برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
استراتژی های بازاریابی در بازارهای الکترونیکی، همواره یکی از مقوله های مهمی است که در حوزه های جدید مطالعات بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. اما در این زمینه دیدگاه های بسیار متنوعی ارائه شده است. مساله اساسی این پژوهش تدوین استراتژی بهینه بازاریابی در بازارهای الکترونیکی است. روش تحقیق این پزوهش از نظر هدف کاربردی است و گردآوری اطلاعات آن با بهره گرفتن از پرسشنامه و میدانی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه طراحان سایت های فروش اینترنتی کلیه فروشگاه های اینترنتی و همچنین کلیه مشتریانی که خدمات خود را از سامانه های الکترونیکی دریافت می کنند نمونه از جامعه کل به صورت تصادفی انتخاب شده است. به منظور آزمون فرضیات ابتدا پرسشنامه به صورت گویه ای مورد بررسی قرار گرفته است و سپس با بهره گرفتن از آزمون همبستگی فرضیات بررسی شده اند. آزمون فرضیات در سطح اطمینان 95% مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج پژوهش نشان داده است که تمامی فرضیات پذیرفته می توان گفت که تدوین استراتژی بهینه بازاریابی در بازارهای الکترونیکی تاثیر معنی داری دارد. در همین راستا پیشنهاد شده است در طراحی سایت از طراحان مناسب و از سوی دیگر بستر مناسب پرداختهای الکترونیکی فراهم شود.
واژگان کلیدی : استراتژی بهینه بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، تجارت الکترونیک و بازارهای اینترنتی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: 1
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مساله. 2
1-3- اهداف تحقیق. 6
1-3- 1- اهداف کلی6
1-3-2- اهداف جزئی6
1-4- فرضیههای تحقیق. 6
1-5-کاربرد نتایج 7
1-6- روش تحقیق ومدل تحلیلی پژوهش. 7
1-7- قلمروتحقیق. 8
1-8- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات. 8
1-9- ساختارتحقیق. 9
1-10- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح10
فصل دوم: 12
2-1-مقدمه13
2-2- بازاریابی. 13
2-3- تاریخچه بازاریابی. 15
2-4- بازاریابی سنتی.16
2-5- تاریخچه بازاریابی نوین16
2-6- تجارت الکترونیک 17
2-7- تعریف بازاریابی الکترونیک 20
2-8- بازاریابی اینترنتی وچرخه آن 23
2-9- عوامل موفقیت در بازاریابی الکترونیک 26
2-10- بازاریابی الکترونیکی درایران 27
2-11- بازاریابی اینترنتی،راهکاری موثر برای افزایش سود. 28
2-12-استراتژی ها 29
2-12-1- استراتژی های بازاریابی مبادله ای.30
2-12-2- استراتژی بازاریابی مبتنی بر پایگاه داده ها.31
2-12-3- استراتژی بازاریابی رابطه ای.33
2-12-4- بازاریابی مبتنی بر دانش.34
2-13- پایگاه داده مشتری. 36
2-14-مدیریت نگهداری مشتری. 37
2-15-زیر بنای مفهومی. 42
2-16- بازاریابی رابطه مند وبازاریابی معامله ای. 45
2-17- فلسفه رابطه مندی وتشریح ابعاد آن 51
2-18- اعتماد. 55
2-18-1- نقش اعتماد58
2-18-2- پارامترهای کلیدی اعتماد58
2-19- تعهد 60
2-20- رضایت. 62
2-21- بیانیه بازاریابی جدید درمورد اقتصاد. 62
2-22- مدل مفهومی تحقیق66
2-23- پیشینه پژوهش67
2-23-1- تحقیقات داخلی.67
2-23-2- تحقیقات خارجی68
2-23- معرفی و تاریخچه سازمان69
فصل سوم:74
3-1- مقدمه75
3-2- روش تحقیق. 75
3-3- جامعه آماری وحجم نمونه مورد تحقیق. 77
3-4- نمونه ونمونه گیری. 77
3-4-1- برآورد حجم نمونه78
3-5- معرفی ابزارهای جمع آوری اطلاعات.79
3-6- روایی و پایانی 80
3-6-1- روایی / اعتبار. 80
3-6-2- پایایی. 81
3-7- روش آزمون فرضیه. 82
3-8- آزمون همبستگی اسپیرمن.82
3-9- آزمون فریدمن. 83
فصل چهارم:84
4-1- مقدمه85
4-2- شرح و توصیف داده های آماری85
4-2-1- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس جنسیت85
4-2-2- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس سن.86
4-2-3- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس درجه تحصیلی87
4-2-4- بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس درآمد.88
4-3- آمار استنباطی 90
4-3-1- بررسی فرضیات90
4-3-1-1- فرضیه اصلی90
4-3-1-2- فرضیه اول.91
4-3-1-3- فرضیه دوم92
4-3-1-4- فرضیه سوم.93
4-3-1-5- فرضیه چهارم.94
4-4- تحلیل گویه ها95
فصل پنجم:..109
5-1- مقدمه.110
5-2- نتیجه گیری110
5-3- پیشنهادات اجرایی112
5-4- پیشنهادات آتی.113
5-5- محدودیت های تحقیق.113
منابع و ماخذ.114
پیوست ها122
1-1- مقدمه
بازاریابی و استراتژی های بازاریابی در طول تاریخ حیات خود به شدت متأثر از تکنولوژی ها و فناوری ها ی اعصار خود بوده است. با ظهور دستگاه چاپ ورادیو و تلویزیون ورایانه و بازاریابی نیز نقش های خاص خود را ایفا نموده است سعی نموده تا با بهره گرفتن از این ابزارهای تکنولوژیک به نحوی در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده نماید. امروز ظهور فناوری اطلاعات و سرعت رشد آن استراتژی های بازاریابی را کاملا متحول نموده است. بسیاری از سازمان های خدماتی وتحت این فناوری ها استراتژی های بازاریابی کرد را به گونه ای طراحی و تدوین می نمایند تا از مزیت های رقابتی حاصل از آن به نحوه مطلوب استفاده نماید. امروزه بازارهایی تحت عنوان بازار های اینترنتی و بازار های مجازی مورد توجه قرار گرفته است که این نوع بازار ها ماهیتی کاملا متفاوت از بازار های فیزیکی دارند و این امر مستلزم شناخت بازارهای الکترونیکی و ماهیت آنان است. تا از این طریق بتوان استراتژی های بهتری جهت کسب مزیت رقابتی دراین بازارها تدوین کرد. از سوی دیگر استراتژی های بازاریابی الکترونیکی ابزار بسیار کار آمد و کم هزینه ای جهت ورود به بازار های جدید بوده است وزمینه های ورود آسان،کم هزینه و در عین حال با ریسک پایین به بازارهای خارجی را فراهم می نمایند.
تغییرات بی سابقه در اوضاع تجارت در سراسر جهان نوع جدیدی از رقابت و رقابت کنندگان را در چشم اندازه تجارت جهانی ایجاد کرد که شرکت ها را وادار کرد دوباره روی استراتژی های بازار یابی شان فکر کنند . پیشرفت در شرایط تجارت جهانی نقش اساسی در ایجاد این تغییرات را داشتند.
1-2- بیان مساله
استراتژی های بازاریابی دربازارهای الکترونیکی، همواره یکی از مقوله های مهمی است که درحوزه های جدید مطالعات بازاریابی مورد توجه قرارگرفته است. اما دراین زمینه دیدگاه های بسیارمتنوعی ارائه شده است. ازسویی دیگر باتوجه به اینکه درکشورمان مطالعاتی چندانی دراین زمینه انجام نشده است بنابراین بررسی این استراتژی ها از اهمیت دو چندان برخورداراست، زیرا با ورود به دنیای تجارت الکترونیکی و استفاده از ابزارهای نوین درحوزه های جدید فناوری و تجارت، بنگاه ها ناگزیرخواهند شد تا با بکارگیری استراتژی های نوین تجاری، خود را برای فشارهای رقابتی جدیدآماده نمایند.
بازار یابی و استراتژی های بازار یابی در طول تاریخ حیات خود به شدت متأثر ازتکنولوژی ها و فناوری ها ی اعصار خود بوده است. با ظهور دستگاه چاپ و رادیو وتلویزیون و رایانه و بازار یابی نیز نقش های خاص خود را ایفا نموده است سعی نموده تا با بهره گرفتن از این ابزارهای تکنولوژیک به نحوی در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده نماید .(Stewart-2001)
تحولات پرشتاب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را موجب شده است.