برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده. 1
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسأله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
1-4- اهداف پژوهش. 9
1-4-1- هدف کلی. 9
1-4-2- اهداف جزیی. 9
1-5- فرضیه های پژوهش. 9
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و کلمات کلیدی 10
1-6-1- تعریف مفهومی سرمایه های روانشناختی. 10
1-6-2- تعریف عملیاتی سرمایه های روانشناختی. 10
1-6-3- تعریف مفهومی سلامت روان. 10
1-6-4- تعریف عملیاتی سلامت روان. 10
1-6-5- تعریف مفهومی بهزیستی. 10
1-6-6- تعریف عملیاتی بهزیستی :. 10
فصل دوم :ادبیات پژوهش
2-1- سرمایه های روانشناختی. 12
2-1-1- مفهوم سرمایه روانشناختی. 12
2-1-1-1- امیدواری. 13
2-1-1-2- تعریف امیدواری. 13
2-1-1-3- نظریه امید. 14
2-1-1-4- نقش موانع در پرورش امید 16
2-1-1-5- مراحل ناامیدی. 17
2-1-2- نابآوری. 18
2-1-2-1- تعریف تابآوری. 18
2-1-2-2- ویژگی های افراد تاب آور 19
2-1-2-3- مدلهای تابآوری. 20
2-1-2-3-1- مدل تاب آوری کامپفر 20
2-1-2-3-2- مدل تابآوری اورال و همکاران 21
2-1-3- خوشبینی. 23
2-1-3-1- تعریف خوشبینی. 23
2-1-3-2 -انواع خوشبینی. 23
2-1-3-2-1- خوش بینی سرشتی یا گرایشی 23
2-1-3-2-2- خوش بینی تبیینی. 24
2-1-3-3- افراد خوشبین، افراد بدبین 24
2-1-3-4- رشد خوش بینی. 25
2-1-4- خودکارآمدی. 26
2-1-4-1- تعریف خودکارآمدی. 26
2-1-4-2- ابعاد خودکارآمدی. 27
2-1-4-3- منابع خودکارآمدی. 27
2-1-4-4- باورهای خودکارآمدی. 29
2-1-4-5- ویژگیهای خودکارآمدی 30
2-2- سلامت روان. 31
2-2-1- مفهوم سلامت. 31
2-2-2- تعریف سلامت روان. 32
2-2-3- اصول بهداشت روانی. 33
2-2-4- نقش خانواده در تأمین سلامت روان. 34
2-2-5- سلامت روانی از دیدگاه های مختلف. 34
2-2-5-1- نظریه آلبرت الیس:. 34
2-2-5-2- نظریه ویلیام گلاسر. 35
2-2-5-3- نظریه اسکینر. 36
2-3- بهزیستی. 36
2-3-1- مفهوم بهزیستی. 36
2-3-2- مؤلفه های تشکیل دهنده بهزیستی روانی. 37
2-3-2-1- خودمختاری. 37
2-3-2-2- رشد فردی. 38
2-3-2-3- تسلط بر محیط. 38
2-3-2-4- هدفمندی در زندگی. 38
2-3-2-5- روابط مثبت با دیگران 39
2-3-2-6- پذیرش خود. 39
2-3-3- کیفیت زندگی. 39
2-3-3-1- رویکرد فلسفی به مفهوم کیفیت زندگی 39
2-3-3-2- رویکرد اقتصادی به مفهوم کیفیت زندگی 40
2-3-3-3- رویکرد زیست شناختی مفهوم کیفیت زندگی 41
2-3-3-4- رویکرد روانشناختی مفهوم کیفیت زندگی 41
2-3-4- مؤلفه های جسم سالم. 42
2-4- پیشینه پژوهش. 43
2-4-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 43
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 45
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
3-1- روش تحقیق. 48
3-2- جامعه آماری. 48
3-3- نمونه و روش نمونهگیری. 48
3-4- ابزار پژوهش. 48
3-5- روش اجرای پژوهش. 50
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها. 50
فصل چهارم: یافته ها
4-1- اطلاعات توصیفی. 52
4-2- اطلاعات استنباطی. 54
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری. 58
5-2- محدودیت ها. 62
5-3- پیشنهادات. 62
منابع و مأخذ. 63
پیوستها. 71
چکیده
سلامت روانی و بهزیستی از مباحث مهمی هستند که در رشد و بالندگی خانواده و جامعه مؤثر میباشند. از طرفی، سرمایههای روانشناختی، جنبه های مثبت زندگی آدمی را در بر می گیرد. لذا، هدف از انجام این پژوهش تعیین نقش سرمایههای روانشناختی در پیش بینی سلامت روان و بهزیستی زنان شاغل بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان زن شهر دهدشت در