برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده .1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه. 3
بیان مسئله 9
اهمیت و ضرورت پژوهش 12
اهداف پژوهش 14
فرضیه های پژوهشی. 14
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش. 15
فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی
بخش اول: مبانی نظری پژوهش. 17
1- خودکارآمدی تحصیلی 17
تعاریف و ویژگیهای خودکارآمدی. 17
تعیین کنندههای خودکارآمدی. 20
مراحل رشد خودکارآمدی 23
خودکارآمدی و اضطراب 26
2- اختلال اضطراب اجتماعی. 26
تعریف اختلال اضطراب اجتماعی. 29
ملاکهای تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی. 31
شیوع اختلال اضطراب اجتماعی. 32
دوره یا سن شروع اختلال اضطراب اجتماعی. 33
نشانگان روانشناختی اختلال اضطراب اجتماعی. 34
اختلال اضطراب اجتماعی در نوجوانان. 35
دیدگاههای نظری در باره اضطراب. 37
دیدگاه روان پویایی. 37
دیدگاه رفتارگرایی 39
دیدگاه شناختی 40
دیدگاه زیست شناختی. 42
دیدگاه انسانگرایی 44
دیدگاه اجتماعی. 45
سبب شناسی اضطراب اجتماعی. 45
نظریه های روانپویشی 45
نظریه های رفتاری 46
نظریه های زیستی. 47
دستگاه عصبی خودمختار 48
انتقال دهندههای شیمیایی. 48
عوامل ارثی. 49
الگوهای نظری اضطراب اجتماعی. 50
نظریه طرحواره بک. 50
نظریه شبکه متداعی باور. 51
الگوی شناختی کلارک و ولز. 51
الگوی شناختی اضطراب اجتماعی راپی و هیمبرگ. 52
مدل شناختی اضطراب اجتماعی بک،امری و گرینبرگ. 52
3- جوروانی-اجتماعی کلاس. 53
تعاریف. 53
انواع جو روانی حاکم بر کلاس. 53
ویژگیهای روابط انسانی مطلوب در مدرسه. 54
دو بعد اساسی جو مدرسه. 55
بخش دوم ادبیات پژوهش 56
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 56
تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 59
جمعبندی ادبیات پژوهش 63
فصل سوم: روش پژوهش
روش پژوهش 65
جامعه آماری . 65
نمونه و روش نمونه گیری . 65
ابزارهای گردآوری اطلاعات. 66
مقیاس جوروانی- اجتماعی کلاس. 66
مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان. 67
مقیاس خودکارآمدی تحصیلی. 68
شیوه اجرا 68
روش تجزیه و تحلیل داده ها. 69
ملاحظات اخلاقی. 69
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
توصیف نمرات آزمودنیها بر حسب نمرات اضطراب اجتماعی. 71
توصیف نمرات آزمودنیها بر حسب نمرات جو روانی-اجتماعی کلاس. 72
توصیف نمرات آزمودنیها بر حسب نمرات خودکارآمدی تحصیلی. 72
ماتریس همبستگی اضطراب اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی. 73
تحلیل رگرسیون اضطراب اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی. 74
ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی. 76
تحلیل رگرسیون جو روانی- اجتماعی کلاس بر خودکارآمدی تحصیلی. 77
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
بحث و بررسی یافته های پژوهش. 79
فرضیه اول پژوهش 79
فرضیه دوم پژوهش 80
فرضیه سوم پژوهش 81
فرضیه چهارم پژوهش 82
محدودیتهای پژوهش. 85
پیشنهادهای پژوهشی 86
پیشنهادهای نظری پژوهش. 87
پیشنهادهای کاربردی. 89
منابع 90
پیوست. 106
چکیده انگلیسی. 114
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی امکان پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دوره دبیرستان براساس اضطراب اجتماعی و جو روانی – اجتماعی کلاس بود. بدین منظور نمونه 360 نفری (173 دختر و 188 پسر) از دانش آموزان سال سوم دبیرستان در شهرستان شیراز به شیوه نمونه گیری خوشهای