پایان نامه مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبک های دلبستگی ارسال شده در 3 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع در رشته روانشناسی گرایش عمومی عنوان: مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبک های دلبستگی، ابراز وجود و منبع کنترل در دختران فراری و عادی استاد مشاور: دکتر عباس ابوالقاسمی تابستان 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) فهرست مطالب شماره و عنوان مطالب صفحه فصل اول: کلیات پژوهش مقدمه2 بیان مساله.2 اهمیت و ضرورت پژوهش6 فرضیه های پژوهش.7 اهداف پژوهش7 متغیر های پژوهش.8 تعاریف نظری متغیرها.9 تعاریف عملیاتی متغیرها.10 فصل دوم: پیشینه نظری و پژوهشی 2-1- مبانی نظری12 2-2- فرار ازمنزل12 2-2-1-مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل12 2-2-2-علت فرار از خانه13 2-2-3-گستره فرار از خانه.14 2-3-تنظیم هیجان.15 2-3-1-مبانی تنظیم هیجان.15 2-3-2-تعریف تنظیم هیجان15 2-3-3-تنظیم شناختی هیجان.17 2-3-4-ابعاد تنظیم شناختی هیجان.18 2-3-5-مدل های تنظیم هیجان21 2-4-1-تعریف دلبستگی22 2-4-2-پیدایش دلبستگی در کودک.25 2-4-3-انواع دلبستگی25 2-4-4-مراحل ایجاد دلبستگی27 2-4-5-دلبستگی و رشد بعدی28 2-4-6-دلبستگی بزرگسالان28 2-4-6-1-تعریف دلبستگی بزرگسالان.29 2-4-6-2-الگوی چهارگانه دلبستگی بزرگسالان29 2-4-7-نظریه های دلبستگی30 2-4-7-1-نظریه کردارشناختی بالبی.31 2-4-7-2-نظریه روان تحلیل گری33 2-4-7-3-نظریه اریکسون34 2-4-7-4-نظریه ارتباط موضوعی.35 2-4-7-5-نظریه رفتارگرایی.36 2-4-7-6-نظریه شناختی37 2-4-8-دلبستگی و مشکلات رفتاری – هیجانی دوره نوجوانی.37 2-5-ابراز وجود38 2-5-1-تعریف ابراز وجود.38 2-5-2-انواع ابراز وجود39 2-6-منبع کنترل39 2-6-1-تعریف منبع کنترل.40 2-6-2-تفاوتهای رفتاری41 2-6-3-تفاوت ها در سلامت جسمانی.41 2-7-پیشینه های تحقیق42 فصل سوم: مواد و روش پژوهش 3-1-روش تحقیق.52 3-2-جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری52 3-3-ابزار سنجش.52 3-4-روش اجرا54 3-5-روش تجزیه و تحلیل آماری55 فصل چهارم: نتایج و یافته های پژوهش 4-1-مقدمه.57 4-2-اطلاعات جمعیت شناختی57 4-3-یافته های توصیفی60 4-4-یافته های استنباطی62 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 5-1-بحث و نتیجه گیری69 5-2-محدودیت ها73 5-3-پیشنهادات.73 فهرست منابع و مآخذ74 – مقدمه سالهای نوجوانی مرحله ی مهم و برجسته رشد و تکامل اجتماعی و روانی فرد به شمار می رود. تغییرات ناگهانی و گسترده ای که در تمامی جنبه های زندگی نوجوانی ایجاد می شود، مرحله ای بحرانی را ایجاد می کند، که طبعاً مشکلات و ناسازگاری هایی را به همراه خواهد داشت. دوره ی نوجوانی زمان آرایشگری، خطرپذیری و فرصت طلبی است. اگر چه اکثر جوانان حرکت از مرحله نوجوانی را با موفقیت و بدون مواجه با مشکلات قابل توجهی می گذرانند، بسیاری از رفتارهای مخاطره آمیز نظیر بزهکاری، مصرف مواد، رابطه ی جنسی و غیره در طول این دوره افزایش پیدا می کند. نوجوانان از دهه ی دوم زندگی شان به طور بالقوه در خطر بروز رفتارهای بزهکارانه می باشند، که باعث می شود گاهی آنان از مسیر درست زندگی منحرف شده و به اعمال انحرافی روی آورند؛ بنابراین شناسایی عواملی که از بزهکاری نوجوانان جلوگیری کند، تاثیر مهمی بر بهبود تربیت جوانان شایسته دارد. فرار از منزل یک بزهکاری است، که به دلایل و انگیزه های مختلف صورت می گیرد. پدیده فرار دختران از منزل که در طی سال های اخیر در جامعه رو به فزونی نهاده، از مقوله های آسیب اجتماعی است که مهار آن به مدیریت قوی اجتماعی و حضور مداخله جویانه در فرایند آسیب های اجتماعی نیازمند است. پرداختن به مبحث آسیب های اجتماعی، به ویژه در خصوص دختران و زنان آسیب دیده، بهره گیری از نگرشی را می طلبد که توانایی شناسایی تار و پود ناسازگاری های اجتماعی را داشته باشد. در خصوص علل پدیدایی آسیب های اجتماعی، جامعه شناسان بیش تر عوامل اجتماعی را مد نظر قرار داده، معتقدند که اگر محیط های اجتماعی سالم و فرهنگ بالنده به وجود آید، خود به خود می توان مصونیت و ادامه خواندن