پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم وتحقیقات تهران
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (M.A)
گرایش تربیتی
عنوان:
بررسی میزان مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان تهرانی و ارائه راهکارهای رسانه ای برای تقویت آن
استاد راهنما:
دکتر اسماعیل سعدیپور
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
ادامه خواندن
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب:
چکیده 1
فصل اول: چارچوب تحقیق 2
مقدمه 3
بیان مسئله 5
اهمیت و ضرورت تحقیق 10
اهداف تحقیق 12
سؤالهای تحقیق 13
فرضیههای تحقیق 13
تعریف مفاهیم 14
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 16
مقدمه 17
ماهیت و مفهوم زمان 18
تاریخچه مختصر از زمان 20
مفهوم مدیریت زمان 24
مبانی نظری مدیریت زمان 24
مفهوم نوجوانی 40
نوجوانی و رشد آن در مکتب اسلام 40
نوجوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 42
نظریههای رشد نوجوانی 44
ویژگیهای نوجوانی 60
جوانی 63
جوانی و رشد آن در اسلام 63
جوانی و رشد آن در نظریههای معاصر 64
شرایط زیستی ـ غریزی جوانی 66
شرایط ذهنی جوانی 67
شرایط روانی جوانی 68
شرایط عاطفی و اخلاقی جوانی 69
ویژگیهای رشد جوانی 72
رشد اجتماعی و اخلاقی 75
ویژگیهای تفکر دوره جوانی 76
مفهوم روانشناختی مدیریت زمان 80
اصول مدیریت زمان 84
دیدگاههای مدیریت زمان 85
تکنیکهای مدیریت زمان 86
قوانین مرتبط با مدیریت زمان 91
نسلهای مدیریت زمان 93
عوامل اصلی در عدم استفاده بهینه از زمان 95
عوامل اتلاف وقت 99
مبانی نظری رسانه 105
پیشینه تحقیق 114
تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیرامون مدیریت زمان 115
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها پیرامون مدیریت زمان 122
جمع بندی ادبیات و پیشینه تحقیق 130
فصل سوم: روش تحقیق 137
مقدمه 138
روش تحقیق 139
جامعه آماری 140
نمونه و روش نمونهگیری 140
حجم نمونه 142
ابزار اندازهگیری 142
نمرهگذاری پرسشنامه مدیریت زمان 143
روایی 143
پایایی 144
روش تجزیه و تحلیل دادهها 144
روش اجرا 145
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 147
مقدمه 148
ویژگی پاسخگویان نوجوانان و جوانان 150
جنسیت 150
سن 151
میزان تحصیلات 152
طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 153
وضعیت تماشای تلویزیون 154
وضعیت زمان تماشای تلویزیون در شبانهروز 155
وضعیت زمان تماشای تلویزیون در طول هفته 156
بررسی چگونگی نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان 158
بررسی عملکرد صداوسیما در آموزش مدیریت زمان 159
بررسی مهمترین عامل اتلاف وقت در بین نوجوانان و جوانان 160
بررسی شاخص هدفگذاری در مدیریت زمان 161
بررسی شاخص اولویتبندی در مدیریت زمان 162
بررسی شاخص برنامهریزی در مدیریت زمان 163
بررسی نمره شاخصهای مدیریت زمان 164
بررسی رابطه بین میزان تماشای تلویزیون و مدیریت زمان 165
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخصهای مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان 166
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخصهای مدیریت زمان به تفکیک جنس 169
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخصهای مدیریت زمان برحسب تحصیلات 171
بررسی تفاوت میانگین نمره شاخصهای مدیریت زمان برحسب طبقه اقتصادی ـ اجتماعی 174
فصل پنجم: بحث و بررسی نتایج 176
مقدمه 177
خلاصه