برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه پژوهش. 1
مقدمه. 2
1-1 بیان مساله. 3
1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 6
1-3 اهداف تحقیق. 6
1-3-1 هدف اصلی. 6
1-3-2 اهداف فرعی. 7
1-4 فرضیه های تحقیق. 7
1-5 تعریف متغیرها 7
1-5-1 تعریف مفهومی وتعریف عملیاتی. 7
فصل دوم: پیشینه پژوهش. 9
بخش اول : شادکامی. 10
2-1 تعریف شادکامی. 10
2-2 جایگاه شادی در چهار چوب هیجانها 11
2-3 شاخص های شادکامی. 13
2-4 دیدگاه شناختی و شادکامی. 13
2-5 دیدگاه های نظری در مورد شادکامی. 16
2-5-1 دیدگاه لذت گرایی. 16
2-5-2 دیدگاه معنوی 17
2-5-3 نظریه ی داینر و همکاران. 19
2-5-4 نظریه ی آرگایل و همکاران. 19
2-5-5 دیدگا ه های شناختی و شادی 20
2-5-6 دیدگاه های زمینه ایدر مورد شادی 21
2-5-7 نظریه روابط و فعالیتهای اجتماعی. 22
2-5-8 شادی در نظریه فروید. 22
2-5-9 نظریه تعادل حالات هیجانی. 22
2-5-10 شادی در نظریه الیس. 23
2-5-11 نظریه زیست شناختی در مورد شادی 23
2-5-12 شادی در نظریه فاوا 25
2-5-13 شادی در نظریه مزلو. 25
2-5-14 شادکامی از دیدگاه دنیل گیلبرت 25
2-5-15 شادی از دیدگاه مارتین سلیگمن. 29
2-5-16 شادی درنظریه فوردایس. 31
2-6 عوامل تأثیر گذار بر شادکامی. 32
2-6-1 تفاوت های جنسیتی. 32
2-6-2 درآمد. 33
2-6-3 ازدواج. 34
2-6-4 سن. 34
2-6-5 تحصیلات 35
2-6-7 رضایت شغلی. 35
2-6-8 سلامتی. 36
2-6-9 مذهب 37
2-6-10 اوقات فراغت و تفریح. 37
2-6-11 موفقیت و تأ یید اجتماعی. 38
بخش دوم: خوش بینی. 38
2-7 تعریف خوش بینی. 43
2-7-1 خوش بینی سرشتی یا گرایشی. 43
2-7-2 خوش بینی تبیینی یا اسنادی 44
2-7-3 پایه های زیستی –عصبی خوش بینی و بد بینی. 44
2-7-4 خوش بینی سرشتی یا گرایشی. 46
2-7-5 رشد و تحول خوش بینی سرشتی. 47
2-7-6 سنجش خوش بینی سرشتی. 49
2-8 اهمیت خوش بینی سرشتی در بهزیستی جسمانی و روان شناختی. 50
2-8-1 تأثیرات جسمانی. 50
2-8-2 تأثیرات روان شناختی. 51
2-8-3 رشد و تحول خوش بینی تبیینی. 52
بخش سوم: کیفیت زندگی. 55
2-9 تعریف کیفیت زندگی. 55
2-9-1 ویژگیهای کیفیت زندگی. 57
2-9-1-1 خصیصه گروهی و کیفیت زندگی. 57
2-9-1-2 تنوع و کیفیت زندگی. 57
2-9-1-3 انسجام و کیفیت زندگی. 58
2-9-1-4 انتخاب کردن و کیفیت زندگی. 58
2-9-2 نظریه پردازان سبک زندگی. 59
2-9-2-1 دیوید چینی :کیفیت زندگی و مصرف فرهنگی. 59
2-9-2-2 میشل سوبل و سبک زندگی. 60
2-9-2-3 پیر بوردیو: نظریه پرداز رسمی کیفیت زندگی و مصرف فرهنگی. 60
2-9-2-4 نظریه دیوید رایزمن. 66
2-9-2-5 جورج زیمل و فرهنگ مدرن. 69
2-9-2-6 نورشتاین وبلن: ثروت و کیفیت زندگی. 70
2-9-2-7 مارکس وبر : منزلت اجتماعی و کیفیت زندگی. 72
2-9-3 گیدنز و ساختار یابی و کیفیت زندگی. 74
2-9-4 داگلاس هالت : فرا ساختار گرایی و کیفیت زندگی. 77
2-10 سوابق تحقیق. 77
2-10-1 سوابق تحقیق در خارج. 77
2-10-2 سوابق تحقیق در ایران. 79
فصل سوم: روش پژوهش. 82
3-1 روش. 83
3-2 طرح تحقیق. 83
3-3 متغیرهای پژوهش. 83
3-4 جامعه اماری 84
3-5 نمونه. 84
3-6 روش نمونه گیری 84
3-7- ابزار گرداوری اطلاعات 84
3-8 روش اجرای تحقیق. 86
3-9 محتوای جلسات اموزش شادکامی. 87
فصل چهارم : یافته های پژوهش. 89
مقدمه. 90
4-1- آمار توصیفی. 91
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 100
مقدمه. 101
5-1- خلاصه پژوهش. 101
5-2- تبیین فرضیه های تحقیق. 102
5-3- پیشنهادات کاربردی 105
5-4 محدودیت های پژوهش. 106
منابع و ماخذ. 107
پرسشنامه کیفیت زندگی دینر. 113
مقدمه
سرطان از جمله بیماری های شایع در دهه های اخیر به شمار می رود. در این میان زنان به دلیل عدم اگاهی ذاز علایم و نشانه های سرطان ممکن است علی رغم ابتلا به این بیماری از ان اطلاع نداشته باشند. زنان دچار بیماری سرطان از نظر وضعیت روان شناختی با مشکلات متعددی مواجه می شوند.
در تحلیل مفهوم شادی نظریه پردازان عمدتا” به دو مؤلفه شناختی و هیجانی اشاره داشته اند،مؤلفه شناختی بیشتردلالت بر رضایت از زندگی و مؤلفه هیجانی بیشتر برحالاتی نظیرخندیدن وشوخ طبعی وهمچنین تعادل بین هیجان های مثبت ومنفی،دلالت دارد(آرگایل،2001؛سلیگمن2002).علاوه بر این ، امروزه کنکاش های نظری و پژوهشی نشان می دهد که نمی توان شادی را تنها حالتی عکس افسردگی ، با بیش بینی کننده های مشابه فرض نمود.این ادعا مبتنی بر پژوهش هایی است که نتایج آن ها نشان داده اند که هیجان های مثبت و منفی خاستگاه و پیامد های متفاوتی دارند (سلیگمن،2002).شلدون، لیمبومیرسکی (2005)اخیرا”الگوی جدیدی در باب عوامل تعیین کنندۀ شادی ارائه نموده اند که این عوامل عبارتند از:1)نقطۀ شروع ثابت [1]،2)شرایط [2]3) کنش های عمدی .این پژوهشگران عامل نقطۀ شروع(یا آمادگی های ژنتیکی )و شرایط (نظیر وضعیت اقتصادی، اجتماعی)را به ترتیب