجتماعی. 103
جدول 4-8- تفاوت میانگین دانشآموزان پسر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر عزت نفس. 103
جدول 4-9- تفاوت میانگین دانشآموزان پسر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر انگیزش پیشرفت. 104
جدول 4-10- تفاوت میانگین دانشآموزان پسر نیمه بینای مدارس عادی و ویژه در متغیر رشد اجتماعی. 104
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر طرح یکپارچه سازی آموزشی بر عزت نفس، انگیزهی پیشرفت و رشد اجتماعی دانشآموزان نیمه بینای مدارس عادی در مقایسه با مدارس ویژه بود. روش این پژوهش علی-مقایسه ای می باشد. نمونه شامل60 نفر از دانشآموزان نیمه بینای ابتدایی شهر مشهد که در مدارس عادی و ویژه مشغول به تحصیل بودند (دختران دو گروه 14 نفره و پسران