-2-6-3 ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق. 38 2-2-7پرورش خلاّقیت و ایدهپردازی در دانشآموزان. 42 2-2-8 اصول تورنس. 43 2-2-9 الگوی پرورش خلاقیت ویلیافر. 44 2-3 خود پنداره 46 2-3-1 تعاریف خود پنداره 47 2-3-2منابع تشکیل دهندۀ خود پنداره 49 2-3-3 ابعاد خودپنداره 50 2-3-4 رشد و تغییر خود پنداره 51 2-3-5 عوامل موثر بر رشد خودپنداره 52 2-3-6اهمیت خودپنداره 53 2-3-7 اجزا و عناصر خودپنداره 54 2-3-8 ویژگیهای خود پنداره 56 2-3-9 الگوهای نظری خودپنداره 58 2-3-9-1الگوهای تک بعدی : 58 2-3-9-2الگوی چند بعدی خودپنداره 59 2-4 پیشینه تحقیق. 63 2-4-1 مروری بر پیشینه داخلی. 63 2-4-2 مروری بر پیشینه خارجی. 64 فصل سوم:روش اجرای تحقیق. 69 3- مقدمه 70 3-1روش تحقیق. 70 3-2 جامعه آماری. 70 3-3 نمونه و روش نمونه گیری. 70 3-4 ابزارهای تحقیق. 71 3-5 روش اجرای تحقیق. 72 3-5-1 بسته آموزشی راهبردهای فراشناختی. 72 3-5-2 بستۀ آموزشی خلاقیت 72 3-6 روش تحلیل دادهها 72 فصل چهارم: یافته های پژوهش. 73 4- مقدمه 74 4-1توصیف داده ها 75 4-2 یافته های استنباطی. 78 4-3 فرضیه اول پژوهش. 79 4-4 فرضیه دوم پژوهش. 80 4-5 فرضیه سوم پژوهش. 82 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 83 5-1 بحث و نتیجه گیری: 84 5-1-1بحث و بررسی فرضیه اول: 84 5-1-2 بحث و بررسی فرضیه دوم: 84 5-1-3 بحث وبررسی سوم فرضیه سوم 85 5-2محدودیتها و مشکلات تحقیق. 87 5-2-1 محدودیتهای در اختیار: 87 5-2-2محدودیتهای خارج از اختیار: 88 5-3 پیشنهادها 88 5-3-1 پیشنهادهای کاربردی. 88 5-3-2 پیشنهاد برای سایر پزوهشگران. 89 پیوست ها 90 منابع و مآخذ. 109 منابع فارسی. 109 منابع انگلیسی. 112 کلید واژهها: [1][2] [3] [4] [5][6] دانشگاه آزاد اسلامیواحد رشتدانشکده علوم انسانیگروه آموزشی روانشناسیپایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشدرشته: روانشناسی گرایش: عمومیعنوان:اثر بخشی آموزش راهبردهای فراشناخت و خلاقیت بر خود پندارۀ تحصیلیبهمن 1393برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)چکیدهبه منظور بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فرا شناختی و خلاقیت برخود پندارۀ تحصیلی دانش آموزان در یک روش شبه آزمایشی 54 نفر از دانشآموزان دختر پایه هفتم یکی از مدارس منطقه 2 تهران از میان 75 نفر از دانشآموزان همین پایه در مکان مذکور بصورت تصادفی ساده انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 18 نفر ) گمارش شدهاند. افراد نمونه قبل و بعد از اجرای متغیرهای مسـتقل راهبردهای فراشناختی (گروه آزمایشی1) و آموزش خلاقیت (گروه آزمایشی2) پرسشنامه خودپندارۀ تحصیلی (دلاور،1372) را تکمیل کردهاند. آموزش راهبردهای فراشناختی با استفاده از مدل سکستون و همکاران(1998) در گروه آزمایشی 1و آموزش خلاقیت با استفاده از مدل ویلیامز(1970) و تورنس (1962) در گروه آزمایشی 2 اجرا شده و گروه گواه هیچ نوع آموزشی دریافت نکردهاست.تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان دادهاست با 95 درصد اطمینان آموزش راهبردهای فراشناختی بر خودپنداره تحصیلی دانشآموزان پایه هفتم مؤثر است ضمن آنکه با 95 درصد اطمینان آموزش خلاقیت نیز بر خودپنداره تحصیلی این گروه از دانشآموزان مؤثر میباشد. دانش آموزان پایۀ هفتم_ راهبردهای فراشناختی_ خلاّقیت _ خودپندارۀ تحصیلی 1- مقدمهاز برجستهترین ویژگیهای انسان و اساس تداوم حیات قدرت اندیشه است. و یکی از کمبودهای حسرتبار در بسیاری از دانش آموزان و در مراحل بعد بزرگسالان، ناتوانی آنها در بیان اندیشه و حل مسئله و به نوعی ابداء و نوآوری میباشد. اگر چه انسان در طول زندگی خویش هرگز از تفکّر و اندیشه فارغ نبوده وبا نیروی تفکّر صحیح، تصمیم گرفته و توانسته است به حل مسائل و مشکلات بپردازد و به رشد و تعالی نایل گردد. ولی لازمهی درست اندیشیدن و تفکر خلاّق، حل مسئله، تمرین اسـت.با توجه به اینکه از پیچیدهترین و ادامه خواندن
چکیدهکلید واژههاتعریف متغیرها[7][8][9][10] 1-5 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 8 1-5-1تعریف مفهومی راهبردهای فراشناختی: 8 1-5-2تعریف مفهومی خلاقیت: 9 1-5-3تعریف مفهومی خود پنداره تحصیلی: 9 1-5-4 تعریف عملیاتی راهبردهای فراشناختی: 9 1-5-5 تعریف عملیا