پایان نامه روانشناسی گرایش تحقیقات آموزشی: بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع دانشگاه فردوسی مشهد دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی گروه علوم تربیتی پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش تحقیقات آموزشی عنوان : بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد استاد راهنما: جناب آقای دکتر کارشکی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : فهرست مطالب: 1-1) بیان مسأله . 2 1-2) اهمیت و ضرورت پژوهش . 5 1-3) هدف های پژوهش 5 1-4) سؤالات پژوهش 6 1-4-1) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش . 6 1-4-2) تعاریف مفهومی 6 1-4-3) تعاریف عملیاتی 7 فصل دوم: پیشینه پژوهش 2-1) پیشینه نظری 9 2-1-1) تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم 9 2-1-2) اهمیّت و ضرورت توجه به پژوهشگری معلمان . 10 2-1-2) اهمیت توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان 13 2-1-3) ظرفیّت پژوهشی و توسعه ی حرفه ای معلمان . 18 2-1-4) توسعه ی ظرفیت پژوهشی از طریق آموزش پژوهش . 19 2-1-5) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان . 20 2-1-6) الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی . 23 2-2) پیشینه پژوهش 25 2-3) جمع بندی پیشینه 34 فصل سوم: روش پژوهش 3-1) روش پژوهش 37 3-2) جامعه آماری 37 3-3) روش نمونه گیری . 37 3-4) ابزار جمع آوری اطلاعات 39 3-5) شیوه ی اجرای پژوهش 45 3-6) شیوه ی تحلیل داده ها . 45 فصل چهارم: یافته های پژوهش 4-1) یافته های توصیفی . 49 4-2) یافته های استنباطی 51 4-2-1)ظرفیت پژوهشی 51 4-2-2) نیازسنجی آموزش پژوهش 54 4-2-3)هدف گذاری برنامه های پژوهشی معلمان 62 صفحه فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 5-1) نتایج مربوط به ظرفیت پژوهشی 65 5-2) نتایج مربوط به نیازسنجی آموزش پژوهش. 67 5-3) نتایج مربوط به هدف گذاری برنامه های پژوهشی 69 5-4) محدودیت های پژوهش 69 ) پیشنهادات . 5-5 70 5-6-1)پیشنهادات کاربردی . 70 5-6-2) پیشنهادات پژوهشی 71 منابع منابع . 73 پیوست پیوست 1) پرسشنامه ظرفیت پژوهشی معلمان . 82 پیوست 2) پرسشنامه تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان . 84 پیوست 3) چک لیست مصاحبه با متخصصان پژوهش و معلمان خبره . 86 ادامه خواندن